Lediga jobb som Övriga administrations- och servicechefer i Strängnäs

Se lediga jobb som Övriga administrations- och servicechefer i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsledare

Ansök    Apr 14    Strängnäs kommun    Kvalitetschef
Vi söker en engagerad och erfaren verksamhetsledare som kan ta ansvar för att leda och utveckla vår verksamhet. Som verksamhetsledare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra mål uppnås och att våra resurser används effektivt. Som verksamhetsledare kommer du tillhöra Teknik- och servicekontoret. Här samarbetar en mängd olika professioner. Mångfalden i våra kompetenser på kontoret är en styrka och arbetet löper horisontellt med innevåna... Visa mer
Vi söker en engagerad och erfaren verksamhetsledare som kan ta ansvar för att leda och utveckla vår verksamhet. Som verksamhetsledare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra mål uppnås och att våra resurser används effektivt.

Som verksamhetsledare kommer du tillhöra Teknik- och servicekontoret. Här samarbetar en mängd olika professioner. Mångfalden i våra kompetenser på kontoret är en styrka och arbetet löper horisontellt med innevånaren i fokus. Vi levererar klimatsmarta, goda och näringsriktiga måltider till barn, unga och äldre. Vi bidrar till att innevånare och besökare kan ha ett aktivt frilufts-, rekreations- och idrottsliv. Gator och promenadstråk underhålls och utvecklas för ökad trygghet och trafiksäkerhet. Vi utbildar om brandskydd och säkerhet, och är olyckan framme finns vi för att rädda och minimera skada. Vi arbetar aktivt tillsammans för att stärka och utveckla vår gemensamma arbetsmiljö, arbetsglädje och frisknärvaro.

Vi hoppas du ska vilja vara en del av detta viktiga arbete!

ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du arbeta mot målet att minska risken för utanförskap och kriminalitet bland barn och unga. Du arbetar för att främja social hållbarhet genom att skapa en trygg och inkluderande miljö för barn och unga.

Syftet är att stärka utbudet av aktiviteter för barn och unga genom föreningslivet samt att utveckla fritidsaktiviteter genom att integrera Fritidsbanken i flera delar av vår verksamhet. Även att förbättra samordning och samarbete mellan olika intressenter och verksamheter.

Ansvarsområden:
• Leda och utveckla kommunens utbud av aktiviteter.
• Hantera budget och ekonomiska resurser för verksamheten.
• Bygga och upprätthålla relationer med intressenter.
• Säkerställa att organisationen följer lagar och regler.
• Motivera och stödja samarbetspartners för att uppnå mål.
• Identifiera och hantera risker för verksamheten.
• Rapportera till styrgrupp och politisk ledning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av ledarskap, som chef, projektledare eller liknande.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling.
• Erfarenhet av/ kunskap om budgethantering och ekonomisk planering.
•Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och unga.

Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom pedagogik. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet av att starta verksamhet från grunden, att forma uppdraget efter målgruppens behov, tillsammans med andra. Det är också meriterande om du tidigare arbetat i en politiskt styrd verksamhet.

Dina personliga egenskaper är viktiga och vi kommer lägga stor vikt vid dem. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi ser att du har ett strategiskt tänk och en god problemlösningsförmåga. Du kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och se helheter utan att tappa detaljer. Din kommunikativa och sociala förmåga gör dig till en uppskattad samverkanspart, såväl internt som externt. Du kan driva frågor framåt både självständigt och i samverkan med andra.

Låter detta som ett spännande uppdrag?

Urvalet sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan!

ÖVRIGT
Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare.

Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka.

Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre.

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare.

Ansökningsprocess och personuppgiftshantering
• Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan.
• Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning.
• Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida.

Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid. Visa mindre

Enhetschef till Säkerhetsenheten

Ansök    Mar 26    Strängnäs kommun    Säkerhetschef
Säkerhet- och beredskapsfrågor är något som vi ser som mycket viktigt i Strängnäs kommun och vi söker nu dig som vill vara med och driva och utveckla arbetet. Du kommer i uppdraget få stora möjligheter att påverka kommunens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare och andra viktiga nyckelfunktioner. Säkerhetsenheten tillhör kommunstyrelsens kansliavdelning och består av åtta personer som tillsammans utgör ett strategiskt och operativt stöd till komm... Visa mer
Säkerhet- och beredskapsfrågor är något som vi ser som mycket viktigt i Strängnäs kommun och vi söker nu dig som vill vara med och driva och utveckla arbetet. Du kommer i uppdraget få stora möjligheter att påverka kommunens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare och andra viktiga nyckelfunktioner.

Säkerhetsenheten tillhör kommunstyrelsens kansliavdelning och består av åtta personer som tillsammans utgör ett strategiskt och operativt stöd till kommunens verksamheter i säkerhets- och försäkringsfrågor, civil beredskap, informationssäkerhet, säkerhetsskydd och klimatanpassning.

Kommunstyrelsen har det yttersta ansvaret för kommunens övergripande arbete enligt lagen om extraordinära händelser samt för den samordning som krävs för att uppfylla lagstiftarens intentioner inom kommunens krishantering och beredskapsplanering.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef hos oss ansvarar du för planering, ledning, utveckling och samordning av:
• Kommunens systematiska säkerhetsarbete och försäkringar
• Krisberedskap enligt lagen om extraordinära händelser
• Kommunens uppbyggnad av civilt försvar
• Informationssäkerhet
• Säkerhetsskydd
• Klimatanpassningsåtgärder uppkomna till följd av klimatförändringen

Du ansvarar för personal-, arbetsmiljö och ekonomifrågor och du driver enhetens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare. Du är direkt underställd och rapporterar till kanslichefen vid kommunstyrelsens kansliavdelning. Du ingår också i kansliavdelningens ledningsgrupp tillsammans med kanslichef, administrativ chef och chef för enheten för hållbar samhällsutveckling.

Vi arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap som möjliggör för medarbetare att utföra sitt arbete väl och själva ta ansvar för sin personliga utveckling och kompetens. Det innebär att just ledarskap är din viktigaste arbetsuppgift i rollen som enhetschef hos oss!

Du är Strängnäs kommuns ansikte utåt i säkerhetsfrågor och i dina övriga arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• Hantera frågor runt kommunens egendoms- och personskydd som stöd till kommunens respektive verksamheter
• Strategisk och operativt planera vägen framåt som säkerställer politisk vilja och ändamålsenliga arbetssätt inom området.
• Driva projekt och utredningar samt svara på remisser och motioner.
• Samverka med andra kommuner, myndigheter och organisationer i enhetens frågor.
• Samarbeta med förtroendevalda politiker, chefer och specialister inom kommunen.

Du ingår i den centrala krisledningsstaben när kommunen går upp i stabsläge och du är även biträdande säkerhetsskyddschef. Rollen är säkerhetsklassad varför godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning. Detta innebär även krav på svenskt medborgarskap.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas med detta uppdrag ser vi att du har:
• en för tjänsten relevant högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• flerårig erfarenhet av att arbeta som chef med ansvar för personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och verksamhetsfrågor. Det är särskilt meriterande om din chefserfarenhet kommer från säkerhetsområdet.
• aktuell erfarenhet av arbete med säkerhets- och/eller beredskapsfrågor samt säkerhetsskydd inom kommunal förvaltning.
• god vana av att använda IT-verktyg som ett stöd i vardagen.
• B-körkort.
• mycket god förmåga att uttrycka dig, både tal och skrift, på svenska.

Personlig lämplighet är oerhört viktigt för oss och vi kommer lägga stor vikt vid detta. Vi ser att du är en trygg och stabil ledare som tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap och har förmågan att driva frågor framåt både självständigt och i samverkan med andra. Ditt positiva och lösningsorienterade förhållningssätt gör att du är en uppskattad samverkanspart både internt och externt. Du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt och kan växla mellan detaljer och helikopterperspektiv beroende på frågeställning och uppgift. Du motiveras av att driva enheten och dess frågor framåt och att kunna leverera tydliga resultat som skapar ett värde för Strängnäs kommun och våra medborgare. Till din hjälp har du duktiga medarbetare och du ser till att skapa bästa möjliga förutsättningar för dem att lyckas i sina roller.

Du är skicklig på att formulera dig och anpassa ditt budskap beroende på målgrupp. Du har förmåga att vinna legitimitet i den kommunala organisationen med lyhördhet, tydlighet och god kommunikationsförmåga och du förstår logiken i politiskt styrd verksamhet.

Är du redo för en ny utmaning så erbjuder vi dig här en nyckelroll och en möjlighet att driva och leda Strängnäs kommuns säkerhetsarbete framåt!

Låter det intressant? VI kan komma att tillämpa löpande urval så du är välkommen in med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare.

Ansökningsprocess och personuppgiftshantering
• Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan.
• Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning.
• Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida.

Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Visa mindre

Platschef Buskhaga städ AB i Strängnäs med omnejd

Ansök    Sep 23    Buskhaga Städ AB    Administrativ chef
Buskhaga Städ AB är en av Sveriges ledande städleverantörer och vi söker nu en engagerad och driven platschef till vårt kontor i Strängnäs som vill växa med oss. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla och leda vårt team mot framgång. Strängnäskontoret består av ett team på ca 20 medarbetare, än så länge ;-) Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Leda och utveckla personalen för att säkerställa högsta kvalitet och kundnöjdhet ... Visa mer
Buskhaga Städ AB är en av Sveriges ledande städleverantörer och vi söker nu en engagerad och driven platschef till vårt kontor i Strängnäs som vill växa med oss. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla och leda vårt team mot framgång. Strängnäskontoret består av ett team på ca 20 medarbetare, än så länge ;-)


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leda och utveckla personalen för att säkerställa högsta kvalitet och kundnöjdhet
- Ansvara för att planera och följa upp den dagliga verksamheten
- Utveckla och upprätthålla goda kundrelationer
- Säkerställa att företagets riktlinjer och policyer efterlevs
- Budget- och resultatansvar för kontoret i Strängnäs
-Försäljning


Vi söker dig som:
- Har tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna inom städ- eller servicebranschen
- Är strukturerad och resultatorienterad
- Har god kommunikativ förmåga och kan inspirera och motivera ditt team
- Har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta i en föränderlig miljö
- Är bekväm med att använda dator och olika administrativa system
-Älskar att jobba mot uppsatta mål
-Är van att jobba med sälj och tycker att det är kul


Vi erbjuder:
- En spännande och utvecklande tjänst i ett växande företag
-Ett chefsnätverk på 15 chefer som sitter runt omkring i Sverige
- Goda möjligheter till personlig utveckling och vidareutbildning
- En trivsam arbetsmiljö med trevliga kollegor


Skicka din ansökan till: [email protected] Visa mindre

Supervisor Quality

Ansök    Feb 14    Åkers Sweden AB    Kvalitetschef
Arbetsuppgifter Vår nya kvalitetsledare kommer att leda kvalitetsavdelningen och ha personalansvar. Vidare ingår att samordna, förvalta och utveckla ledningssystemet för kvalitet. Den här rollen ansvarar för att vara sammanhållande för ledningssystemet kvalitet och miljö, t ex för externa revisioner men är chef för kvalitet. I uppdraget ingår vidare att i verksamheten stötta och ställa krav på utförande av arbete enligt ledningssystemet. I denna tjänst rap... Visa mer
Arbetsuppgifter
Vår nya kvalitetsledare kommer att leda kvalitetsavdelningen och ha personalansvar. Vidare ingår att samordna, förvalta och utveckla ledningssystemet för kvalitet. Den här rollen ansvarar för att vara sammanhållande för ledningssystemet kvalitet och miljö, t ex för externa revisioner men är chef för kvalitet.
I uppdraget ingår vidare att i verksamheten stötta och ställa krav på utförande av arbete enligt ledningssystemet.
I denna tjänst rapporterar du till teknik- & kvalitetschefen och har två underställda medarbetare.


Vem är du?
Vi söker dig som har en kvalitetsutbildning eller flerårig arbetslivserfarenhet inom kvalitet. Du har praktisk erfarenhet av arbete med kvalitetsteknik (standardiserat arbetssätt, olika riskanalysmetoder och rotorosaksanalysmetoder). Du har erfarenhet av process- och eller produktrevisioner med stöd av standarder som t ex ISO 9001. Det är vidare ett krav att du har god muntlig och skriftlig förmåga i svenska och engelska eftersom du kommer att kommunicera med flera funktioner inom företaget.
För att trivas i denna roll ser vi att du är praktiskt lagd, är ödmjuk och drivs av att ständigt arbeta med förbättringsåtgärder och vidareutveckla strukturer, både operativt och strategiskt. Du dessutom socialt kompetent och trivs i en central funktion med många kontaktytor.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom att du äger stort personligt driv, är analytisk och strukturerad. Givetvis är du serviceinriktad samt har lätt för att samverka med andra personer.
Din ansökan skickar du till [email protected] senast den 28 februari 2025.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster: Åkers Sweden AB gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Platschef Buskhaga städ AB i Strängnäs med omnejd

Ansök    Dec 17    Buskhaga Städ AB    Administrativ chef
Buskhaga Städ AB är en av Sveriges ledande städleverantörer och vi söker nu en engagerad och driven platschef till vårt kontor i Strängnäs som vill växa med oss. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla och leda vårt team mot framgång. Strängnäskontoret består av ett team på ca 20 medarbetare, än så länge ;-) Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Leda och utveckla personalen för att säkerställa högsta kvalitet och kundnöjdhet ... Visa mer
Buskhaga Städ AB är en av Sveriges ledande städleverantörer och vi söker nu en engagerad och driven platschef till vårt kontor i Strängnäs som vill växa med oss. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla och leda vårt team mot framgång. Strängnäskontoret består av ett team på ca 20 medarbetare, än så länge ;-)


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leda och utveckla personalen för att säkerställa högsta kvalitet och kundnöjdhet
- Ansvara för att planera och följa upp den dagliga verksamheten
- Utveckla och upprätthålla goda kundrelationer
- Säkerställa att företagets riktlinjer och policyer efterlevs
- Budget- och resultatansvar för kontoret i Strängnäs
-Försäljning


Vi söker dig som:
- Har tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna inom städ- eller servicebranschen
- Är strukturerad och resultatorienterad
- Har god kommunikativ förmåga och kan inspirera och motivera ditt team
- Har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta i en föränderlig miljö
- Är bekväm med att använda dator och olika administrativa system
-Älskar att jobba mot uppsatta mål
-Är van att jobba med sälj och tycker att det är kul


Vi erbjuder:
- En spännande och utvecklande tjänst i ett växande företag
-Ett chefsnätverk på 15 chefer som sitter runt omkring i Sverige
- Goda möjligheter till personlig utveckling och vidareutbildning
- En trivsam arbetsmiljö med trevliga kollegor


Skicka din ansökan till: [email protected] Visa mindre

Enhetschef till Säkerhetsenheten, Strängnäs kommun

Ansök    Feb 7    Strängnäs kommun    Säkerhetschef
Vill du vara med och utveckla arbetet kring säkerhetsfrågor i Strängnäs kommun? Rollen som enhetschef för säkerhetsenheten innebär att du är övergripande ansvarig för kommunens frågor som rör säkerhet, trygghet, brottsförebyggande arbete, krisberedskap och civilt försvar. Strängnäs kommun har fullt fokus på dessa frågor och du kommer få stora möjligheter att påverka kommunens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare och andra viktiga nyckelfunktioner... Visa mer
Vill du vara med och utveckla arbetet kring säkerhetsfrågor i Strängnäs kommun? Rollen som enhetschef för säkerhetsenheten innebär att du är övergripande ansvarig för kommunens frågor som rör säkerhet, trygghet, brottsförebyggande arbete, krisberedskap och civilt försvar. Strängnäs kommun har fullt fokus på dessa frågor och du kommer få stora möjligheter att påverka kommunens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare och andra viktiga nyckelfunktioner.

Kommunstyrelsen har det yttersta ansvaret för kommunens övergripande arbete enligt lagen om extraordinära händelser samt för den samordning som krävs för att uppfylla lagstiftarens intentioner inom kommunens krishantering och beredskapsplanering.

Säkerhetsenheten tillhör Kommunstyrelsens Kansliavdelning och består av sju personer som tillsammans utgör ett strategiskt och operativt stöd till kommunens verksamheter i säkerhets- och försäkringsfrågor, trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete, informationssäkerhet, krisberedskap och civilt försvar.


ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef hos oss ansvarar du för planering, ledning, utveckling och samordning av:
• Kommunens systematiska säkerhetsarbete.
• Krisberedskap enligt lagen om extraordinära händelser.
• Trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete.
• Kommunens frågor som rör civilt försvar.

Du ansvarar för personal-, arbetsmiljö och ekonomifrågor och du driver enhetens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare. Du är direkt underställd och rapporterar till kanslichefen vid kommunstyrelsens kansliavdelning. Du ingår också i kansliavdelningens ledningsgrupp tillsammans med kanslichef och administrativ chef.

Vi arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap som möjliggör för medarbetare att utföra sitt arbete väl och själva ta ansvar för sin personliga utveckling och kompetens. Det innebär att just ledarskap är din viktigaste arbetsuppgift i rollen som enhetschef hos oss!

Du är Strängnäs kommuns ansikte utåt i säkerhetsfrågor och i dina övriga arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• ha ett övergripande samordningsansvar för kommunens interna säkerhetsarbete, kommunens trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete samt informationssäkerhet, krisstöd och ANDTS-frågor.
• Hantera frågor runt kommunens egendoms- och personskydd samt arbeta fram och implementera styrdokument, processer och rutiner som säkerställer politisk vilja och ändamålsenliga arbetssätt inom området.
• Driva projekt och utredningar samt svara på remisser och motioner.
• Samverka med andra kommuner, myndigheter och organisationer i säkerhetsfrågor.
• Samarbeta med förtroendevalda politiker, chefer och specialister inom kommunen.

Du ingår i staben om kommunen går upp i stabsläge och du är även säkerhetsskyddschef. Rollen är säkerhetsklassad varför godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning. Detta innebär även krav på svenskt medborgarskap.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i denna roll ser vi att du har:
• En för tjänsten relevant högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta som chef med ansvar för personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och verksamhetsfrågor.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig, både tal och skrift, på svenska. Du är skicklig på att formulera dig och anpassa ditt budskap beroende på målgrupp.
• God vana av att använda IT-verktyg som ett stöd i vardagen.
• B-körkort.
• Stort intresse för sakfrågor så som säkerhet, krisberedskap, trygghets- och brottsförebyggande arbete.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av kvalificerat arbete med säkerhetsfrågor inom offentlig verksamhet, särskilt meriterande om erfarenheten kommer från kommunal verksamhet.

Personlig lämplighet är oerhört viktigt för oss och vi kommer lägga stor vikt vid detta. Vi ser att du är en trygg och stabil ledare som tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap och har förmågan att driva frågor framåt både självständigt och i samverkan med andra. Ditt positiva och lösningsorienterade förhållningssätt gör att du är en uppskattad samverkanspart både internt och externt. Du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt och kan växla mellan detaljer och helikopterperspektiv beroende på frågeställning och uppgift. Du motiveras av att driva enheten och dess frågor framåt och att kunna leverera tydliga resultat som skapar ett värde för Strängnäs kommun och våra medborgare. Till din hjälp har du duktiga medarbetare och du ser till att skapa bästa möjliga förutsättningar för dem att lyckas i sina roller.

Du har förmåga att vinna legitimitet i den kommunala organisationen med lyhördhet, tydlighet och god kommunikationsförmåga och du förstår logiken i politiskt styrd verksamhet.

Är du redo för en ny utmaning så erbjuder vi dig här en nyckelroll och en möjlighet att driva och leda Strängnäs kommuns säkerhetsarbete framåt!

Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

QSE-ledare till Åkers Sweden AB

Ansök    Sep 4    Åkers Sweden AB    Kvalitetschef
Är du en engagerad och kommunikativ person som är duktig i kvalitets- och miljöfrågor? Har du erfarenhet av praktiskt arbete med ISO 9001 & ISO 14001 samt lean? Ditt ansvar som QSE-ledare innefattar att initiera, utreda och föreslå åtgärder för att förbättra företagets olika processer som leder till att företaget når gemensamma målsättningar. Mer specifikt kommer du att Arbeta och koordinera aktiviteter i ”årsklocka miljö” Ansvara för myndighets- och kons... Visa mer
Är du en engagerad och kommunikativ person som är duktig i kvalitets- och miljöfrågor? Har du erfarenhet av praktiskt arbete med ISO 9001 & ISO 14001 samt lean?
Ditt ansvar som QSE-ledare innefattar att initiera, utreda och föreslå åtgärder för att förbättra företagets olika processer som leder till att företaget når gemensamma målsättningar.
Mer specifikt kommer du att
Arbeta och koordinera aktiviteter i ”årsklocka miljö”
Ansvara för myndighets- och konsultkontakter rörande miljöfrågor
Granska och uppdatera rutiner (skydd- & säkerhet, miljö och kvalitet) enligt årsplan samt stöd till ansvariga chefer
Samordna kvalitets- & miljömöten för produktionen samt ledningens genomgång
Ansvara för externa och interna revisioner
Samordna och genomföra riskbedömningar för skydd- & säkerhet, miljö och kvalitet enligt plan
Driva förbättringsprojekt efter behov i organisationen



För att lyckas i den här rollen ser vi att du som söker har ett starkt driv och engagemang att förvalta och utveckla ledningssystem. Vidare har du en stark förmåga att analysera och du är administrativt skicklig.
Mer specifikt krävs det att du
· Innehar utbildning i ISO-standard 9001 och 14001
· Innehar högskolexamen inom kvalitets/miljöområdet alternativt motsvararande utbildning
· Innehar kunskap om riskbedömningsmetoder samt olika rotorsaksanalysmetoder
· Är flytande i både svenska och engelska, såväl tal som skrift.
Det är starkt meriterande om du har något av följande
· Erfarenhet av kvalitetsstandarder för fordonsindustrin
· Erfarenhet av målstyrningsarbete
· Utbildning i revisionsteknik


I denna tjänst rapporterar du till chef Operations och har två underställda medarbetare. Visa mindre

Implementeringsspecialist, ISO / IEC 17025

För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Är du en driven och erfaren Kvalitetsledare med passion för att hjälpa organisationer inom tillverkningsindustin att nå nya höjder? Då har vi ett spännande och utmanande uppdrag för dig! Vi söker en engagerad person som kan leda implementeringen av ISO/IEC 17025 hela vägen till certifieringen under hösten hos vår kund i Eskilstuna. Uppdragsbeskrivning... Visa mer
För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Är du en driven och erfaren Kvalitetsledare med passion för att hjälpa organisationer inom tillverkningsindustin att nå nya höjder? Då har vi ett spännande och utmanande uppdrag för dig!
Vi söker en engagerad person som kan leda implementeringen av ISO/IEC 17025 hela vägen till certifieringen under hösten hos vår kund i Eskilstuna.

Uppdragsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ta fullständigt ansvar för att leda och driva implementeringen av ISO/ IEC 17025
- Utveckla och implementera en effektiv strategi för att uppnå certifiering
- Samordna arbetet med interna och externa intressenter
- Säkerställa att alla krav för certifiering uppfylls och att relevanta processer och rutiner implementeras på korrekt sätt
- Övervaka framsteg och vidta nödvändiga åtgärder för att säkerställa att projektet slutförs i tid och inom budget

Grundläggande kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Högeskoleexamen inom relevant tekniskt område eller motsvarade inom kvalitet
- Minst 5 års erfarenhet av att leda implementerings- och certifieringsprojekt
- Expert kunskaper i ISO/IEC 17025 och kvalitetsledningsystem
- Erfarenhet av roller inom tillverkande industri
- Mycket goda kunskaper om relevanta lagar och förordningar
- Förmågan att leda och coacha ett team av engagerade medarbetare mot gemensamma mål
- Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är/har:
- En utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga
- En stark drivkraft och en förmåga att arbeta självständigt och i team
- Problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande.

Formalia 
- Uppdragsperiod: 240819 - 241220
- Omfattning: 75 - 100%
- Ort: Eskilstuna
- Distansarbete: Initialt 25%, senare i uppdraget 75%-100%
- Kompetensnivå: 4

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Kvalitetschef med intresse för kundvärde till Leine Linde

Ansök    Aug 19    Experis AB    Kvalitetschef
Leine Linde är ett internationellt och innovativt företag i Strängnäs. Vi är världsledande inom utveckling och tillverkning av pulsgivare, sensorer och elektronik för tillämpningar inom tyngre industri. Pulsgivare är en liten, men kritisk del i alla moderna automationsprocesser, i till exempel stålverk och pappersbruk. De används också i vindkraftverk, stora hamnkranar och i anläggningsmaskiner. Leine Lindes produkter hör till premiumsegmentet och är särsk... Visa mer
Leine Linde är ett internationellt och innovativt företag i Strängnäs. Vi är världsledande inom utveckling och tillverkning av pulsgivare, sensorer och elektronik för tillämpningar inom tyngre industri. Pulsgivare är en liten, men kritisk del i alla moderna automationsprocesser, i till exempel stålverk och pappersbruk. De används också i vindkraftverk, stora hamnkranar och i anläggningsmaskiner. Leine Lindes produkter hör till premiumsegmentet och är särskilt konkurrenskraftiga där det krävs hög tillförlitlighet och noggrannhet i mer utmanande miljöer.

Om tjänsten
Som Kvalitetschef säkerställer du att alla processer och produkter uppfyller Leine Lindes interna kvalitetskrav, kundernas förväntningar och produktstandardkrav. Du ansvarar för att driva, följa upp och utveckla vårt uppsatta kvalitet- och miljöledningssystem.

Leine Lindes ledningssystem är certifierat enligt ISO 9001 sedan 1995 och enligt ISO 14001 sedan 2001. Vi utvecklar och förbättrar ständigt våra processer för att kunna möta kundens verkliga behov på bästa möjliga och effektiva sätt. Våra produkter är bland annat certifierade i enlighet med ATEX och IECEx.

Hos oss på Leine Linde är kvalitet ett väldigt viktigt område då våra produkter används i många olika utmanande miljöer. Hela organisationen har ett kvalitetstänk i allt de gör, vilket tydligt återspeglar sig i våra produkter som är kända för sin robusthet, prestanda och tillförlitlighet.

Du ingår i den operativa ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD som är placerad i Strängnäs.
Ditt kvalitetsteam består av två kvalitetskontrollers.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Leda, utveckla och förbättra vårt kvalitet- och miljöarbete.

* Säkerställa att företaget möter omvärldens regelverk och krav gällande kvalitet, miljö och arbetsmiljö

* Nära samarbete med inköp för att fastställa kvalitetskrav för externa leverantörer och underleverantörer samt granska kundernas krav och se till att de uppfylls

* Stödja organisationens chefer gällande kvalitet/miljö/arbetsmiljö/juridiska frågor.

* Kontaktperson gentemot ägare, myndigheter och tillsynsorgan inom ansvarsområdet.

* Upprättande och granskning av kvalitetsrelaterade juridiska dokument och avtal.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Strängnäs. Det kan förekomma resor utomlands. Möjlighet till en hybrid lösning på upp till 40% finns.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning, god förståelse och erfarenhet av att driva kvalitetsarbete inom industrin. Du är strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt och ser till att saker slutförs. Du trivs med att samarbeta med andra och bygga relationer. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga där du skapar goda förutsättningar för ett förebyggande och hållbart kvalitetsarbete och ett nära samarbete med alla avdelningar inom verksamheten.

Du coachar och utbildar dina kollegor på ett positivt sätt för att nå verksamhetens högt ställda krav på kvalité. Du trivs i en ledande befattning och har en positiv och utvecklande ledarstil präglad av prestigelöshet, engagemang och driv.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Tyska och juridisk kompetens är meriterande.



Att arbeta på Leine Linde
Leine Linde är ett ekonomiskt stabilt företag som vet att nyckeln till framgång är våra medarbetare. Vi erbjuder förutsättningar för en bra balans i livet mellan professionell utveckling och välbefinnande. Organisationen är internationell, präglad av affärsdriv, noggrannhet och prestigelöshet.

Vårt huvudkontor ligger i Strängnäs på kort promenadavstånd från järnvägsstationen. Strängnäs är en liten idyll vid Mälarens strand med goda pendlingsmöjligheter med tåg både från Stockholm och Eskilstuna.

Ansökan
Du ansöker via www.jeffersonwells.se, för mer information kontakta Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-155 733.
Urval kan ske löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Koordinator Mälardalen/Värmland

RG Marknadspartner erbjuder säljfrämjande tjänster såsom varuplock, varudemonstrationer, säljtjänster och event till kunder inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Vi hjälper våra kunder att öka deras försäljning. Vi har varit verksamma sedan 1994 och har hela Sverige som arbetsfält. Vårt huvudkontor ligger i Gävle. Med utgångspunkt i våra värdeord: samarbete, närhet, effektivitet, kvalitét och flexibilitet gör vi våra kunders vardag enklare och bättre. Be... Visa mer
RG Marknadspartner erbjuder säljfrämjande tjänster såsom varuplock, varudemonstrationer, säljtjänster och event till kunder inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Vi hjälper våra kunder att öka deras försäljning.
Vi har varit verksamma sedan 1994 och har hela Sverige som arbetsfält. Vårt huvudkontor ligger i Gävle.
Med utgångspunkt i våra värdeord: samarbete, närhet, effektivitet, kvalitét och flexibilitet gör vi våra kunders vardag enklare och bättre.
Beskrivning av tjänsten koordinator
Tjänsten som koordinator innebär att man leder och fördelar arbetet på distriktet. Det genomgående målet är att på sitt område säkerställa utmärkt kvalitet på de tjänster som utförs. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. - Med start så fort som möjligt.
Arbetsuppgifter
Rekrytera ny personal
Utbilda och lära upp ny personal
Arbetsleda vår personal och kvalitetssäkra våra uppdrag
Utveckla distriktet
Löpande kontakt med våra kunder
Administrera via RG Admin. Dvs. bemanna uppdrag, lägga in bokningar, säkerställa att personalen rapporterar tider och bilder i rätt tid, godkänna tidrapporter etc.
Uppföljning av arbetet sker bl a. via nyckeltalsuppföljningar.
Aktivt delta vid våra gemensamma aktiviteter såsom veckomöten, konferenser, utbildningar etc.

Personalprofil
DVH-vana
Klara av och ha en vilja att plocka och utföra ombyggnader
Körkort och bil
Datavana. Bekväm med Excel o Word. Klara av RG Admin.
Acceptera att arbetstiderna inte alltid är kl. 8–17
Strukturerad, högpresterande och ansvarstagande.
Eget driv och lösningsorienterad.
Gilla att axla ansvaret för distriktet och arbetsleda personal.



Ansökan med foto skickas till [email protected] märkt ”Koordinator Mälardalen/Värmland”
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas allt eftersom, skicka därför din ansökan redan nu! Visa mindre

Säkerhetschef till Strängnäs kommun

Ansök    Nov 9    Strängnäs kommun    Säkerhetschef
Vill du vara med och utveckla arbetet kring säkerhetsfrågor i Strängnäs kommun? Rollen som säkerhetschef innebär att du är övergripande ansvarig för kommunens frågor som rör säkerhet, trygghet, brottsförebyggande arbete, krisberedskap och civilt försvar. Strängnäs kommun har fullt fokus på dessa frågor och du kommer få stora möjligheter att påverka kommunens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare och andra viktiga nyckelfunktioner. Kommunstyrelsen... Visa mer
Vill du vara med och utveckla arbetet kring säkerhetsfrågor i Strängnäs kommun? Rollen som säkerhetschef innebär att du är övergripande ansvarig för kommunens frågor som rör säkerhet, trygghet, brottsförebyggande arbete, krisberedskap och civilt försvar. Strängnäs kommun har fullt fokus på dessa frågor och du kommer få stora möjligheter att påverka kommunens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare och andra viktiga nyckelfunktioner.

Kommunstyrelsen har det yttersta ansvaret för kommunens övergripande arbete enligt lagen om extraordinära händelser samt för den samordning som krävs för att uppfylla lagstiftarens intentioner inom kommunens krishantering och beredskapsplanering.

Säkerhetsenheten till hör Kommunstyrelsens Kansliavdelning och består av fem personer som tillsammans utgör ett strategiskt och operativt stöd till kommunens verksamheter i säkerhets- och försäkringsfrågor, trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete, informationssäkerhet, krisberedskap och civilt försvar.

ARBETSUPPGIFTER
Som säkerhetschef hos oss ansvarar du för planering, ledning, utveckling och samordning av:
• Kommunens systematiska säkerhetsarbete.
• Krisberedskap enligt lagen om extraordinära händelser.
• Trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete.
• Kommunens frågor som rör civilt försvar.

I rollen som enhetschef för säkerhetsenheten ansvarar du för personal-, arbetsmiljö och ekonomifrågor. Du driver enhetens arbete framåt tillsammans med dina medarbetare. Du är direkt underställd och rapporterar till kanslichefen vid kommunstyrelsens kansliavdelning. Du ingår också i kansliavdelningens ledningsgrupp tillsammans med kanslichef och administrativ chef.

Du är Strängnäs kommuns ansikte utåt i säkerhetsfrågor och i dina övriga arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• Fungera som sakkunnig inom kommunens interna säkerhetsarbete.
• Hantera frågor runt kommunens egendoms- och personskydd samt arbeta fram och implementera styrdokument, processer och rutiner som säkerställer politisk vilja och ändamålsenliga arbetssätt inom området.
• Driva projekt och utredningar samt svara på remisser och motioner.
• Samverka med andra kommuner, myndigheter och organisationer i säkerhetsfrågor.
• Samarbeta med förtroendevalda politiker, chefer och specialister inom kommunen.
• Driva kommunens trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete.
• Ha övergripande ansvar för enhetens arbete kring informationssäkerhet, kommunens krisstöd och samordning ANDTS-frågor.

Som säkerhetschef ingår du i staben om kommunen går upp i stabsläge. Säkerhetschefen är även säkerhetsskyddschef. Rollen är säkerhetsklassad varför godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning. Detta innebär även krav på svenskt medborgarskap.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i denna roll ser vi att du har:
• En för tjänsten relevant högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete med säkerhetsfrågor inom offentlig verksamhet, meriterande om erfarenheten kommer från kommunal verksamhet.
• Flerårig erfarenhet av att arbeta som ledare i någon form, t ex teamledare, arbetsledare, gruppledare eller liknande.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig, både tal och skrift, på svenska. Du är skicklig på att formulera dig och anpassa ditt budskap beroende på målgrupp.
• God vana av att använda IT-verktyg som ett stöd i vardagen.
• B-körkort.

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som chef med ansvar för personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och verksamhetsfrågor så är det meriterande.

Personlig lämplighet är oerhört viktigt för oss och vi kommer lägga stor vikt vid detta. Utöver dina sakkunskaper inom området ser vi att du är en trygg och stabil ledare som tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap och har förmågan att driva frågor framåt både självständigt och i samverkan med andra. Ditt positiva och lösningsorienterade förhållningssätt gör att du är en uppskattad samverkanspart både internt och externt. Du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt och kan växla mellan detaljer och helikopterperspektiv beroende på frågeställning och uppgift. Du motiveras av att driva enheten och dess frågor framåt och att kunna leverera tydliga resultat som skapar ett värde för Strängnäs kommun och våra medborgare. Till din hjälp har du duktiga medarbetare och du ser till att skapa bästa möjliga förutsättningar för dem att lyckas i sina roller.

Du har förmåga att vinna legitimitet i den kommunala organisationen med lyhördhet, tydlighet och god kommunikationsförmåga och du förstår logiken i politiskt styrd verksamhet.

Är du redo för en ny utmaning så erbjuder vi dig här en nyckelroll och en möjlighet att driva och leda Strängnäs kommuns säkerhetsarbete framåt!

Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Ambitiös Kvalitetsingenjör till Leine Linde

Ansök    Apr 27    Experis AB    Kvalitetschef
På Leine Linde uppskattar vi dig som kan kombinera struktur och noggrannhet med en kreativ problemlösningsförmåga. Hos oss på Leine Linde är kraven på professionalitet höga. Det innebär en god samarbetsförmåga, ett prestigelöst förhållningssätt och en vilja att utvecklas som individ och i grupp. Vi tar alltid tillvara på dina tidigare erfarenheter samtidigt som vi förstås delar med oss av vår kunskap till dig. Leine Linde är en marknadsledande tillverka... Visa mer
På Leine Linde uppskattar vi dig som kan kombinera struktur och noggrannhet med en kreativ problemlösningsförmåga. Hos oss på Leine Linde är kraven på professionalitet höga. Det innebär en god samarbetsförmåga, ett prestigelöst förhållningssätt och en vilja att utvecklas som individ och i grupp. Vi tar alltid tillvara på dina tidigare erfarenheter samtidigt som vi förstås delar med oss av vår kunskap till dig.

Leine Linde är en marknadsledande tillverkare av pulsgivare, sensorer och systemelektronik för industriella applikationer. Våra produkter används huvudsakligen för position- eller hastighetsåterkoppling och är kända för sin hållbarhet, prestanda och pålitlighet. Vi har en ständigt pågående produktutveckling med stort fokus på lösningar som levererar kundnytta. Detta gäller både för våra standardprodukter och de kundspecifika lösningar vi utvecklar. Läs mer via www.leinelinde.com/sv

Rollen
I rollen som ambitiös kvalitetsingenjör blir du en nyckelperson i arbetet med att vidareutveckla kvalitets- och miljöarbetet på företaget. Arbetet innebär både operativa och strategiska uppgifter där störst fokus ligger på de administrativa delarna.
Tjänsten ställer höga krav på att identifiera nödvändiga åtgärder för att kvalitetssäkra vår verksamhet mot våra kunder och gällande lagstiftningar. Du kommer att genomföra interna revisioner, medverka vid riskbedömningar, avvikelseutredningar, hålla i utbildningar, ha kontakt med myndigheter, genomföra miljöutredningar etc. Du kommer även att representera företaget i vissa frågor utåt mot kunderna, vilket ställer krav på god kommunikativ förmåga och en stark integritet.

I rollen ansvarar du även för att vi inom företaget leder och utvecklar vårt uppsatta kvalitet- och miljöledningssystem. Leine Linde är idag certifierat mot ISO-standarderna 9001 och14001. Våra produkter är bland annat certifierade i enlighet med ATEX och IECEx samt safety.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Leda, utveckla och förbättra vårt kvalitet- och miljöarbete.
* Säkerställa ledningssystemets dokumentation gällande innehåll, giltighet och aktualitet
* Säkerställa att företaget möter omvärldens regelverk och krav gällande kvalitet, miljö och arbetsmiljö
* Stödja organisationens chefer gällande kvalitet- och miljöfrågor.
* Kontaktperson gentemot ägare, myndigheter och tillsynsorgan inom ansvarsområdet.
* Kvalitetssäkra säljprocessen till filialer, återförsäljare och slutkund

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Strängnäs.

Vem är du?
Till vårt team söker vi dig som har en teknisk högskoleutbildning eller likvärdigt. Du har god kompetens inom kvalitetssystem och har god erfarenhet av att jobba med kvalitet och miljö i en tillverkande industri. Du bör ha kunskap om lagstiftningar och regelverk såsom RoHS, Reach etc. Det är en merit om du har varit delaktig i att kartlägga och utveckla processer, rutiner och standards och sedan implementerat det i organisationen. Kunskaper om ISO9001 och ISO14001 är ett krav, samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, tyska är meriterande.

Du besitter en god kommunikativ förmåga där du skapar goda förutsättningar för ett förebyggande och hållbart kvalitetsarbete med ett nära samarbete med alla delar av verksamheten. Du coachar och utbildar dina kollegor på ett positivt sätt för att nå verksamhetens högt ställda krav på kvalitet.

Du ska ha en positiv attityd och ett förbättringsorienterat och engagerat förhållningssätt. Du har en ambition att utvecklas i din roll och trivs med att arbeta i en organisation under fin tillväxt.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder ett utvecklande arbete, på ett välmående och framgångsrikt svenskt företag som nått internationell framgång. I medarbetarundersökningar får vi goda betyg som arbetsgivare tack vare en bra arbetsmiljö, sund företagskultur och god tillgång till olika friskvårdsförmåner.

Kontaktperson

Du ansöker via www.jeffersonwells.se, för mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-155 733 alt. [email protected]

Urval kan ske löpande, så välkommen in med din ansökan. Visa mindre

Miljöchef, Samhällsbyggnadskontoret

Ansök    Mar 4    Strängnäs kommun    Miljöchef
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? På samhällsbyggnadskontoret hanteras exempelvis bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskyddsfrågor, livsmedelsinspektion, alkoholtillstånd och geografisk information. För oss är det viktigt med en pågående dialog, både med invånare, företagare, och våra kollegor inom kommunkoncernen. På kontoret arbetar cirka 60 personer, fördelat på sju enheter. Miljöenheten består av 16... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

På samhällsbyggnadskontoret hanteras exempelvis bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskyddsfrågor, livsmedelsinspektion, alkoholtillstånd och geografisk information. För oss är det viktigt med en pågående dialog, både med invånare, företagare, och våra kollegor inom kommunkoncernen. På kontoret arbetar cirka 60 personer, fördelat på sju enheter. Miljöenheten består av 16 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som miljöchef har du det övergripande ansvaret att samordna och leda enhetens arbete inom miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll och serveringstillstånd. Du har personal- och budgetansvar.

I uppdraget arbetsleder du inspektörerna och driver arbetet på en strategisk nivå för att enheten ska nå sina mål. En viktig del i uppdraget är att kommunicera med invånare och övriga i organisationen om miljöenhetens verksamheter.

Som enhetschef ansvarar du för utveckling och leverans inom enheten med fokus på dem vi finns till för. Du ingår också i kontorets ledningsgrupp och har därmed ett gemensamt ansvar för utvecklingen av samhällsbyggnadskontoret. Vi tar avstamp i perspektiven social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet när vi planerar vårt arbete. Det är även en självklarhet att ha ett systematiskt arbetsmiljöarbete och att en nyfikenhet för digitaliseringens möjligheter genomsyrar arbetet. I detta arbete finns vår värdegrund Brobygget med som vägvisare och även förhållningsättet i tillitsbaserad styrning.

KVALIFIKATIONER
För att vara framgångsrik och trivas i uppdraget ser vi att du har följande erfarenhet, kunskap och förmågor:

Utbildning och kunskap
- högskoleexamen inom miljö- och hälsoskyddsområdet eller annan, för tjänsten, likvärdig utbildning eller erfarenhet
- erfarenhet av att arbeta med livsmedelskontroll och/eller miljö- och hälsoskyddsfrågor
- erfarenhet från kontinuerligt förbättringsarbete och strategisk planering
- erfarenhet från uppdrag som arbetsledare
- god kommunikationsförmåga med erfarenhet av att anpassa ditt budskap utifrån målgruppens behov
- en hög digital mognad
- god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska
- B-körkort.

Personliga egenskaper
- god pedagogisk förmåga, med erfarenhet av att leda och stödja aktiviteter för utveckling av nya arbetssätt.
- god samarbetsförmåga, men även med förmåga att arbeta självständigt.
- ett lösningsfokuserat förhållningssätt med god förmåga till helhetssyn.
- ett intresse för ledning- och styrningsfrågor och du tycker att det är intressant med utvecklingsarbete.
- förmåga att kunna balansera myndighetsutövningens krav på rättssäkerhet med god service.
- ett intresse för arbetsmiljöarbete och ser din egen roll i detta viktiga arbete.

Det är meriterande om du har
- erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
- chefserfarenhet.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Administrativ enhetschef, Utbildningskontoret

Ansök    Apr 11    Strängnäs kommun    Administrativ chef
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Anna, vår nuvarande administrativa chef går vidare i organisationen och vi söker hennes efterträdare. Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola med fritidshem, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning, språkcentrum, elevhälsa samt utbildningskontorets administrativa enhet. Vi är cirka 1000 medarbetare som arb... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Anna, vår nuvarande administrativa chef går vidare i organisationen och vi söker hennes efterträdare.

Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola med fritidshem, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning, språkcentrum, elevhälsa samt utbildningskontorets administrativa enhet. Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter.

Administrativa enheten består av tolv medarbetare med en bredd av kompetenser. Enhetens uppgift är att stödja och samordna hemkommunansvaret, huvudmannaskapet och nämndprocessen. Enheten har mycket kontakter både externt och internt i organisationen.

Vi är en enhet som strävar efter utveckling och goda samarbeten, vi värdesätter ett gott arbetsklimat och trivs tillsammans! Vill du leda vår fortsatta utveckling? Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ chef leder du Utbildningskontorets administrativa enhet.
Du ansvarar för att de processer som finns i barn- och utbildningsnämndens verksamheter ständigt förbättras. Det kan handla om att kartlägga, utveckla, effektivisera, rättssäkra eller digitalisera processerna. Processerna kan till exempel handla om planering och uppföljning, investeringar, lokalplanering eller olika ansökningar och beslut.

En stor del av ditt arbete handlar om samordning med andra avdelningar i kommunen, som till exempel HR, ekonomi eller kommunikation. Arbetet utförs i nära dialog med utbildningskontorets ledning.

Som enhetschef ansvarar du för utveckling och leverans inom enheten med fokus på dem vi finns till för. Du har fullt personal- arbetsmiljö- och budgetansvar för enhetens verksamhet och ditt uppdrag är att stötta, entusiasmera och coacha medarbetarna i sina enskilda uppdrag samt driva utvecklingsfrågor. Du skapar ett positivt och tryggt arbetsklimat.

Du rapporterar till utbildningschefen och ingår i utbildningskontorets ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har högskoleexamen inom relevant område eller annan för tjänsten relevant utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
• uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och gärna på engelska
• är analytisk med en strategisk blick, men kan snabbt växla till operativt läge
• är strukturerad och klarar att leda flera processer parallellt och att ställa om till nya förutsättningar vid snabba förändringar
• är prestigelös och förstår vikten av god service
• har en god kommunikativ förmåga
• visat prov på gott ledarskap eller medarbetarskap
• har erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete med myndighetsutövning och har insikt i skolfrågor
• politiskt styrd organisation och gärna kommunal erfarenhet
• den kommunala nämndhanteringsprocessen

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi vill också att du delar vår värdegrund om utveckling, öppenhet, respekt och tydlighet.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Sektionschef EHS (Miljö, Hälsa, Säkerhet) till Pfizer Health AB

Ansök    Jan 27    Strängnäs    Miljöchef
Pfizer är inte bara Sveriges - utan ett av världens ledande läkemedelsbolag. Pfizeranställda arbetar över hela världen för att förbättra hälsan hos alla, överallt. Pfizer Strängnäs är en av Sveriges största bioteknikanläggning för kommersiell tillverkning av läkemedelssubstanser. Vi tillverkar flera läkemedelssubstanser i en multiproduktanläggning. Pfizer är ett företag som fokuserar på innovation, kreativitet och respekt för patienter, kollegor och samhäl... Visa mer
Pfizer är inte bara Sveriges - utan ett av världens ledande läkemedelsbolag. Pfizeranställda arbetar över hela världen för att förbättra hälsan hos alla, överallt. Pfizer Strängnäs är en av Sveriges största bioteknikanläggning för kommersiell tillverkning av läkemedelssubstanser. Vi tillverkar flera läkemedelssubstanser i en multiproduktanläggning. Pfizer är ett företag som fokuserar på innovation, kreativitet och respekt för patienter, kollegor och samhället. När vi utvecklar läkemedel och medicinska produkter och utökar vår verksamhet globalt, är vi alltid ute efter nya talanger. Vi som arbetar här delar en vision om att skapa fler år till livet och mer liv till åren. Vill du vara med på resan?


Du kommer bli del av en liten, familjär produktionssite med trevliga arbetskollegor och stora personliga utvecklingsmöjligheter. I rollen som chef för EHS (Environmental, Health & Safety – Miljö, Hälsa & Säkerhet) kommer du att tillsammans med övriga 4 sektionschefer inom teknik och övriga organisationen ansvara för att leda verksamheten mot uppsatta mål och budget samt driva det långsiktiga förbättringsarbetet. Du kommer att leda ett team med 4 direktrapporterande bestående av EHS-ingenjörer, säkerhetsansvarig och brandansvarig. Du är en del av tekniks ledningsgrupp och du rapporterar till teknikchef, Director Engineering & EHS.


Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa att fabriken i Strängnäs har ett heltäckande EHS-program som uppfyller såväl Pfizers interna krav som myndighetskrav. Detta innefattar bland annat:


Säkerställa att gällande tillstånd för tillverkning efterlevs
Kontakt med kommun och myndigheter gällande EHS-frågor
Säkerställa att ett program för entreprenörssäkerhet finns gällande
Ansvar för utbildningsprogrammet på siten gällande EHS-relaterade utbildningar
EHS-rapportering både internt och externt
Ansvarig för framtagande av plan och genomförande av interna EHS-inspektioner
Ansvarig för koordinering av externa EHS-inspektioner
Supportera siten vid riskanalyser och EHS-utredningar
Periodisk granskning av fabrikens EHS-profil
Inspirera ledare och kollegor att bidra till en ägandekultur kring EHS-frågor
Kontinuerligt jobba med utveckling av fabrikens EHS-program
 



Utöver ovan områdesspecifika arbetsuppgifter ingår även:


Personalansvar för din sektion
Budgetansvar för din sektion
Skyddsområdesansvar för tillbörliga områden på fabriken
Vara en förebild och främja en kultur som aldrig tummar på säkerhet eller kvalitet.
Bidra till ett väl fungerande tvärfunktionellt arbete med övriga funktioner på fabriken och inom Pfizers nätverk.



Dina kvalifikationer inkluderar idealt:


Eftergymnasial utbildning inom EHS-relaterade områden.
Ledarerfarenhet med personalansvar (meriterande)
Goda kunskaper i svenska och engelska, flytande i tal och skrift
Flerårig arbetslivserfarenhet från processindustrin (läkemedelstillverkning är meriterande)
Förmågan att utveckla högpresterande team
Förmågan att hantera osäkerhet och komplexitet



Personlig profil:


Du brinner för EHS-frågor
Drivande, självständig och ansvarstagande
Lätt för att kommunicera
En lagspelare som tycker om att samarbeta och att bygga relationer



Vi erbjuder:


Vi ser våra kollegor som vår viktigaste resurs, och vi vill uppmärksamma detta. Vi erbjuder marknadsmässig lön med bonusplan, sjukvårdsförsäkring och föräldralön likväl som;


Karriär och utvecklingsmöjligheter
Trevliga kollegor där aktiviteter utanför arbetet prioriteras
Pfizer erbjuder alla anställda att träna kostnadsfritt på World Class i Strängnäs och Mariefred samt fritt bad på badhuset i Strängnäs
Lunchsubvention (rikskortet)



Tjänsten är en tillsvidaretjänstgöring och tillsätts snarast efter överenskommelse.


Vänligen skicka in CV och personligt brev senast 17 februari. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi endast kan ta emot ansökningar via vår plattform.


För mer information om rollen vänligen kontakta Jakob Holmlund, Director Engineering & EHS, på telefonnummer 076-877 35 52 alt. [email protected] Visa mindre

Miljöchef

Ansök    Maj 12    Strängnäs kommun    Miljöchef
Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället! Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 500 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 37 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenh... Visa mer
Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 500 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 37 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.

Som miljöchef tillhör du samhällsbyggnadskontoret och kommer vara en viktig del av kontorets ledningsgrupp. Samhällsbyggnadskontoret arbetar med rådgivning, myndighetsutövning och service inom områdena fysisk planering, mark- och exploatering, mät- och kartproduktion, bygglovhantering, miljö- och hälsoskydd, livsmedel samt alkohol. Kontoret har ca 60 medarbetare varav 16 på miljöavdelningen



ARBETSUPPGIFTER
Som miljöchef har du det övergripande ansvaret för miljöavdelningens verksamhet med budget - och personalansvar. En viktig del i uppdraget är att kunna kommunicera med invånare och övriga i organisationen om miljöenhetens verksamheter. Du ansvarar för planering, uppföljning och utvärdering av verksamheten. Hela samhällsbyggnadskontoret arbetar med verksamhetsutveckling genom digitalisering och automatisering, i detta blir du miljöenhetens representant. Verksamhetsutveckling bedrivs i nära samarbete med tjänstemän och politiker. Du ingår i samhällsbyggnadskontorets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för kontoret som helhet.

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet:
-Du har högskoleexamen inom miljö- och hälsoskyddsområdet eller annan, för tjänsten likvärdig utbildning eller erfarenhet
-Du har erfarenhet av att arbeta med miljö- och hälsoskyddsfrågor.
- Vi vill att du har intresse för processledning och kontinuerligt förbättringsarbete då det utgör en stor del av tjänsten.
-Det är viktigt att du tänker strategiskt, har lätt för att samarbeta, har förmåga prioritera mellan olika ansvarsområden är omvärldsorienterad samt prioriterar god service till företag och allmänhet.
-Arbetet kräver att du har lätt för att uttrycka dig muntligt och i skrift.
- B körkort fodras.

Personliga egenskaper:
- Du behöver vara orädd och engagerad, lyhörd.
- Du är en närvarande chef med förmågan att inspirera, entusiasmera, stötta och leda verksamheten utifrån målstyrning, utveckling, kvalitetsstyrning och uppföljning.
- Du har en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer och nätverk såväl inom som utanför verksamheten.
-Det är viktigt att du kan balansera myndighetsutövningens krav på rättssäkerhet med god service.
-Arbetet innebär mycket kontakt med människor vilket ställer krav på lyhördhet och mycket god kommunikationsförmåga.
- Du värdesätter bra arbetsmiljö och trivsel och ser din egen roll i detta viktiga arbete
- Digitalisering och automatisering är en självklar del av verksamhetsutveckling för dig
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Meriterande
- Du har ledarerfarenhet och erfarenhet av personalansvar.
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
- Har du erfarenhet av processledningsarbete, systematiskt förändringsarbete samt kvalitetsarbete genom att utvärdera och återkoppla mot mätbara mål är det en stor fördel.


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre