Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Strängnäs

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

Utvecklare till hållbarhetsfunktionen på Kansliavdelningen

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Kansliavdelningen ligger under Kommunstyrelsen och har ett brett ansvarsområde och utgör ett kvalificerat stöd till förtroendevalda och förvaltningen. Tillsammans ansvarar vi för flera kommunövergripande frågor inom hållbarhet, arkiv, ärende- och informationshantering, säkerhet, juridik och utredning. Totalt arbetar 25 personer på avdelningen. Vi söker nu en utvecklare för ett vikariat... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Kansliavdelningen ligger under Kommunstyrelsen och har ett brett ansvarsområde och utgör ett kvalificerat stöd till förtroendevalda och förvaltningen. Tillsammans ansvarar vi för flera kommunövergripande frågor inom hållbarhet, arkiv, ärende- och informationshantering, säkerhet, juridik och utredning. Totalt arbetar 25 personer på avdelningen.

Vi söker nu en utvecklare för ett vikariat med start omgående, som pågår till 2023-06-30.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i hållbarhetsfunktionen på Kansliavdelningen. Ditt uppdrag blir att tillsammans med dina kollegor driva och utveckla det kommunövergripande hållbarhetsarbetet. Som utvecklare förväntas du vara sammanhållande och drivande i kontinuerligt hållbarhetsarbetet överlag utifrån kommunens mål. Du ansvarar för statistik och övergripande utredningar. Omvärldsbevakning som stödjer beslutsfattande och ett regionalt perspektiv är väsentliga delar i arbetet. Nära samarbete sker med flera andra enheter inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt erfarenhet av hållbarhetsfrågor.

Du har förmåga att:
- se helhetsperspektiv och analysera
- arbeta självständigt såväl som att samarbeta med andra
- planera och organisera ditt arbete för leverans i god tid med hög kvalitet
- med ett flexibelt förhållningsätt driva flera parallella projekt och processer
- uttrycka komplexa sammanhang på ett begripligt och lättfattligt sätt i tal och skrift
- hantera olika datorprogram
-skapa motivation och engagemang hos andra.

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Utvecklare till hållbarhetsfunktionen på Kansliavdelningen

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Kansliavdelningen ligger under Kommunstyrelsen och har ett brett ansvarsområde och utgör ett kvalificerat stöd till förtroendevalda och förvaltningen. Tillsammans ansvarar vi för flera kommunövergripande frågor inom hållbarhet, arkiv, ärende- och informationshantering, säkerhet, juridik och utredning. Totalt arbetar 25 personer på avdelningen. Vi söker nu en utvecklare för ett vikariat... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Kansliavdelningen ligger under Kommunstyrelsen och har ett brett ansvarsområde och utgör ett kvalificerat stöd till förtroendevalda och förvaltningen. Tillsammans ansvarar vi för flera kommunövergripande frågor inom hållbarhet, arkiv, ärende- och informationshantering, säkerhet, juridik och utredning. Totalt arbetar 25 personer på avdelningen.

Vi söker nu en utvecklare för ett vikariat med start omgående, som pågår till 2023-06-30.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i hållbarhetsfunktionen på Kansliavdelningen. Ditt uppdrag blir att tillsammans med dina kollegor driva och utveckla det kommunövergripande hållbarhetsarbetet. Som utvecklare förväntas du vara sammanhållande och drivande i kontinuerligt hållbarhetsarbetet överlag utifrån kommunens mål. Du ansvarar för statistik och övergripande utredningar. Omvärldsbevakning som stödjer beslutsfattande och ett regionalt perspektiv är väsentliga delar i arbetet. Nära samarbete sker med flera andra enheter inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt erfarenhet av hållbarhetsfrågor.

Du har förmåga att:
- se helhetsperspektiv och analysera
- arbeta självständigt såväl som att samarbeta med andra
- planera och organisera ditt arbete för leverans i god tid med hög kvalitet
- med ett flexibelt förhållningsätt driva flera parallella projekt och processer
- uttrycka komplexa sammanhang på ett begripligt och lättfattligt sätt i tal och skrift
- hantera olika datorprogram
-skapa motivation och engagemang hos andra.

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med fokus på digitalisering, Socialkontoret

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Planering, utveckling och administration är en stöd- och servicefunktion inom socialkontoret. Delen för systemförvaltning ansvarar för förvaltning och utveckling av socialkontorets verksamhetssystem och består av tre personer. I de övriga delarna ingår bland annat ansvar för registratur, arkiv, nämndhantering, ekonomiadministration, beställningar, lokalsamordning, utredningar av Lex Sara... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Planering, utveckling och administration är en stöd- och servicefunktion inom socialkontoret. Delen för systemförvaltning ansvarar för förvaltning och utveckling av socialkontorets verksamhetssystem och består av tre personer. I de övriga delarna ingår bland annat ansvar för registratur, arkiv, nämndhantering, ekonomiadministration, beställningar, lokalsamordning, utredningar av Lex Sarah, Mediciniskt ansvarig sjuksköterska, uppföljning, statistik och processkartläggning.

Socialkontoret har påbörjat införande av förvaltningsmodell med utgångspunkt från PM3.

Digitalisering är ett av kommunens och socialkontorets viktigaste strategiska mål, där vi tror att du kan bidra till att möta dagens och morgondagens efterfrågan på smarta tjänster, service och tillgänglighet.

Vi söker dig med drivkraft och kunskap att anta ett brett perspektiv för att öka förutsättningarna för effektivitet och innovation genom digitalisering inom socialkontoret. Det innebär att främja verksamhetsutveckling av befintliga tjänster genom digitalisering på bred front, men även att bidra till utveckling av nya, enklare, öppnare och effektivare tjänster och modeller. En grund är att driva förändring brett inom kontoret, att öka kunskapen om digitalisering och inspirera till ökad användning av digitala verktyg.


ARBETSUPPGIFTER
Du får uppdraget att ansvara för digitaliseringen inom kontoret, hur framtidens socialtjänst ska fungera och utvecklas med hjälp av digitala tjänster och teknik samt förvaltning av digitala tjänster och teknik utifrån kommunens förvaltningsmodell. Målgruppen är i första hand invånare där syftet är att öka service och tillgänglighet.

Ditt arbete blir att analysera dels invånarnas behov av service och dels möjligheter till effektivisering av våra verksamheter.

Du kommer att stötta ledningen med att prioritera bland planerade utvecklingsprojekt och andra aktiviteter samt bidra med beslutsunderlag inklusive nyttokostnadsanalyser.

Du omvärldsbevakar inom området, genomför behovsanalyser, utarbetar förslag till strategier, planerar insatser och tjänster, leder projekt, implementering, utbildningar samt överlämnar och följer upp. Din utgångspunkt för arbetet är att involvera medarbetare i processerna.

Du är kontorets ingång och kontakt i digitaliseringsfrågor, internt och externt med andra samarbetspartner.

Då uppdraget är under utveckling har du möjlighet att påverka uppdragets, utformning och vara öppen för att olika vägar kommer att prövas.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning inom lämpligt område som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• har dokumenterad erfarenhet av utvecklingsarbete, att leda, driva, samordna och följa upp
• har goda kunskaper om IT och om hur det kan bidra till verksamhetsutvecklingen
• har erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av digitalisering och systemförbättringar
• har god kommunikativ förmåga, i såväl tal och skrift
• är engagerad och håller dig uppdaterad inom ditt område
• kan skapa engagemang och delaktighet, har lätt för att samarbeta och är pedagogisk

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.

Vi vill även att du delar kommunens värdegrund, öppenhet, respekt, lyhörd och utveckling.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregistret uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Projektledare inom kundmötesutveckling

Ansök    Dec 29    Custitude AB    Administrativ utvecklare
Vi söker en projektledare till Strängnäs som vill bidra till att skapa den bästa kundupplevelsen. Vikariat ca 1,5 år med möjlig förlängning. ”Att bidra till att skapa riktigt bra kundmöten är det roligaste vi vet. Vi vet att bra kundmöten ökar tillväxt över tid genom lojala kunder som handlar mer och oftare. Vi levererar nya kundperspektiv, letar efter de goda exemplen, utmanar våra kunder och inspirerar till att våga prova något nytt i kundmötet.” – Lotta... Visa mer
Vi söker en projektledare till Strängnäs som vill bidra till att skapa den bästa kundupplevelsen. Vikariat ca 1,5 år med möjlig förlängning.
”Att bidra till att skapa riktigt bra kundmöten är det roligaste vi vet. Vi vet att bra kundmöten ökar tillväxt över tid genom lojala kunder som handlar mer och oftare. Vi levererar nya kundperspektiv, letar efter de goda exemplen, utmanar våra kunder och inspirerar till att våga prova något nytt i kundmötet.” – Lotta Eriksson, VD och Grundare Custitude AB
Vill du vara med att utveckla och driva frågor som förbättrar kundmötet och kundupplevelsen - då är vi rätt företag.
Custitude är i en uppstartsfas med lång erfarenhet av kundmötesfrågor Vi jobbar tätt ihop med våra kunder och vår övergripande uppgift är att förstå och hjälpa våra kunder att bli ännu bättre i kundmötet. Detta gör vi med olika typer av kundundersökningar samt skapar verktyg för personalen..
Du som projektledare har det övergripande ansvaret för genomförandet av våra kundprojekt. Du säkerställer att projekt och rapporter med analys levereras i tid, inom budget och med god kvalitet i enlighet med våra kunders behov och önskemål.
Då vi hela tiden utvecklas vill vi att du uppskattar att jobba med nya projekt och själv kommer med initiativ och idéer för hur vi ska bli ännu bättre.
Vi är idag ett litet team som jobbar tätt ihop. Vi vill ha kul och hjälper varandra och vi tror på att peppa och utmana varandra för att utvecklas och bli lite bättre varje dag.
Lämplig bakgrund
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom t. ex. beteendevetenskap, statistik, marknadsföring, ekonomi, innovationsteknik eller motsvarande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med undersökningar.
Du har lätt att för att uttrycka dig i tal och skrift och du har förmåga att analysera och presentera information på ett pedagogiskt sätt. Du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Ett krav är att du har mycket goda kunskaper i Word, Excel och PowerPoint.
Du har förmåga att arbeta självständigt och i team. Du är organiserad, strukturerad och kan prioritera ditt arbete för att alltid leverera i tid.
Vi sitter i fina lokaler centralt på Storgatan 23 i Strängnäs. Vi erbjuder tjänstepension och möjlighet till friskvård.
Läs gärna mer om vår verksamhet på www.custitude.se, på Facebook eller LinkedIn.
Skicka din ansökan i form av ett personligt brev & CV till: [email protected] snarast möjligt. Vi kommer intervjua löpande.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan Visa mindre

Feriepraktiksamordnare, Stöd och insats ungdom

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Stöd och insats ungdom är en enhet inom Socialkontoret som arbetar med utförande av uppdrag kopplade till ungdomars behov, både via myndighetsbeslut och serviceinsatser. Vårt uppdrag är att minska droganvändandet, minska kriminaliteten, öka skolnärvaron och förbättra det psykiska måendet hos våra ungdomar i Strängnäs. Arbetet kräver att vi jobbar både med akuta insatser och ett långsikti... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Stöd och insats ungdom är en enhet inom Socialkontoret som arbetar med utförande av uppdrag kopplade till ungdomars behov, både via myndighetsbeslut och serviceinsatser. Vårt uppdrag är att minska droganvändandet, minska kriminaliteten, öka skolnärvaron och förbättra det psykiska måendet hos våra ungdomar i Strängnäs. Arbetet kräver att vi jobbar både med akuta insatser och ett långsiktigt förebyggande arbete. På enheten arbetar förnärvarande 12 medarbetare i olika roller.

Ett uppdrag inom enheten gäller feriepraktik och till det söker vi nu en samordnare. Som arbetsgivare vill vi visa vår breda verksamhet genom våra feriepraktikplatser, för ungdomar mellan 16 och 18 år, så att de får en inblick i arbetslivet. En feriepraktik kanske hjälper en ungdom att välja yrke i framtiden!

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare för feriepraktiken kommer du planera, genomföra, följa upp och utveckla feriepraktiken i Strängnäs kommun.

Du kommer du:
• ansvara för kontakten med arbetsplatserna som tar emot feriepraktikanter
• skriva avtal, utbilda handledare, sätta rutiner för exempelvis närvarohanteringen med mera
• marknadsföra feriepraktiken i olika interna och externa kanaler
• sköta administrationen kring ansökningarna, fördelning av platserna, anställningsavtal och liknande
• ansvara för utvärdering och uppföljning, samt rapporteringen till kommunstyrelsen.

Till ditt stöd har du systemet Varbi. Vi erbjuder även feriepraktik i samarbete med Rookie Startups, vilka du kommer vara kontaktperson till och ha ett tätt samarbete med.

Det finns ett medialt intresse för feriepraktiken vilket gör att det är viktigt att du kan hantera media och vara ansiktet utåt utifrån att du representerar Strängnäs kommun och Feriepraktiken.

I tjänsten ingår även att verkställa ungdomstjänst, vilket innebär kontakter med myndigheter, arbetsgivare och ungdomar.

Du kommer ha tät kontakt med dina kollegor på Stöd och insats ungdom, men du kommer vara ensam i din roll som Feriepraktiksamordnare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har eftergymnasial examen som socionom, beteendevetare, studie- och yrkesvägledare eller annan examen som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget
• har erfarenhet av att driva egna uppdrag och projekt utifrån riktlinjer och uppdrag samt följa upp, utvärdera och utveckla dessa
• har administrativ kompetens och god datavana i Officepaketet
• har goda kunskaper i svenskt tal och skrift
• har erfarenhet inom kommunikation, exempelvis via sociala medier och andra kommunikationskanaler ex. hemsidor
• är trygg i mediabevakning/mediatränad
• har erfarenhet av att genomföra och presentera resultatmätningar
• är noggrann, strukturerad, lösningsfokuserad och målinriktad
• har god samarbetsförmåga och vana att utföra samverkansarbete, i det här fallet mellan praktikplatser och feriepraktikanter.

Det är meriterande om du har:
• arbetat med feriepraktik tidigare
• erfarenhet av att verkställa ungdomstjänst
• kännedom om Rookie Startups
• erfarenhet av Varbi.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre