Lediga jobb som Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare i Strängnäs

Se lediga jobb som Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

Medicinsk sekreterare (vikariat)

Ansök    Mar 31    REGION SÖRMLAND    Medicinsk sekreterare
Vårdcentralen Mariefred Om oss Vårdcentralen Mariefred är en vårdcentral med drygt 10 000 listade patienter och ca 45 medarbetare. Vi söker dig som vill arbeta på en trevlig och välfungerande regiondriven vårdcentral med stabil personal. Vi arbetar tillsammans i multiprofessionella vårdteam med målsättningen att hjälpa våra patienter på bästa sätt. Ett vänligt bemötande och inställningen att vi är till för våra patienter gäller här. Vår receptionist går... Visa mer
Vårdcentralen Mariefred

Om oss
Vårdcentralen Mariefred är en vårdcentral med drygt 10 000 listade patienter och ca 45 medarbetare.
Vi söker dig som vill arbeta på en trevlig och välfungerande regiondriven vårdcentral med stabil personal.
Vi arbetar tillsammans i multiprofessionella vårdteam med målsättningen att hjälpa våra patienter på bästa sätt. Ett vänligt bemötande och inställningen att vi är till för våra patienter gäller här.
Vår receptionist går nu i pension och vi behöver en ersättare, som tycker om att möta patienter och hjälpa dem till rätta på vårdcentralen.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha huvudansvar för receptionen där det huvudsakliga uppdraget är att ta emot och visa patienter rätt, post- och remissbevakning, bildhantering i PACS, hantering av administrativa ärenden i våra digitala system (chatt och 1177), hantera administrativa TeleQ-ärenden med mera. Receptionen är en viktig knutpunkt på vårdcentralen och vårt ansikte utåt.

I mindre omfattning kommer du även att arbeta med journalskrivning via taligenkänning och diktat. Du kommer också att ingå i något av våra multiprofessionella team på vårdcentralen och där ansvara för det administrativa arbetet med kallelser, väntelistor etc.

Under hösten byter vi journalsystem till Cosmic, och du blir delaktig i arbetet med att säkra en bra övergång.

Din kompetens
Du behöver vara utbildad medicinsk sekreterare med goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi.
Det är meriterande om du har erfarenhet av NCS Cross och andra för Region Sörmland, relevanta IT-system. Kan du Cosmic är det ett plus.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du är servicesinnad, strukturerad och har förmåga att ta eget ansvar, ta egna initiativ och se till helheten.

Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, eftersom du kommer att ingå i ett team och vara ett stöd för övrig personal i administrativa frågor, är noggrann och har en känsla för god service.
Du har ett trevligt bemötande och är inställd på att lösa problem.

Anställningsform
Vikariatsanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Bodil Persson, 0159-290 30.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Mariefred!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras.
(http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Medicinsk sekreterare till psykiatriska mottagningen, Strängnäs

Psykiatriska kliniken psykiatriska mottagningen, Strängnäs Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Psykiatriska mottagningen Strängnäs är en specialistmottagning inom vuxenpsykiatri som tillhör psykiatriska kliniken Mälarsjukhuset. Här arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, skötare, kurator och medicinska sekreterare, tillsammans är vi ca 25 anställda. Mottagningen har ett brett utbud av behandling... Visa mer
Psykiatriska kliniken psykiatriska mottagningen, Strängnäs

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Psykiatriska mottagningen Strängnäs är en specialistmottagning inom vuxenpsykiatri som tillhör psykiatriska kliniken Mälarsjukhuset.

Här arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, skötare, kurator och medicinska sekreterare, tillsammans är vi ca 25 anställda. Mottagningen har ett brett utbud av behandlingar för olika psykiatriska diagnosgrupper och erbjuder psykiatriska utredningar. Vi kännetecknas av en bred kompetens, flexibilitet, ett nära teamsamarbete och hög tillgänglighet.

Tre medicinska sekreterare arbetar på mottagningen. Då vi har en kollega som går vidare till annan tjänst söker vi nu en ny medarbetare. I gruppen turas man om att ha ansvar för olika arbetsuppgifter, men det finns också en möjlighet att ta ett större ansvar för specifika uppgifter vid intresse eller särskild kompetens. Inom sekreterargruppen finns ett gott samarbete och möjlighet att påverka sitt eget arbete. Det finns ett nära samarbete med övriga yrkeskategorier och alla medarbetare välkomnas att aktivt delta i utvecklingsarbete på mottagningen.
Vi använder SYSteam Cross (NCS) journal- och kassa/tidbokssystem, men Region Sörmland kommer att byta ut journalsystemet de närmsta åren till en ny version av Cosmic.

Dina arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare har du en central funktion och vi kan erbjuda ett roligt och stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Sekreterarna arbetar flexibelt med olika uppdrag, journalskrivning i NCS cross, diagnos-kodning, scanning, utskrift av brev, intyg, receptionsarbete, remisshantering, och arkivering av diverse dokument, TeleQ samt diarieföring i 360. Medicinska sekreterare ansvarar för läkarnas schemaläggning och bokning av patientbesök. Du skriver minnesanteckningar vid möten och är administrativt och tekniskt stöd till medarbetare och chef. Sysslor utöver ovan nämnda tillkommer.

Din kompetens
Du har dokumenterad utbildning som läkarsekreterare/medicinsk sekreterare. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i medicinsk terminologi, allmänna datorkunskaper och svenska språket. Erfarenhet av SYStem Cross (NCS) och/eller Cosmic, systemet 360 är meriterande. Viss arbetslivserfarenhet helst inom psykiatrisk vård är önskvärd.
Vi söker dig som tycker om att ge service, hitta lösningar och att kommunicera. Du är en tydlig, ansvarsfull, organiserad och positiv person. Du gillar att arbeta såväl självständigt som att samarbeta i team och du kan planera, prioritera och driva ditt arbete framåt. Du är lojal gentemot fattade beslut, mål och riktlinjer. Du har en drivkraft att tillsammans med kollegor förbättra och utveckla enhetens arbete och den patientsäkra vården. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Maria Planås, 076-696 20 04.
Medicinsk sekreterare Ulrika Ed, 0152-261 13.
Medicinsk sekreterare Cecilia Sjögren, 0152-261 02.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00


Kom och jobba hos oss på psykiatriska mottagningen, Strängnäs!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-08-27.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Medicinsk sekreterare till Vårdcentralen Strängnäs

Vårdcentralen Strängnäs Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Vårdcentralen Strängnäs ”hela livets vårdcentral” är en stabil, inspirerande arbetsplats med goda möjligheter till kompetensutveckling. Vårdcentralen är en akademisk vårdcentral med bred specialistkompetens. Vi är en HBTQ-certifierad verksamhet. Strängnäs har goda kommunikationsmöjligheter och vårdcentralen ligger på gångavstånd från resecentrum. Kom och ... Visa mer
Vårdcentralen Strängnäs

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Vårdcentralen Strängnäs ”hela livets vårdcentral” är en stabil, inspirerande arbetsplats med goda möjligheter till kompetensutveckling. Vårdcentralen är en akademisk vårdcentral med bred specialistkompetens. Vi är en HBTQ-certifierad verksamhet.

Strängnäs har goda kommunikationsmöjligheter och vårdcentralen ligger på gångavstånd från resecentrum.

Kom och jobba tillsammans med oss!

Dina arbetsuppgifter
Hos oss har den medicinska sekreteraren ett utvecklande och stimulerande arbete som sker i nära samarbete med vårdcentralens alla professioner. Arbetsuppgifterna innefattar sedvanliga sekreteraruppgifter med bl.a. journalskrivning i NCS Cross, remissbevakning, diagnoskodning, läkarnas schemaplanering, boka och kalla patienter samt bemanna receptionen vid behov. Användandet av digitala tjänster har implementerats på vårdcentralen och en del i dina arbetsuppgifter kan vara att besvara ärenden via chatt med patienten.

Din kompetens
Du behöver vara utbildad medicinsk sekreterare med goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du är strukturerad och har förmåga att ta eget ansvar, ta egna initiativ och se till helheten.
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, är noggrann och har en känsla för god service.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Mirja Kostela Waldenström, 072-241 47 25.
Fackliga företrädare Elin Sefyrin Arnqvist, 0152-260 06.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Strängnäs!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-02-09.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Medicinsk sekreterare till psykiatriska mottagningen, Strängnäs

Psykiatriska kliniken psykiatriska mottagningen, Strängnäs Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Psykiatriska mottagningen Strängnäs är en specialistmottagning inom vuxenpsykiatri som tillhör psykiatriska kliniken Mälarsjukhuset. Här arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, skötare, kurator och medicinska sekreterare, tillsammans är vi ca 25 anställda. Mottagningen har ett brett utbud av behandling... Visa mer
Psykiatriska kliniken psykiatriska mottagningen, Strängnäs

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Psykiatriska mottagningen Strängnäs är en specialistmottagning inom vuxenpsykiatri som tillhör psykiatriska kliniken Mälarsjukhuset.

Här arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, skötare, kurator och medicinska sekreterare, tillsammans är vi ca 25 anställda. Mottagningen har ett brett utbud av behandlingar för olika psykiatriska diagnosgrupper och erbjuder psykiatriska utredningar. Vi kännetecknas av en bred kompetens, flexibilitet, ett nära teamsamarbete och hög tillgänglighet.

Tre medicinska sekreterare arbetar på mottagningen. Då vi har en kollega som går vidare till annan tjänst söker vi nu en ny medarbetare. I gruppen turas man om att ha ansvar för olika arbetsuppgifter, men det finns också en möjlighet att ta ett större ansvar för specifika uppgifter vid intresse eller särskild kompetens. Inom sekreterargruppen finns ett gott samarbete och möjlighet att påverka sitt eget arbete. Det finns ett nära samarbete med övriga yrkeskategorier och alla medarbetare välkomnas att aktivt delta i utvecklingsarbete på mottagningen.
Vi använder SYSteam Cross (NCS) journal- och kassa/tidbokssystem, men Region Sörmland kommer att byta ut journalsystemet de närmsta åren till en ny version av Cosmic.

Dina arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare har du en central funktion och vi kan erbjuda ett roligt och stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Sekreterarna arbetar flexibelt med olika uppdrag, journalskrivning i NCS cross, diagnos-kodning, scanning, utskrift av brev, intyg, receptionsarbete, remisshantering, och arkivering av diverse dokument, TeleQ samt diarieföring i 360. Medicinska sekreterare ansvarar för läkarnas schemaläggning och bokning av patientbesök. Du skriver minnesanteckningar vid möten och är administrativt och tekniskt stöd till medarbetare och chef. Sysslor utöver ovan nämnda tillkommer.

Din kompetens
Du har dokumenterad utbildning som läkarsekreterare/medicinsk sekreterare. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i medicinsk terminologi, allmänna datorkunskaper och svenska språket. Erfarenhet av SYStem Cross (NCS) och/eller Cosmic, systemet 360 är meriterande. Viss arbetslivserfarenhet helst inom psykiatrisk vård är önskvärd.
Vi söker dig som tycker om att ge service, hitta lösningar och att kommunicera. Du är en tydlig, ansvarsfull, organiserad och positiv person. Du gillar att arbeta såväl självständigt som att samarbeta i team och du kan planera, prioritera och driva ditt arbete framåt. Du är lojal gentemot fattade beslut, mål och riktlinjer. Du har en drivkraft att tillsammans med kollegor förbättra och utveckla enhetens arbete och den patientsäkra vården. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Maria Planås, 076-696 20 04.
Medicinsk sekreterare Ulrika Ed, 0152-261 13.
Medicinsk sekreterare Cecilia Sjögren, 0152-261 02.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00


Kom och jobba hos oss på psykiatriska mottagningen, Strängnäs!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-08-06.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Medicinsk sekreterare till Vårdcentralen Mariefred

Vårdcentralen Mariefred Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Mariefred är en idyllisk småstad i Strängnäs kommun belägen vid Mälarens strand med ett rikt kulturliv och närhet till flera större städer, bland annat finns Stockholm inom pendlingsavstånd. Orten präglas av hög inflyttning och är en expansiv del av Sörmland. Den vackra sörmländska naturen finns alldeles inpå knutarna. Vårdcentralen Mariefred är en väletable... Visa mer
Vårdcentralen Mariefred

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Mariefred är en idyllisk småstad i Strängnäs kommun belägen vid Mälarens strand med ett rikt kulturliv och närhet till flera större städer, bland annat finns Stockholm inom pendlingsavstånd. Orten präglas av hög inflyttning och är en expansiv del av Sörmland. Den vackra sörmländska naturen finns alldeles inpå knutarna.

Vårdcentralen Mariefred är en väletablerad vårdcentral med drygt 10 000 listade patienter och ca 47 medarbetare. Här arbetar läkare, sjuksköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeut, kurator, psykolog, undersköterskor och medicinska sekreterare med att ge en kvalificerad vård till våra patienter.

Hos oss får du ett omväxlande arbete där du möter vårdsökande i alla åldrar och med olika bakgrunder. Alla med behov av varierande grad, där vi anser att alla ska få vård av jämlik och god kvalitet. Som medicinsk sekreterare är du en del av ett team med flera kollegor som arbetar nära tillsammans. Gruppen är en mix av äldre med erfarenhet och yngre med nyfikenhet, vilket ger en stimulerande arbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter på vårdcentralen är att bemanna receptionen, diktatskrivning samt övriga sedvanliga sekreteraruppgifter. Likaså kommer du tilldelas ansvarsområden där du förväntas ta extra stort ansvar, t ex inköps- och fakturahantering, IT-ansvar samt utveckling av digitala verktyg. Därför är det bra om du har särskilt intresse inom dessa områden. Det är för oss viktigt att du har en positiv grundinställning samt ett stort engagemang i det arbete du utför, med fokus på service till våra patienter och kollegialt samarbete.

Din kompetens
Du behöver vara utbildad medicinsk sekreterare med mycket goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Körkort B är önskvärt. Meriterande är erfarenhet från primärvård.

Som medicinsk sekreterare hos oss har du en viktig roll i kontakten med våra patienter ”vara ansiktet utåt”. Vi söker dig som har patienten i fokus med ett gott bemötande, är serviceinriktad, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad och har förmåga att ta eget ansvar samt ta egna initiativ och se till helheten.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Vårdcentralen Mariefred, Bodil Persson, 072-231 92 51.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Mariefred!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-02-26.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Medicinsk sekreterare till psykiatriska mottagningen

Strängnäs Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Vi är en öppenvårdsmottagning inom vuxenpsykiatrin och tillhör psykiatriska kliniken i Eskilstuna. Hos oss finns ca 25 anställda. Här arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, skötare, kurator och medicinska sekreterare. Mottagningen har en bred patientgrupp; vi behandlar affektiva störningar och ångeststörningar, tvångssyndrom, psykos, utmattningssyndr... Visa mer
Strängnäs

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Vi är en öppenvårdsmottagning inom vuxenpsykiatrin och tillhör psykiatriska kliniken i Eskilstuna.
Hos oss finns ca 25 anställda.
Här arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, skötare, kurator och medicinska sekreterare. Mottagningen har en bred patientgrupp; vi behandlar affektiva störningar och ångeststörningar, tvångssyndrom, psykos, utmattningssyndrom, ADHD, trauma, missbruk och ätstörning. Mottagningen kännetecknas av en bred kompetens, flexibilitet, ett nära teamsamarbete och hög tillgänglighet.

I dagsläget är vi tre medicinska sekreterare som arbetar på mottagningen. Då vi har en kollega som går vidare till annan tjänst söker vi nu en ny medarbetare. Vi ser många fördelar med att vara en mindre mottagning, så som möjligheten att påverka sitt eget arbete, ett nära samarbete med övriga yrkeskategorier på mottagningen samt att aktivt kunna delta i utvecklingsarbete på mottagningen.

Dina arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss är du den som många gånger hjälper övrig personal med administrativa och tekniska uppgifter, du har goda förutsättningar för detta om du har ett lösningsfokuserat synsätt
Dina arbetsuppgifter består främst av journalskrivning i NCS cross, diagnos-kodning, scanning, utskrift av brev, intyg, receptionsarbete, remisshantering, och arkivering av diverse dokument, samt diarieföring i 360. TeleQ ingår. Kodning av diagnoser och åtgärder är en naturlig del i det dagliga arbetet. Medicinska sekreterare ansvarar för läkarnas schemaläggning och bokning av patientbesök. I nuläget har vi möjlighet att erbjuda flexibelt arbetssätt.

Din kompetens
Du som söker tjänsten har en medicinsk sekreterarutbildning och har goda kunskaper i vårdsystemet NCS cross. Tidigare erfarenhet från psykiatrisk verksamhet, goda kunskaper i systemet 360 är meriterande. Viktiga personliga egenskaper är noggrannhet, flexibilitet, initiativ- och samarbetsförmåga, Samtidigt är du lojal gentemot fattade beslut, mål och riktlinjer. Du har en drivkraft att förbättra och utveckla enhetens arbete och den patientsäkra vården. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Kristina Ask, 076-696 20 04 (semester v.29-32).
Bitr. vårdenhetschef Catrin Andersson, 072-148 35 14.
Medicinsk sekreterare Therecé Björkman, 0152-261 13.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på psykiatriska mottagningen, Strängnäs!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-08-21.
Intervjuer planeras till v.33+34.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Medicinsk sekreterare till psykiatriska mottagningen Strängnäs

Psykiatriska mottagningen, Strängnäs Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Vi är en öppenvårdsmottagning inom vuxenpsykiatrin och tillhör psykiatriska kliniken i Eskilstuna. Hos oss finns ca 25 anställda. Här arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, skötare, kurator och medicinska sekreterare. Mottagningen har en bred patientgrupp; vi behandlar affektiva störningar och ångeststörningar, tvångssyndro... Visa mer
Psykiatriska mottagningen, Strängnäs

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Vi är en öppenvårdsmottagning inom vuxenpsykiatrin och tillhör psykiatriska kliniken i Eskilstuna.
Hos oss finns ca 25 anställda.
Här arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, skötare, kurator och medicinska sekreterare. Mottagningen har en bred patientgrupp; vi behandlar affektiva störningar och ångeststörningar, tvångssyndrom, psykos, utmattningssyndrom, ADHD, trauma, missbruk och ätstörning. Mottagningen kännetecknas av en bred kompetens, flexibilitet, ett nära teamsamarbete och hög tillgänglighet.
I dagsläget är vi tre medicinska sekreterare som arbetar på mottagningen. Då vi har en pensionsavgång söker vi nu en ny medarbetare. Vi ser många fördelar med att vara en mindre mottagning, så som möjligheten att påverka sitt eget arbete, ett nära samarbete med övriga yrkeskategorier på mottagningen samt att aktivt kunna delta i utvecklingsarbete på mottagningen.

Dina arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss är du den som många gånger hjälper övrig personal med administrativa och tekniska uppgifter, du har goda förutsättningar för detta om du har ett lösningsfokuserat synsätt.
Dina arbetsuppgifter består främst av journalskrivning i SYSteam cross, diagnos-kodning, scanning, utskrift av brev, intyg, receptionsarbete, remisshantering, och arkivering av diverse dokument, samt diarieföring i 360. TeleQ ingår. Kodning av diagnoser och åtgärder är en naturlig del i det dagliga arbetet. Medicinska sekreterare ansvarar för läkarnas schemaläggning och bokning av patientbesök. I nuläget har vi möjlighet att erbjuda arbete på distans till viss del.

Din kompetens
Du som söker tjänsten har en medicinsk sekreterarutbildning och har goda kunskaper i vårdsystemet SYSteam cross. Tidigare erfarenhet från psykiatrisk verksamhet, goda kunskaper i 360 samt 1177.se är meriterande. Viktiga personliga egenskaper är noggrannhet, flexibilitet, initiativ- och samarbetsförmåga, Samtidigt är du lojal gentemot fattade beslut, mål och riktlinjer. Du har en drivkraft att förbättra och utveckla enhetens arbete och den patientsäkra vården. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Kristina Ask, 076-696 20 04.
Medicinsk sekreterare Sara Hellkvist, 0152-261 02.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på psykiatriska mottagningen, Strängnäs!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-11-21.
Intervjuer sker löpande.
Inför tillsättning av tjänst kommer vi att begära utdrag ur misstanke-och belastningsregistret.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Avonova Hälsa söker administratör till Eskilstuna/Köping/Strängnäs/Västerås

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

Vi tror starkt på kraften i människan och vår mission är "Make companies perform and employees thrive". Läs mer på www.avonova.se.



Rollen som administratör fungerar som en koordinator i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att bestå av olika administrativa arbetsuppgifter såsom att ge service till våra kunder och medarbetare t.ex. genom att hjälpa operativ personal att planera och boka in uppdrag. Du ansvarar för telefonin och beställningar från våra kunder och stöttar dina kollegor på andra hälsocenter i telefon vid behov.

I arbetet ingår även att kontinuerligt sammanställa statistik och faktureringsunderlag. Kundrelationer och samarbete samt nära kontakt med våra uppdragsgivare är hörnstenar i vårt arbete, både externt och internt.



Arbetsuppgifter

- Ekonomi (ta fram fakturaunderlag, vid behov skriva ut och skicka fakturaunderlag)
- Kundhantering
- Telefoni (sortera samtal, avbokningar/ombokningar, boka besök och återbesök, administrativ rådgivning, avboka konsulters bokningar vid frånvaro)
- Kontrollera leverantörsfakturor och vidarefakturera
- Kontorsservice och inköp (posthantering, inköp administrativt material etc.)
- Hantera vårt affärssystem (skapa och bygga scheman för konsulter, lägga upp kundstrukturer och uppdatering av dessa etc.)
- Officestöd - Excel/Word/Power Point, lokal IT-support i enklare frågor
- Bjuda in kunder till Avonovas webbportal, inkluderar även uppdatering vid ändring eller avslut
- Ordning och reda på enheten



Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har hög datakompetens och mycket goda kunskaper i Officepaketet samt lätt för att lära dig nya system. Du har minst gymnasieutbildning, om du har gått en utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör är det meriterande. Du har tidigare erfarenhet av administration, att arbeta med telefon som arbetsredskap och du har erfarenhet av fakturering.

Som person är du självgående och har integritet samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, du är lyhörd och smidig och bra på att skapa relationer. Vidare ser vi gärna att du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. För att klara av arbetet krävs att du kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.





Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med kompetenta kollegor. Ditt arbetsområde blir vårt affärsområde Mälardalen, med placering på något av våra hälsocenter i Strängnäs, Eskilstuna, Köping eller Västerås.

Vill du veta mer kontakta gärna områdeschef Helena Börjesson, [email protected]

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.

Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.

Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Medicinsk sekreterare till Vårdcentralen Strängnäs

Vårdcentralen Strängnäs Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Vårdcentralen Strängnäs "hela livets vårdcentral" är en stabil, trevlig och ständigt utvecklande vårdcentral där alla är en viktig pusselbit. Vårdcentralen är en akademisk vårdcentral med bred specialistkompetens. Vi är också en HBTQ-certifierad verksamhet. Vårdcentralen Strängnäs har ca 14 500 listade personer och ingår i Hälsoval Sörmland. Strängnäs kommun... Visa mer
Vårdcentralen Strängnäs

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Vårdcentralen Strängnäs "hela livets vårdcentral" är en stabil, trevlig och ständigt utvecklande vårdcentral där alla är en viktig pusselbit. Vårdcentralen är en akademisk vårdcentral med bred specialistkompetens. Vi är också en HBTQ-certifierad verksamhet.

Vårdcentralen Strängnäs har ca 14 500 listade personer och ingår i Hälsoval Sörmland. Strängnäs kommun har fyra vårdcentraler, varav Vårdcentralen Strängnäs är den största med drygt 75 anställda.
Strängnäs har goda kommunikationsmöjligheter och vårdcentralen ligger på gångavstånd från Resecentrum.

Dina arbetsuppgifter
Hos oss har den medicinska sekreteraren ett utvecklande och stimulerande arbete som sker i nära samarbete med vårdcentralens alla professioner. Arbetsuppgifterna innefattar sedvanliga sekreteraruppgifter med bl a journalskrivning i NCS Cross, remissbevakning, diagnoskodning, ta emot patienter och bemanna receptionen vid behov, läkarnas schemaplanering, boka och kalla patienter mm.

Efterfrågan på digitala tjänster ökar i vården och vårdcentralen är igång med olika digitala lösningar. Är du intresserad av att driva den utvecklingen framåt tillsammans oss?

Din kompetens
Du behöver vara utbildad medicinsk sekreterare med mycket goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Körkort B är önskvärt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper som att du är strukturerad och har förmåga att ta eget ansvar, tycker om att arbeta i ett högt tempo i en flexibel verksamhet där du kan ta egna initiativ och se till helheten.
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, är noggrann och har en känsla för god service.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Ann-Charlotte S Larsson, 070-208 11 58.
Fackliga företrädare Yvonne Hagernäs, 0152-260 05.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Strängnäs!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-09-12.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Extra personal - Medicinska sekreterare till vaccination Covid-19

Region Sörmland Gör en viktig insats! Det är dags att börja vaccinera länets befolkning för Covid-19. Region Sörmland förbereder sig för att kunna erbjuda vaccinationerna så snart det är möjligt. Uppdraget kommer utföras på flera orter i regionen. När du skickar in din ansökan får du i en fråga ange var du kan arbeta. Du är välkommen med din ansökan både om du redan arbetar inom Region Sörmland eller om du inte gör det. Dina arbetsuppgifter Just nu ... Visa mer
Region Sörmland

Gör en viktig insats!

Det är dags att börja vaccinera länets befolkning för Covid-19. Region Sörmland förbereder sig för att kunna erbjuda vaccinationerna så snart det är möjligt. Uppdraget kommer utföras på flera orter i regionen. När du skickar in din ansökan får du i en fråga ange var du kan arbeta.

Du är välkommen med din ansökan både om du redan arbetar inom Region Sörmland eller om du inte gör det.

Dina arbetsuppgifter
Just nu rekryterar vi för att förstärka vår bemanning inför att genomföra vaccinationen enligt den nationella prioriteringsordningen och vi förstärker vår bemanning för att klara detta. Som medicinsk sekreterare blir dina arbetsuppgifter att arbeta med dokumentation i våra journalsystem samt med andra administrativa arbetsuppgifter knutna till vaccinationsarbetet.

Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller utbildad läkarsekreterare. Du ska ha god datavana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom hälso-och sjukvården och har kunskap att dokumentera i svevac och NCS Cross. Introduktionen kommer att anpassas efter vad du som sökande behöver. Då du arbetar i ständig dialog med patienter, anhöriga, kollegor och andra verksamheter är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.

Anställningsform
Anställningsformer och omfattning baseras utifrån uppdrag och behov (dagtid, kvällar och helger).
Precisera i din ansökan i vilken omfattning som du har möjlighet att arbeta.

Ansökan
Vi kommer att intervjua och anställa löpande och därför önskar vi din ansökan så snart som möjligt.
När du fyller i din ansökan kommer du att få besvara ett antal frågor. För att rekryteringsprocessen ska kunna gå så fort som möjligt ber vi dig att göra en utförlig ansökan med personligt brev, cv och intyg/betyg (gäller inte dig som redan arbetar hos oss, du kan skriva en kortfattad ansökan och behöver inte bifoga något).


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Medicinsk sekreterare

Vårdcentralen Strängnäs Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Välkommen till oss! Vårdcentralen Strängnäs "hela livets vårdcentral" är en stabil, trevlig och ständigt utvecklande vårdcentral där vi alla är en viktig pusselbit. Vårdcentralen är en akademisk vårdcentral med bred specialistkompetens. Vi är också en HBTQ-certifierad verksamhet. Vårdcentralen Strängnäs har ca 14 500 listade personer och ingår i Hälsoval Sö... Visa mer
Vårdcentralen Strängnäs

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Välkommen till oss!

Vårdcentralen Strängnäs "hela livets vårdcentral" är en stabil, trevlig och ständigt utvecklande vårdcentral där vi alla är en viktig pusselbit. Vårdcentralen är en akademisk vårdcentral med bred specialistkompetens. Vi är också en HBTQ-certifierad verksamhet.

Vårdcentralen Strängnäs har ca 14 500 listade personer och ingår i Hälsoval Sörmland. Strängnäs kommun har fyra vårdcentraler, varav Vårdcentralen Strängnäs är den största med drygt 75 anställda.
Strängnäs har goda kommunikationsmöjligheter och vårdcentralen ligger på gångavstånd från Resecentrum.

Dina arbetsuppgifter
Hos oss har den medicinska sekreteraren ett utvecklande och stimulerande arbete som sker i nära samarbete med vårdcentralens alla professioner. Arbetsuppgifterna innefattar sedvanliga sekreteraruppgifter med bl a journalskrivning i NCS Cross, remissbevakning, diagnoskodning, ta emot patienter och bemanna receptionen vid behov, läkarnas schemaplanering, boka och kalla patienter mm.

Efterfrågan på digitala tjänster ökar i vården och vårdcentralen är igång med olika digitala lösningar. Är du intresserad av att driva den utvecklingen framåt tillsammans oss?

Din kompetens
Du behöver vara utbildad medicinsk sekreterare med mycket goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Körkort är önskvärt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du är strukturerad och har förmåga att ta eget ansvar, tycker om att arbeta i ett högt tempo i en flexibel verksamhet där du kan ta egna initiativ och se till helheten.
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, är noggrann och har en känsla för god service.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Ann-Charlotte S Larsson, 070-208 11 58.
Fackliga företrädare Yvonne Hagernäs, 0152-260 05.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Strängnäs!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-02-21.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Medicinsk sekreterare till vårdcentralen Mariefred

Vårdcentralen Mariefred Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Mariefred är en idyllisk småstad i Strängnäs kommun belägen vid Mälarens strand med ett rikt kulturliv och närhet till flera större städer, bland annat finns Stockholm inom pendlingsavstånd. Orten präglas av hög inflyttning och är en expansiv del av Sörmland. Den vackra sörmländska naturen finns alldeles inpå knutarna. Vårdcentralen Mariefred är en väletabler... Visa mer
Vårdcentralen Mariefred

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Mariefred är en idyllisk småstad i Strängnäs kommun belägen vid Mälarens strand med ett rikt kulturliv och närhet till flera större städer, bland annat finns Stockholm inom pendlingsavstånd. Orten präglas av hög inflyttning och är en expansiv del av Sörmland. Den vackra sörmländska naturen finns alldeles inpå knutarna. Vårdcentralen Mariefred är en väletablerad vårdcentral med närmare 10 000 listade patienter och drygt 40 medarbetare. Här arbetar läkare, sjuksköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeut, kurator, psykolog, lab-personal och medicinska sekreterare med att ge en kvalificerad vård till våra patienter. Vårdcentralen är en av två akademiska vårdcentraler i Region Sörmland.

Hos oss får du ett omväxlande arbete där du möter vårdsökande i alla åldrar och med olika bakgrunder. Alla med behov av varierande grad, där vi anser att alla ska få vård av jämlik och god kvalitet. Du en del av ett team med flera kollegor som arbetar nära tillsammans. Vi har en väl utvecklad gruppverksamhet där flera professioner deltar och där du är en viktig person. Personalgruppen är en mix av äldre med erfarenhet och yngre med nyfikenhet, vilket ger en stimulerande arbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
I arbetet som medicinsk sekreterare på vårdcentralen ingår journalskrivning (NCS Cross), receptionsarbete, postsortering, remisshantering, scanning, kopiering och recepthantering. Vi kommer att arbeta med att digitalisera vårdcentralen allt mer så intresse och kunskap om liknande arbete är en merit.

Som medicinsk sekreterare hos oss har du en viktig roll i kontakten med patienter ”vara ansiktet utåt”.
Vi söker dig som har patienten i fokus med ett gott bemötande, är serviceinriktad, flexibel och har lätt för att samarbeta.

Din kompetens
Du ska ha utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration (KYHSA) 80 p eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning/läkarsekreterarutbildning. Vi arbetar i NCS Cross journalsystem och ser gärna att du behärskar detta program. Erfarenheten från primärvård är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Klinikadministratör Monica Karlsson, 072-083 14 80.
Verksamhetschef Anders Furuhammar, 076-816 80 62.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på vårdcentralen Mariefred!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-01-10.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Unicare Vård söker medicinsk sekreterare

Unicare driver vårdcentraler som innehåller allmänspecialistmottagning, distriktssköterskemottagning, diabetes- och astma-/kolmottagning, mottagning för psykisk ohälsa, barnavårdscentral, mödravårdscentral och rehabilitering på 11 vårdenheter. samt företagshälsovård i Jönköping. Vårdenheterna ligger i södra och mellersta Sverige. Verksamheten omfattar idag ca 105.000 listade patienter och runt 440 medarbetare. Företaget värnar om kvalitet, kontinuitet, got... Visa mer
Unicare driver vårdcentraler som innehåller allmänspecialistmottagning, distriktssköterskemottagning, diabetes- och astma-/kolmottagning, mottagning för psykisk ohälsa, barnavårdscentral, mödravårdscentral och rehabilitering på 11 vårdenheter. samt företagshälsovård i Jönköping. Vårdenheterna ligger i södra och mellersta Sverige. Verksamheten omfattar idag ca 105.000 listade patienter och runt 440 medarbetare. Företaget värnar om kvalitet, kontinuitet, gott bemötande samt god tillgänglighet. Ständig verksamhetsutveckling är en självklarhet likväl som att verksamheten uppfyller respektive landstings primärvårdsuppdrag. 


Unicare är en av de största privata hälsoaktörerna i Norge. Företaget grundades 2008, har idag 1400 medarbetare totalt och ägs av ledningen tillsammans med externa investerare. För närmare information var god läs www.unicare.nu.




Vi söker medicinsk sekreterare

Vårdcentralen Unicare i Strängnäs söker nu en medicinsk sekreterare för ett vikariat på 75% då en av våra medarbetare kommer vara föräldraledig.

Arbetsuppgifterna som medicinsk sekreterare består främst i utskrift av diktat, brev, intyg samt remisshantering. Du kommer ansvara för receptionen, hantera läkarschema samt andra administrativa uppgifter på vårdcentralen. 

Arbetet på Unicare är omväxlande och det finns stora möjligheter att påverka sin vardag, du behöver vara strukturerad och tycka om att ha varierande arbetsuppgifter. Du behöver vara serviceinriktad, flexibel och ha lätt för att kommunicera. 

Medicinsk sekreterarutbildning är ett krav. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, i medicinsk terminologi, goda kunskaper i engelska i tal och skrift samt god datorvana i Office-paketet. Vi ser det som starkt meriterande om du har vana att arbeta i System Cross.

Tillträdesdag kan diskuteras. Visa mindre

Avonova söker administratör till Strängnäs

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag  Det som förenar oss är vår drivkraft: Att skapa hållbara arbetsliv. Vill du också göra arbetsplatser lite mer säkra, mer hållbara och de som arbetar där lite friskare? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team. Beskrivning Som administratör på Avonova  har du en viktig roll i att vara en allmän supportfunktion för att stärka kontakter med Avonovas medarbetare, kunder och kundanställ... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

Det som förenar oss är vår drivkraft: Att skapa hållbara arbetsliv. Vill du också göra arbetsplatser lite mer säkra, mer hållbara och de som arbetar där lite friskare? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team.




Beskrivning

Som administratör på Avonova  har du en viktig roll i att vara en allmän supportfunktion för att stärka kontakter med Avonovas medarbetare, kunder och kundanställda.

Rollen är mycket viktig för att genomföra optimering och effektivt utförande av Avonovas dagliga kundleveranser. Administratören verkar för kvalitet och service både internt och externt.

Arbetsuppgifter

I administratörens arbetsuppgifter ingår bland annat:

-  att vara första linjens kundkontakt via telefon och mail och bokar/avbokar besök i vårt bokningssystem J4.  

- fakturering

- planering, till exempel boka om och strukturera om vid behov samt samordna större beställningar.

 Du arbetar ca 50% i telefon och övrig tid med övriga uppgifter utifrån vilka behov som finns.

Kvalifikationer

Du har minst gymnasieutbildning, om du har gått en vårdadministratör utbildning är det meriterande.

Du har tidigare erfarenhet av administration, att arbeta med telefon som arbetsredskap och du har erfarenhet av fakturering.

Det är meriterande om du har erfarenhet från vårdverksamhet eller företagshälsa.

?Vi söker dig som är självgående och har integritet samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, du är lyhörd och smidig och bra på att skapa relationer. Vidare ser vi gärna att du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. För att klara av arbetet krävs att du kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. 



Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete tillsammans med ett trevligt och kompetent arbetslag. Vår kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja av att åstadkomma goda resultat tillsammans. Våra kunder finns inom varierande branscher. Våra arbetstider är dagtid, vardagar. 

Vill Du veta mer kontakta gärna Helena Börjesson, tel nr 010-2526746

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt, dock senast den 4 oktober.

 

Vi tackar vänligt och bestämt nej till annons- och rekryteringsförsäljare i denna rekrytering.

 

Om Avonova 


Vi är övertygade om att hälsoarbete lönar sig. Att välmående medarbetare i hållbara organisationer leder till ökad lönsamhet och ett tryggare arbetsliv. Det tjänar hela samhället på. Våra 700 experter stöttar varje dag små företag och stora organisationer att förebygga ohälsa och utveckla hållbar hälsa. 


Våra ledord är dialog, helhet och hållbar. Det är ord som präglar både hur vi jobbar internt som vårt arbete mot kund. Visa mindre