Lediga jobb Danda i Strängnäs

Se alla lediga jobb från Danda i Strängnäs. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Strängnäs som finns inom det yrket.

Vi söker nu en Helpdesk och support för IT- och telefoni-relaterade ärenden

Ansök    Nov 26    Danda    Helpdesktekniker/Supporttekniker
Beskrivning Jobbeskrivning: Vi söker nu en Helpdesk och support för IT- och telefoni-relaterade ärenden. Du kommer vara vår Supportfunktion kunna bistå vid hanteringen av vanligt förekommande IT- och telefoni-relaterade ärenden. Uppdraget går ut på att bistå de anställda med IT- och telefonirelaterade ärenden. Du ska vara självgående och kunna bistå med vanligt förekommande arbetsuppgifter för en Helpdesk- och support tekniker. Följande aktiviteter ingå... Visa mer
Beskrivning
Jobbeskrivning:

Vi söker nu en Helpdesk och support för IT- och telefoni-relaterade ärenden.

Du kommer vara vår Supportfunktion kunna bistå vid hanteringen av vanligt förekommande IT- och telefoni-relaterade ärenden. Uppdraget går ut på att bistå de anställda med IT- och telefonirelaterade ärenden. Du ska vara självgående och kunna bistå med vanligt förekommande arbetsuppgifter för en Helpdesk- och support tekniker.

Följande aktiviteter ingår bl.a. i uppdraget: • Mottagande och registrering av ärenden som inkommer per telefon, e-post eller via ärendehanteringssystemet • Följ upp och stänga avslutade ärenden • Eskalering av ärenden • Beställningar av IT-utrustning samt telefonitjänster och produkter • Konto- och behörighetshantering • Lösa enklare ärenden i dialog med användaren • Överlämning av information och dokumentation vid uppdragets slut

Uppdragets startdatum planeras till 2020-01-08, om inte annat överenskommes. Uppdraget ska pågå till och med 2020-06-30, med möjlighet för förlängning enligt nedan. Omfattningen kommer att vara 100% dvs heltid på 40 timmar per vecka där arbetstiden är mellan 08:00 - 17:00.

Kompetenskrav: • kunna tala och skriva svenska språket flytande • ha social förmåga och ha lätt för att samarbeta med olika yrkesgrupper • en för området adekvat utbildning • minst ett (1) års erfarenhet avseende liknande uppdrag. • kunskap om och erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem för IT- Helpdesk • kunskap om och erfarenhet av konto- och behörighetshantering • kunskap om och erfarenhet av att hjälpa till vid enklare ärenden kring IT, telefoni och utskrifter • kunskap om och erfarenhet av PowerShell

Startdatum: 2020-01-08

Längd:2020-06-30 med möjlighet till förlängning

Plats: Strängnäs

Arbetstid: 100 %

Språk: Svenska Visa mindre