Lediga jobb Yobber AB i Strängnäs

Se alla lediga jobb från Yobber AB i Strängnäs. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Strängnäs som finns inom det yrket.

Ekonomiassistent med bokföringskunskap

Ansök    Nov 5    Yobber AB    Ekonomiassistent
Vi utökar ytterligare och söker efter en ekonomiassistent med erfarenhet av bokföring. Som person ser vi att du är driven, flexibel, ser vad som behöver göras samt har en god samarbets- och kommunikativ förmåga. I ditt arbete är du självgående, noggrann och strukturerad. Du tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter, bevakar, är påläst samt följer händelseutvecklingen på de områden som du arbetar med. Du trivs med självständiga arbetsuppgifter, att hantera... Visa mer
Vi utökar ytterligare och söker efter en ekonomiassistent med erfarenhet av bokföring.
Som person ser vi att du är driven, flexibel, ser vad som behöver göras samt har en god samarbets- och kommunikativ förmåga. I ditt arbete är du självgående, noggrann och strukturerad. Du tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter, bevakar, är påläst samt följer händelseutvecklingen på de områden som du arbetar med.
Du trivs med självständiga arbetsuppgifter, att hantera både enklare och mer komplicerade arbetsuppgifter. Vi är en mindre och slimmad organisation med högt till tak och en ljus framtid.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Fakturering (både enklare samt mer komplexa fakturor inom bygg)
- Kund- och leverantörskontra
-ROT hantering (ansökan via Skatteverket, hantering av kundfakturor med ROT samt uppföljning)
-Manuell utläggshantering
-Löpande bokföring
- Ekonomiska analyser, uppföljning
- Momsberäkning, inrapportering av moms, arbetsgivaravgifter och skatter
- Vara behjälplig vid månadsavslut/bokslut
- Övrigt förekommande arbetsuppgifter som ekonomiassistent samt delegerade uppgifter högt som lågt
- Hantering av arbetsorder

Allmänna kontorsuppgifter som posthantering, beställning av kontorsmaterial och andra kontorsrelaterade förekommer.
Arbetstiden är förlagt till vardagar dagtid 07.00-16.00 med viss flexibilitet efter ök. Tjänsten är på 100% (6 månaders provanställning).

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen i ekonomi alternativt relevant yrkeserfarenhet. Erfarenhet av ekonomiarbete inom byggbranschen är meritande. Vi vill att du är självgående rörande bokföringen samt leverantörs- och kundreskontran.
Vi ser även att du är rökfri, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har goda kunskaper i Excel samt i digitala system.

Företaget
Vi är ett medelstort byggföretag med stabil ekonomi. Utvecklingsmöjligheter finns.
Arbetsplatsen ligger i Strängnäs, tillgång till egen bil är nödvändigt. Visa mindre

Tysktalande Säljkoordinator

Ansök    Mar 11    Yobber AB    Säljassistent
Är du en serviceinriktad och tysktalande säljkoordinator? Leine Linde behöver förstärka sitt säljteam i Strängnäs och erbjuder en utvecklande roll på ett framgångsrikt företag. Leine Linde utvecklar och tillverkar pulsgivare för vinkel- och positionsmätning, i huvudsak för industriell automation. Leine Linde har en global närvaro med försäljning i över 100 länder och ett mycket starkt varumärke i sin nisch. Huvudkontoret ligger i Strängnäs där 150 anställd... Visa mer
Är du en serviceinriktad och tysktalande säljkoordinator? Leine Linde behöver förstärka sitt säljteam i Strängnäs och erbjuder en utvecklande roll på ett framgångsrikt företag.
Leine Linde utvecklar och tillverkar pulsgivare för vinkel- och positionsmätning, i huvudsak för industriell automation.
Leine Linde har en global närvaro med försäljning i över 100 länder och ett mycket starkt varumärke i sin nisch.
Huvudkontoret ligger i Strängnäs där 150 anställda jobbar med produktutveckling, produktion, försäljning och support.
Företaget är nu inne i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en serviceinriktad tysklande säljkoordinator!
Arbetsbeskrivning
Som Säljkoordinator ansvarar du för att ge säljsupport till kunder och utesäljare i framför allt Tyskland. Du erbjuds en bred och omväxlande roll med många kontaktytor både externt och internt i företaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden:
- Kontaktperson för både nya och befintliga kunder
- Säkerställa att våra kunder får teknisk och kommersiell support och korrekt dokumentation
- Stöd och service till utesäljare
- Upprätta, hantera och följa upp order och offerter i samråd med kund, produktion och produktchef
- Granska order och ansvara för att dessa överensstämmer med kundens och produktspecifikationens krav
- Delta i marknadsaktiviteter
Du kommer även att ingår i svarsgruppen vid inkommande samtal på företagets växel och vidarekopplar dessa inom organisationen, samt tar emot externa besökare.
Vem är det vi letar efter?
Vi söker dig som kan svenska, engelska och tyska flytande i tal och skrift. Har du även erfarenhet av liknande arbete inom sälj är det såklart meriterande.
För att trivas i rollen tror vi att du är en social och utåtriktad person som gillar att skapa goda relationer med både kunder och medarbetare. Jobbet ställer krav på stark servicekänsla och goda administrativa egenskaper med fokus på noggrannhet och eget ansvarstagande.
För att lyckas i rollen behöver du ha god datorvana och ett intresse för att lära dig nya IT-system.
Att jobba på Leine Linde
Leine Linde är ett ekonomiskt stabilt företag som ger sina medarbetare förutsättningar för en bra balans i livet. Organisationen är präglad av affärsdriv, noggrannhet och prestigelöshet. Personalen har en god sammanhållning och för den som vill, finns möjlighet att delta i olika friskvårdsaktiviteter som företaget arrangerar.
Välkommen till Leine Linde! Visa mindre