Beskrivning
Jobbeskrivning:
Vi söker nu en Helpdesk och support för IT- och telefoni-relaterade ärenden.
Du kommer vara vår Supportfunktion kunna bistå vid hanteringen av vanligt förekommande IT- och telefoni-relaterade ärenden. Uppdraget går ut på att bistå de anställda med IT- och telefonirelaterade ärenden. Du ska vara självgående och kunna bistå med vanligt förekommande arbetsuppgifter för en Helpdesk- och support tekniker.
Följande aktiviteter ingå... Visa mer
Beskrivning
Jobbeskrivning:
Vi söker nu en Helpdesk och support för IT- och telefoni-relaterade ärenden.
Du kommer vara vår Supportfunktion kunna bistå vid hanteringen av vanligt förekommande IT- och telefoni-relaterade ärenden. Uppdraget går ut på att bistå de anställda med IT- och telefonirelaterade ärenden. Du ska vara självgående och kunna bistå med vanligt förekommande arbetsuppgifter för en Helpdesk- och support tekniker.
Följande aktiviteter ingår bl.a. i uppdraget: • Mottagande och registrering av ärenden som inkommer per telefon, e-post eller via ärendehanteringssystemet • Följ upp och stänga avslutade ärenden • Eskalering av ärenden • Beställningar av IT-utrustning samt telefonitjänster och produkter • Konto- och behörighetshantering • Lösa enklare ärenden i dialog med användaren • Överlämning av information och dokumentation vid uppdragets slut
Uppdragets startdatum planeras till 2020-01-08, om inte annat överenskommes. Uppdraget ska pågå till och med 2020-06-30, med möjlighet för förlängning enligt nedan. Omfattningen kommer att vara 100% dvs heltid på 40 timmar per vecka där arbetstiden är mellan 08:00 - 17:00.
Kompetenskrav: • kunna tala och skriva svenska språket flytande • ha social förmåga och ha lätt för att samarbeta med olika yrkesgrupper • en för området adekvat utbildning • minst ett (1) års erfarenhet avseende liknande uppdrag. • kunskap om och erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem för IT- Helpdesk • kunskap om och erfarenhet av konto- och behörighetshantering • kunskap om och erfarenhet av att hjälpa till vid enklare ärenden kring IT, telefoni och utskrifter • kunskap om och erfarenhet av PowerShell
Startdatum: 2020-01-08
Längd:2020-06-30 med möjlighet till förlängning
Plats: Strängnäs
Arbetstid: 100 %
Språk: Svenska
Visa mindre