Lediga jobb som Elektronikrep. o kommunikationselektriker m.fl. i Strängnäs

Se lediga jobb som Elektronikrep. o kommunikationselektriker m.fl. i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

Utbilda dig till Larm- och säkerhetstekniker!

Vill du arbeta med säkerhetsteknik och bidra till ett tryggare samhälle? Genom vår 12-veckors intensivutbildning får du de kunskaper och praktiska färdigheter som krävs för att bli larm- och säkerhetstekniker – en roll som kombinerar teknik, problemlösning och kundkontakt. Efter avslutad utbildning är du garanterad en anställning hos oss på Professionals Nord, med uppdrag hos Avarn Security Systems AB – en av Sveriges ledande säkerhetsleverantörer. Ta cha... Visa mer
Vill du arbeta med säkerhetsteknik och bidra till ett tryggare samhälle? Genom vår 12-veckors intensivutbildning får du de kunskaper och praktiska färdigheter som krävs för att bli larm- och säkerhetstekniker – en roll som kombinerar teknik, problemlösning och kundkontakt. Efter avslutad utbildning är du garanterad en anställning hos oss på Professionals Nord, med uppdrag hos Avarn Security Systems AB – en av Sveriges ledande säkerhetsleverantörer.

Ta chansen att växla karriär och bli en del av en växande bransch där du får jobba med innovativa säkerhetslösningar i en organisation som sätter trygghet och kvalitet i fokus!

Om programmet
Vår 12-veckors intensivutbildning är utformad för att ge dig både teoretisk och praktisk kunskap för rollen som larm- och säkerhetstekniker. Programmet kombinerar klassrumsundervisning med hands-on-övningar och avslutas med ett examensprojekt som knyter samman lärdomarna. Utbildningen är kostnadsfri och under dessa 12 veckor erbjuder vi även en utbildningsersättning.

Under programmet får du en omfattande utbildning i både elektronisk och mekanisk säkerhetsteknik, där du lär dig att installera och driftsätta system som inbrottslarm, brandlarm och övervakningskameror. Utbildningen täcker även arbetsmiljö och regelverk, med genomgångar av lagar och standarder som SSF 130:10, försäkringskrav och etiska riktlinjer.

Praktiska moment är en central del av programmet. Du får träna på verktygshantering, kabeldragning och montering av säkerhetssystem med fokus på både funktion och estetik. Utbildningen inkluderar även certifieringar, exempelvis liftkort, fallskydd och säkerhetsutbildning kopplad till ID06, som stärker din kompetens ytterligare.

Tidsplan
Uppstartsevent: 28 april 2025
Förstudieperiod: 29 april – 1 juni 2025
Utbildning: 2 juni – 5 september 2025 (2 veckors uppehåll för självstudier vecka 30-31)
Första arbetsdag hos Avarn Security Systems: 8 september 2025
Placering efter avklarad utbildning: Stockholm med omnejd, uppdragen sträcker sig från Uppsala ner till Nyköping

Information om tjänsten
Efter slutförd utbildning kommer du under dina första 15 månader att vara anställd av oss på Professionals Nord och arbeta som Larm- och säkerhetstekniker hos Avarn Security Systems. Du kommer att få vara med och installera, underhålla samt driftsätta moderna säkerhetssystem som larm, övervakning och passerkontroll. Felsökning och problemlösning är också en viktig del av jobbet, liksom att samarbeta med både kunder och kollegor för att skapa skräddarsydda säkerhetslösningar. Hos Avarn Security Systems finns stora möjligheter att utvecklas – efter 15 månader är målsättningen att anställningen ska övergå till Avarn Security Systems regi förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen ser vi att du har:

• Gymnasieexamen
• B-körkort
• Ett gediget tekniskt intresse
• Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska
• Möjlighet att genomgå och bli godkänd i en säkerhetsintervju och bakgrundskontroll. Tjänsten kan innefatta arbete i säkerhetsklassade projekt och kräver därför svenskt medborgarskap

Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som dina formella kvalifikationer. Vi söker dig som är serviceinriktad, problemlösande och flexibel, med en stark ansvarskänsla och en nyfikenhet för teknik. Är du dessutom en lagspelare med god samarbetsförmåga? Då tror vi att du kommer att trivas i rollen!

Ansökan och rekryteringsprocess
När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen.

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och kommer att göra löpande urval, vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat. För att söka tjänsten fyller du i din information och bifogar dina dokument via ansökningsformuläret nedan. Vi rekommenderar att du loggar in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto. Här kan du skapa en kandidatprofil, vilket kan öka dina chanser att hitta ditt drömjobb! Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post, men om du har frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

 #AvarnSecuritySystemsAB, #larm, #säkerhetstekniker, #utbildning, #tekniker Visa mindre

Servicetekniker till Anstalten Mariefred

Ansök    Jul 18    Kriminalvården    Servicetekniker, data
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Mariefreds verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Mariefreds verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/mariefred/#verksamhet



ARBETSUPPGIFTER
Som servicetekniker utgör du tillsammans med dina kollegor en viktig stödfunktion för övriga anstalten. Inom rollen ryms såväl administrativa uppgifter av varierad komplexitet som fysiskt arbete inom säkerhets- och fastighetsteknik. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga servicetekniker inom säkerhet och fastighet utifrån behov. Det kan handla om underhåll, felsökning, teknisk/fysisk säkerhet såsom brandlarm och övriga säkerhetssystem samt fastighetsdrift i samverkan med fastighetsägarens drifttekniker. Vid behov förväntas du axla en aktiv roll i samordningen av våra byggprojekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg och stabil. Du ska ha god samarbetsförmåga och vara lyhörd för verksamhetens behov. Du ska kunna planera och genomföra ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning, för att nå uppsatta mål och resultat samt agera i enlighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• Fullständig gymnasiekompetens alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som KV bedömer relevant.
• B-körkort
• Arbetslivserfarenhet som servicetekniker eller annat som KV bedömer som likvärdigt.
• God allmän datorvana och vana av digitalt administrativt arbete så som att dokumentera processer, skriva avvikelserapporter eller dylikt i digitala ärendehanteringssystem på ett tydligt och korrekt sätt.
• Praktiska kunskaper inom fastighets- och säkerhetsområden

Vi ser det som meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete med larm och säkerhetsstrukturer.
• Erfarenhet av att samordna byggprojekt.
• Erfarenhet av arbete inom kriminalvården eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig .






ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Provanställning kan komma att tillämpas.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Biträdande rektor till Finninge förskoleenhet

Ansök    Sep 18    Strängnäs kommun    Förskolechef
Är du en driven och lyhörd person med stort engagemang för förskolan? Ser du liksom vi att varje möte med våra barn är betydelsefullt och en del av barnets trygghet, utveckling och lärande? Gillar du dessutom att arbeta strategiskt med utvecklingsfrågor? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Vi söker nu en biträdande rektor till Finninge förskoleenhet. Enheten består av förskolorna Grävlingen, Siklöjan, Äventyret, Trädgårdsmästaren och Trollskogen. Vi ha... Visa mer
Är du en driven och lyhörd person med stort engagemang för förskolan? Ser du liksom vi att varje möte med våra barn är betydelsefullt och en del av barnets trygghet, utveckling och lärande? Gillar du dessutom att arbeta strategiskt med utvecklingsfrågor? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!

Vi söker nu en biträdande rektor till Finninge förskoleenhet. Enheten består av förskolorna Grävlingen, Siklöjan, Äventyret, Trädgårdsmästaren och Trollskogen. Vi har ett gemensamt kontor på vårt förskolecenter.

Vi arbetar systematiskt med att planera, genomföra, utvärdera och utveckla utbildningen med hjälp av vårt dokumentationsdokument. Vår utbildning bygger på ett entreprenöriellt förhållningssätt där vi tar tillvara på barnens idéer och intressen och lyfter in de i vår undervisning. Vi deltar i FoU-programmet Hållbar förskola där du kommer att ingå och bli en viktig del i utvecklingsarbetet.

Pedagogerna har ett medforskande arbetssätt och arbetar med pedagogisk dokumentation för att synliggöra barnens olika lärprocesser och utveckling. Förskolans miljö ska vara mötesplatser för dialog, kreativitet och samspel. Förskolorna i området arbetar även medvetet med IKT.

ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande rektor bistår du rektor i det pedagogiska ledarskapet, likväl som personal och administrationsfrågor. Din primära arbetsuppgift är ett operativt kvalitetsarbete där du är närvarande på våra förskolor för att se hur våra medarbetare arbetar enligt Läroplanen. Du är en mycket viktig pusselbit i utvecklingen av det pedagogiska arbetet.

Långsiktig planering, uppföljning och utvärdering är självklara inslag i ditt arbete. Din arbetsdag är varierande och kan innehålla allt från samordning och vikarieanskaffning till handledning av arbetslag och enskilda medarbetare eller rehabsamtal och beställningar.

Du kommer också ingå i ledningsgrupp tillsammans med rektor och ytterligare en biträdande rektor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har/är:
• legitimerad förskollärare.
• en handledarutbildning.
• flera års yrkeserfarenhet av arbete i förskola.
• goda kunskaper att arbeta med digitala verktyg.
• mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
• B-körkort.

Det är meriterande om du har:
• utbildning inom ledarskap.
• gått utbildning för blivande rektorer via Skolverket.
• kunskap/erfarenhet av Matematiklyftet, Läslyftet och/eller Diggilyftet.
• erfarenhet av att starta upp och driva förändringsarbete i form av projekt

Precis som en dag på våra förskolor är en dag som biträdande rektor full av snabba vändningar, hög fart och många skratt. Därför söker vi till denna tjänst en modig ledare med förmåga att skapa engagemang och laganda. Ditt positiva förhållningssätt, ditt driv och din lyhördhet gör att du är en uppskattad samarbetspart både internt och externt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Servicetekniker till DeLaval Eskilstuna

Nu söker vi en servicetekniker till Eskilstunaområdet som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag! Om DeLaval DeLaval är världsledande inom mjölkningsu... Visa mer
Nu söker vi en servicetekniker till Eskilstunaområdet som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag!
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag!
Om DeLaval
DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning. De har 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har lösningar och service för effektiv mjölkproduktion utvecklats. Forskningen och utvecklingen syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen.
DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden. Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill forsknings- och utvecklingsgården Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och fabrik för mjölkningsrobotar.
Om rollen
I rollen som servicetekniker arbetar du främst med att utföra service, felsökning och reparationer på DeLavals olika produkter som exempelvis mjölkningsanläggningar och mjölkningsrobotar. Du har en egen kundstock och arbetar självgående i DeLavals säljverktyg där du kontaktar dina kunder för att boka in ett möte för att exempelvis genomföra service eller ett enklare montage. En del av tjänsten handlar också om försäljning där du genom att analysera kundens behov säljer tillbehör, reservdelar och förbrukningsartiklar.
Du arbetar i Eskilstunaområdet med omnejd, men beredskapsarbete i ett större geografiskt område samt resor och övernattningar förekommer i tjänsten. Vid behov kan du behöva arbeta på kringliggande orter. Tjänsten utgår hemifrån och dina dagar består av att besöka kunder i möten som du själv bokar in. Vi ser gärna att du också tar eget initiativ och besöker dina kunder spontant för att ytterligare förstärka kundrelationer och kanske även skapa relation med nya kunder.
För att lyckas i tjänsten och bli långsiktig hos DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamra gård i Tumba, samresor med erfarna kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning.
Din profil
Det här är tjänsten för dig som trivs med ett flexibelt arbete där du har stor frihet att lägga upp och planera dina egna dagar. Du har en stor portion av driv och arbetar målinriktat och självgående med alla uppgifter. Tjänsten som servicetekniker innebär en stor del administrativt arbete till exempel gällande offert- och fakturahantering men också i säljverktyget där du planerar och bokar dina egna kundbesök, så det är viktigt att du har goda datakunskaper.
För att lyckas i rollen tror vi att du är praktiskt lagd med arbetslivserfarenhet som servicetekniker, elektriker eller från liknande tekniska roller. Du har ett gediget tekniskt intresse som exempelvis visar sig i ditt stora intresse för fordon, fordonsmekanik och datorer. Vidare är du trygg som person, har hög social kompetens, älskar det personliga mötet där du säljer in dig själv som kundens personliga servicetekniker och värdesätter att ge god service enligt högsta standard.
Krav för tjänsten
Gymnasieutbildning, gärna el- eller teknikprogram eller arbetslivserfarenhet inom relevant område för tjänsten
Ett stort tekniskt intresse och att du brinner för att ge kunder god service
God datorvana
B-körkort
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

Meriterande
Erfarenhet av lantbruk, djurhållning och/eller mjölkproduktion

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse eller senast 2024-01-01
Omfattning: Heltid
Ort: Eskilstuna, Flen, Strängnäs eller närliggande orter. Tjänsten utgår hemifrån
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 2023-09-24, men vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Servicetekniker

EnergiEngagemang har installerat solcellsanläggningar sedan 2012 och har ökat omsättningen för varje år, med genomgående fokus att växa på ett sunt sätt med god kvalitet. Omsättningen 2020 var 172 MSEK. Företaget installerar solcellsanläggningar i Mälardalen, Väst, Öst och Syd, med kontor på orterna Strängnäs (HK), Stockholm, Göteborg, Linköping och Lund. Företaget är en Certifierad installatör av solel enligt krav från Energimyndigheten och är registrera... Visa mer
EnergiEngagemang har installerat solcellsanläggningar sedan 2012 och har ökat omsättningen för varje år, med genomgående fokus att växa på ett sunt sätt med god kvalitet. Omsättningen 2020 var 172 MSEK.

Företaget installerar solcellsanläggningar i Mälardalen, Väst, Öst och Syd, med kontor på orterna Strängnäs (HK), Stockholm, Göteborg, Linköping och Lund. Företaget är en Certifierad installatör av solel enligt krav från Energimyndigheten och är registrerade hos Elsäkerhetsverket.

Företaget satsar framförallt på solcellsanläggningar hos lantbruk, fastighetsägare, industrier, BRF:er och stora markbaserade solcellsparker. 2020 påbörjas byggandet av Sveriges största solcellspark där 41 600 solpaneler har monterats utanför Strängnäs. I september 2020 kopplades parken in på nätet.

Hos oss möts du av en miljö präglad av entreprenörsanda, där beslutsvägarna är korta. Tillsammans gör vi världen lite ljusare - med solenergi som lönar sig!

Är du intresserad av att vara med och påverka energiomställningen? Arbetar du som elektriker eller servicetekniker idag och är nyfiken på hur det vore att arbeta med solel? Kanske har du erfarenhet inom solel men vill jobba mer med företagskunder och solparker? Kom och ta chansen och gör något viktigt - på riktigt!

Kort om EnergiEngagemang
EnergiEngagemang är ett av Sveriges största och mest etablerade företag inom solenergibranschen. Vi har funnits sedan 2012. Sommaren 2021 valde Axsol (Axel Johnson) att investera i EnergiEngagemang och gick in som majoritetsägare. Vi arbetar uteslutande mot företag. Vi gör installationer både på tak och på mark och bygger några av Sveriges största solparker. Vi arbetar som ett lag, där varje del av kedjan är lika viktig och där vi är stolta över vad vi åstadkommer tillsammans. Vi finns idag på orterna Strängnäs (HK), Lund, Uddevalla, Stockholm, Linköping och Kungälv och är idag ca 120 anställda.

Din roll som Servicetekniker
Du kommer i första hand jobba med eftermarknadstjänster. Större delen av arbetet sker i fält där du har daglig kundkontakt. Du kommer att ha stöd av vår nuvarande, erfarne Chef Service och Eftermarknad som har byggt upp rollen sedan några år tillbaka och är placerad i Strängnäs. Ni kommer att samarbeta och bygga vidare kring service/eftermarknad. Du har även kollegor i samma roll i Linköping och i Lund. Resor förekommer främst inom Mälardalen. Även resor lite längre bort inklusive övernattning förekommer. Arbetstiderna är vanligtvis 7-16, men det är flexibelt och du påverkar till stor del hur din planering ser ut.

Placeringsort är vårt kontor i Strängnäs.

Några av dina arbetsuppgifter

• Support till kunder
• Support till kollegor vid driftsättningar m.m.
• Servicebesök
• Löpande övervakning av serviceavtalskunder
• Felsökning
• Ta reda på tekniska lösningar och realisera
• Ansvara för simkort, IT-portal och routrar

Din bakgrund

Skallkrav:

• ECY-certifierad elektriker
• B-körkort
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Vana vid att använda dator och olika system i ditt dagliga arbete

Meriterande krav:

• Erfarenhet från solenergibranschen


Dina personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och har ett tydligt eget driv. Att planera, strukturera och koordinera faller sig naturligt för dig eftersom du är en problemlösare av rang. Du har lätt för att lära dig och är nyfiken, både på teknik och människa. Du är trygg i din yrkesroll och trivs med att självständigt resa och träffa nya som gamla kunder.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett förmånligt kollektivavtal (Branschavtal energi), sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, goda utvecklingsmöjligheter, individuell kompetensutveckling samt frihet och flexibilitet i din arbetsvardag. Gemensamt för oss som jobbar på EnergiEngagemang är att vi vill bidra till en bättre miljö och en snabbare övergång till ett hållbart samhälle med förnybara energikällor. Hela företaget träffas årligen för en gemensam kick-off.

Rekryteringsprocessen

• Kortare intervju/avstämning med HR-chef via teams eller telefon
• Intervju med rekryterande chef
• Referenstagning

• Bakgrundskontroll på slutkandidat

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sök enkelt utan personligt brev. Så länge annonsen finns kvar är tjänsten ej tillsatt.

Vid frågor, kontakta HR-chef [email protected] eller rekryterande chef [email protected] Visa mindre

Biträdande rektor med administrativ inriktning till förskolan

Ansök    Mar 17    Strängnäs kommun    Förskolechef
Är du en strukturerad, systematisk och vill arbeta som administrativ skolledare i förskolan? Är du redo för en ny utmaning? Är du trygg, driven och handlingskraftig? Vill du arbeta där du gör störst nytta för stunden? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Vi söker nu en biträdande rektor med administrativ inriktning med placering centralt i vår förskoleorganisation. ARBETSUPPGIFTER Rollen som biträdande rektor med administrativ inriktning innebär at... Visa mer
Är du en strukturerad, systematisk och vill arbeta som administrativ skolledare i förskolan? Är du redo för en ny utmaning? Är du trygg, driven och handlingskraftig? Vill du arbeta där du gör störst nytta för stunden? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!

Vi söker nu en biträdande rektor med administrativ inriktning med placering centralt i vår förskoleorganisation.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som biträdande rektor med administrativ inriktning innebär att du, vid behov och på uppdrag av rektorerna i förskolan, stöttar operativt i till exempel verksamhetsförändringar, uppföljning av sjukfrånvaro, rekryteringsprocesser, systematiskt arbetsmiljöarbete, projekt eller i andra tillfälliga utmaningar som förskolorna står inför. Du kan komma att stötta eller ersätta rektorskollegor under viss frånvaro och därmed tillfälligt ansvara för förskolans ekonomi, barn, personal och arbetsmiljö.

Du har din arbetsplats centralt placerad tillsammans med förskolans administration som består av ytterligare tre medarbetare. Du är direkt underställd rektor/chef för det administrativa teamet och samverkar och rapporterar till övriga rektorer inom organisationen.

Vi ser att denna tjänst kommer kunna avlasta och stötta med fokus på arbetsorganisation. Vi tänker också att du bidrar till att stödja pågående processer. I rollen som biträdande rektor förväntas du tillskansa dig helhetsförståelse för våra förskolor i kommunen vilket kommer vara mycket värdefullt utifrån ett helhetsperspektiv och kollegialt lärande inom organisationen.

Detta är ett omväxlande uppdrag där du kommer få möjligheten att arbeta konsultativt gentemot kollegor inom hela vår organisation. Då roll är ny finns också goda möjligheter att få vara med och påverka hur tjänsten skall utformas framöver.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är/har:
• Högskoleutbildning motsvarande kandidat inom, för rollen, relevant inriktning, t ex beteendevetare, sociologi, pedagogik, psykologi eller liknande.
• Aktuell erfarenhet från arbete inom förskola, särskilt meriterande om du har erfarenhet från kommunal förskola.
• Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
• Van att använda IT som stöd i vardagen, t ex Officepaketet, Teams,
• B-körkort då våra förskolor ligger spridda i kommunen.
• Varit ansvarig för arbete med, eller drivit processer som rör något/några av dessa områden; systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, coaching eller arbetsrätt.

Det är meriterande om du har:
• Arbetat med stödsystemen KIA, Adato och/eller Visma.
• Tidigare erfarenhet från ledande roll.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, öppenhet, tydlighet och vi gör varandra bättre. Som biträdande rektor i Strängnäs kommun ser vi att du är en trygg och stabil ledare som har förmågan att driva frågor framåt både självständigt och i samverkan med andra. Du är noggrann, systematisk och strukturerad på så sätt att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt så att det gynnar lärande, mål- och resultatuppfyllelse.

Vi söker dig som snabbt kan skapa en god struktur och är flexibel när verksamheten kräver det och snabbt kan ställa om. Du trivs med en varierande vardag. Ditt positiva förhållningssätt och lösningsfokus gör dig till en uppskattad samarbetspart både internt och externt.

Låter det som ett spännande uppdrag? Är du redo för en ny utmaning? Vi tillämpar löpande urval så du är välkommen in med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Strängnäs kommun tillämpar, med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa,rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Biträdande rektor till Mälarenheten

Ansök    Apr 13    Strängnäs kommun    Förskolechef
Är du en driven och lyhörd person med stort engagemang för förskolan? Ser du liksom vi att varje möte med våra barn är betydelsefullt och en del av barnets trygghet, utveckling och lärande? Gillar du dessutom att arbeta strategiskt med utvecklingsfrågor? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Mälarenheten består av flera förskolor i Strängnäs kommun. Det är Tosterö/Karinslund, Sundby Park, Täppan, Trevnaden och Äppellunden i Härad. Från och med den 1 augu... Visa mer
Är du en driven och lyhörd person med stort engagemang för förskolan? Ser du liksom vi att varje möte med våra barn är betydelsefullt och en del av barnets trygghet, utveckling och lärande? Gillar du dessutom att arbeta strategiskt med utvecklingsfrågor? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!

Mälarenheten består av flera förskolor i Strängnäs kommun. Det är Tosterö/Karinslund, Sundby Park, Täppan, Trevnaden och Äppellunden i Härad. Från och med den 1 augusti ingår även Skogsbacken och Nattugglan i enheten.

Vi arbetar systematiskt med att planera, genomföra, utvärdera och utveckla utbildningen med hjälp av vårt dokumentationsdokument. Vår utbildning bygger på ett entreprenöriellt förhållningssätt där vi tar tillvara på barnens idéer och intressen och lyfter in de i vår undervisning. Vi deltar i FoU-programmet Hållbar förskola där du kommer att ingå och bli en viktig del i utvecklingsarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande rektor bistår du rektor i det pedagogiska ledarskapet, likväl som personal och administrationsfrågor. Din primära arbetsuppgift är ett operativt kvalitetsarbete där du är närvarande på våra förskolor för att se hur våra medarbetare arbetar enligt Läroplanen. Du är en mycket viktig pusselbit i utvecklingen av det pedagogiska arbetet.

Långsiktig planering, uppföljning och utvärdering är självklara inslag i ditt arbete. Din arbetsdag är varierande och kan innehålla allt från samordning och vikarieanskaffning till handledning av arbetslag och enskilda medarbetare eller rehabsamtal och beställningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• är legitimerad förskollärare,
• har en handledarutbildning,
• har flera års yrkeserfarenhet av arbete i förskola,
• har goda kunskaper att arbeta med digitala verktyg,
• har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift,
• har B-körkort.

Det är meriterande om du:
• har gått en utbildning för blivande rektorer via Skolverket.
• har utbildning inom ledarskap.
• har kunskap kring entreprenöriellt lärande.
• har kunskap/erfarenhet av Matematiklyftet, Läslyftet och/eller Diggilyftet.
• har erfarenhet av arbete som förste förskollärare.
• har erfarenhet av utvecklingsarbete inom förskolan.

Precis som en dag på våra förskolor är en dag som biträdande rektor full av snabba vändningar, hög fart och många skratt. Därför söker vi till denna tjänst en modig ledare med förmåga att skapa engagemang och laganda. Ditt positiva förhållningssätt, ditt driv och din lyhördhet gör att du är en uppskattad samarbetspart både internt och externt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Servicetekniker till DeLaval Eskilstuna

Nu söker vi en servicetekniker till Eskilstunaområdet som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag! Om DeLaval DeLaval är världsledande inom mjölkningsu... Visa mer
Nu söker vi en servicetekniker till Eskilstunaområdet som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag!
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag!
Om DeLaval
DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning. De har 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har lösningar och service för effektiv mjölkproduktion utvecklats. Forskningen och utvecklingen syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen.
DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden. Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill forsknings- och utvecklingsgården Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och fabrik för mjölkningsrobotar.
Om rollen
I rollen som servicetekniker arbetar du främst med att utföra service, felsökning och reparationer på DeLavals olika produkter som exempelvis mjölkningsanläggningar och mjölkningsrobotar. Du har en egen kundstock och arbetar självgående i DeLavals säljverktyg där du kontaktar dina kunder för att boka in ett möte för att exempelvis genomföra service eller ett enklare montage. En del av tjänsten handlar också om försäljning där du genom att analysera kundens behov säljer tillbehör, reservdelar och förbrukningsartiklar.
Du arbetar i Eskilstunaområdet med omnejd, men beredskapsarbete i ett större geografiskt område samt resor och övernattningar förekommer i tjänsten. Vid behov kan du behöva arbeta på kringliggande orter. Tjänsten utgår hemifrån och dina dagar består av att besöka kunder i möten som du själv bokar in. Vi ser gärna att du också tar eget initiativ och besöker dina kunder spontant för att ytterligare förstärka kundrelationer och kanske även skapa relation med nya kunder.
För att lyckas i tjänsten och bli långsiktig hos DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamra gård i Tumba, samresor med erfarna kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning.
Din profil
Det här är tjänsten för dig som trivs med ett flexibelt arbete där du har stor frihet att lägga upp och planera dina egna dagar. Du har en stor portion av driv och arbetar målinriktat och självgående med alla uppgifter. Tjänsten som servicetekniker innebär en stor del administrativt arbete till exempel gällande offert- och fakturahantering men också i säljverktyget där du planerar och bokar dina egna kundbesök, så det är viktigt att du har goda datakunskaper.
För att lyckas i rollen tror vi att du är praktiskt lagd med arbetslivserfarenhet som servicetekniker, elektriker eller från liknande tekniska roller. Du har ett gediget tekniskt intresse som exempelvis visar sig i ditt stora intresse för fordon, fordonsmekanik och datorer. Vidare är du trygg som person, har hög social kompetens, älskar det personliga mötet där du säljer in dig själv som kundens personliga servicetekniker och värdesätter att ge god service enligt högsta standard.
Krav för tjänsten
Gymnasieutbildning, gärna el- eller teknikprogram eller arbetslivserfarenhet inom relevant område för tjänsten
Ett stort tekniskt intresse och att du brinner för att ge kunder god service
God datorvana
B-körkort
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

Meriterande
Erfarenhet av lantbruk, djurhållning och/eller mjölkproduktion

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse eller senast 2024-01-01
Omfattning: Heltid
Ort: Eskilstuna, Flen, Strängnäs eller närliggande orter. Tjänsten utgår hemifrån
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 2023-09-24, men vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Servicetekniker till Hexagon Manufacturing Intelligence AB

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Utföra service, kalibrering, felsökning och reparationer av mätutrustning hos våra kunder - Installera ny mätutrustning hos kund - Lösa enklare mättekniska applikations problem - Registrering samt dokumentation av utfört arbete - Vara behjälplig vid mässor, kundträffar etc. - Rapportering til... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Utföra service, kalibrering, felsökning och reparationer av mätutrustning hos våra kunder
- Installera ny mätutrustning hos kund
- Lösa enklare mättekniska applikations problem
- Registrering samt dokumentation av utfört arbete
- Vara behjälplig vid mässor, kundträffar etc.
- Rapportering till Coordinator Service samt Service Manager
- Fattar egna beslut om rekommenderade åtgärder hos kund
- Att medverka till att kvalitets- och miljöarbetet bedrivs enligt system, policy och målsättning
- Placering i östra regionen av Sverige med ca en timmes avstånd till Eskilstuna eller kortare.
- Du utgår ifrån vårt kontor i Eskilstuna

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift och gärna ytterligare språk
- Erfarenhet från liknande befattning t.ex. service och underhåll av bearbetningsmaskiner
- Kunskap och erfarenhet inom finmekanik, elektronik och IT.

Personlighet
För att bli lyckosam i rollen ser vi att du har/är:
- Initiativkraft och driv
- Gott omdöme
- Ansvarskänsla
- Samarbetsförmåga
- Kommunikativ
- Lyhördhet och social flexibilitet

Om oss
Tillsammans med Hexagon Manufacturing Intelligence kan industriella tillverkare utveckla banbrytande teknik som sedan används för att skapa revolutionerande produkter. Som ledande specialist på metrologi- och tillverkningslösningar har vi expertkunskaper inom Sensing, Thinking, Acting - det vill säga insamling, analys och aktiv användning av mätdata. Vi ger våra kunder förtroendet att öka produktionshastigheten och accelerera produktiviteten samtidigt som kvaliteten på produkterna blir högre.
Med ett nätverk av lokala servicecentra, produktionsanläggningar och handelsverksamhet på fem kontinenter formar vi smarta förändringar inom tillverkningsindustrin och skapar en värld där kvaliteten ökar produktiviteten.
Hexagon Manufacturing Intelligence ingår i Hexagon som är en ledande leverantör av informationsteknik för ökad kvalitet och produktivitet inom geospatiala och industriella verksamheter.
Hexagons lösningar integrerar sensorer, programvara, domänkunskap och kundernas arbetsflöden till intelligenta ekosystem med information som kan vara åtgärdsgrundande, automatisera processer och öka produktiviteten. De används inom en rad viktiga branscher.
Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har över 18 000 anställda i 46 länder och en nettoomsättning på ca 3,5 miljarder EUR. Läs mer på hexagon.com.

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Servicetekniker till anstalten Mariefred

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Mariefreds verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/marie... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Mariefreds verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/mariefred/#om

Anstalten Mariefred är en sluten anstalt med snart 150 platser i säkerhetsklass 2. Anstalten leds av en kriminalvårdschef tillsammans med fyra kriminalvårdsinspektörer. Målgruppen för anstalten är män med varierande strafftider. Platserna vid
Mariefred är i huvudsak så kallade normalplatser. Vid anstalten arbetar totalt 98 tillsvidareanställda varav 40 % är kvinnor, därtill har vi också året runt hjälp av ett antal vikarier. Anstalten ligger strax utanför Mariefred och hit tar du dig smidigt med
bil.
Du kommer till en arbetsplats som värdesätter professionalitet, ansvar och delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Som servicetekniker utgör du tillsammans med dina kollegor en viktig stödfunktion för övriga anstalten. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter, både administration, säkerhets- och fastighetsteknik vilket innefattar fysiskt arbete. Tjänsten innefattar att arbeta tillsammans med serviceteknikerna inom säkerhet samt fastighet utifrån behov. Det kan handla om underhåll, felsökning, teknisk/fysisk säkerhet såsom brandlarm och övriga säkerhetssystem samt även fastighetsdrift i samverkan med fastighetsägarens drifttekniker.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg och stabil. Du ska ha god samarbetsförmåga och vara lyhörd för verksamhetens behov. Du ska kunna planera och genomföra ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning, för att nå uppsatta mål och resultat samt agera i enlighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Fullständig gymnasiekompetens
• Erfarenhet av att samordna byggprojekt
• God datorvana
• Praktiska kunskaper inom fastighets- och säkerhetsområden som arbetsgivaren bedömer vara relevanta
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete inom kriminalvården eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig
• Arbetslivserfarenhet som servicetekniker
• Erfarenhet av arbete med larm och säkerhetsstrukturer
• Relevanta språkkunskaper


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Löpande urval tillämpas.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Team Leader till SSI Schäfer

Vi söker dig som vill vara med och driva Europas största automatiserade livsmedelslager tillsammans med oss och vår kund Coop. Arbetsuppgifter I rollen hos SSI Schäfer leder du ett team om ca 10 servicetekniker. Du deltar aktivt i den dagliga verksamheten, fördelar arbetet och ansvarar för genomförandet av underhållet på anläggningen. Anläggningen tillämpar TPM (Total Productive Maintenance), vilket innebär planerade, avhjälpande och preventiva åtgärder f... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och driva Europas största automatiserade livsmedelslager tillsammans med oss och vår kund Coop.

Arbetsuppgifter
I rollen hos SSI Schäfer leder du ett team om ca 10 servicetekniker. Du deltar aktivt i den dagliga verksamheten, fördelar arbetet och ansvarar för genomförandet av underhållet på anläggningen. Anläggningen tillämpar TPM (Total Productive Maintenance), vilket innebär planerade, avhjälpande och preventiva åtgärder för att upprätthålla utrustningens tillförlitlighet på önskade nivåer. Vidare ansvarar du för att teammedlemmarna följer regelverk, uppsatta processer där stor vikt läggs vid hälsa och säkerhet.

Du och teamet analyserar löpande brister och data, gör riskanalyser och genomför förbättringar. Du är kontaktperson till vår viktiga kund Coop Logistik och har ett nära samarbete med dem. Efter fullgjort skift säkerställer du att dokumentation och rapportering till kund och kollegor sker enligt standard. Du rapporterar till RM Maintenance Manager på SSI Schäfer.

Anläggningen är under uppförande och du kommer initialt arbeta dagtid för att senare övergå i skift.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- en gymnasie- eller eftergymnasial utbildning inom underhåll, el, automation, maskin eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- minst 3 års erfarenhet av liknande områden med fokus på automation, underhåll och ledarskap
- behärskar svenska och engelska såväl muntlig som skriftligt
- goda kunskaper inom Office-paketet

Följande är meriterande, men ej krav:
- erfarenhet av Lean Production
- erfarenhet av att arbeta i något underhållssystem (CMMS)
- TPM (Total Productive Maintenance)
- PLC / styrsystem

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- anpassningsbar och har god samarbetsförmåga
- kommunikativ och en tydlig ledare med gott omdöme
- initiativtagande med fokus på resultat med kvalitet
- serviceinriktad och slutför det som påbörjats

Om företaget
SSI SCHÄFER är en världsledande leverantör av produkter och system för internt materialflöde, lager- och logistiklösningar. Vi har runt 70 dotterbolag och 7 produktionsanläggningar över hela världen, där vi utvecklar innovativa koncept och kundanpassade lösningar för våra kunders olika unika utmaningar. Med vår egen breda produktportfölj av allt från manuella till automatiserade lösningar, IT och mjukvara formar vi intralogistikens framtid.

Think Tomorrow. Att tänka långsiktigt och bortom det självklara, att vara en långsiktig partner för kunder och anställda – det är de egenskaper som förkroppsligar vårt företags DNA.

Ansökan
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar Visa mindre

Servicetekniker till TGW Scandinavia

TGW Logistic Group är en av de ledande internationella leverantörerna av materialhanteringslösningar. I 50 år har den österrikiska specialisten implementerat högautomatiserade system för kunder, som representerar ett stort antal varumärken, allt från Adidas till Zalando, m fl. Som systemintegratör planerar, producerar, implementerar och realiserar TGW komplexa logistikcentras - allt från mekatroniska produkter och robotar till styrsystem och programvara. T... Visa mer
TGW Logistic Group är en av de ledande internationella leverantörerna av materialhanteringslösningar. I 50 år har den österrikiska specialisten implementerat högautomatiserade system för kunder, som representerar ett stort antal varumärken, allt från Adidas till Zalando, m fl. Som systemintegratör planerar, producerar, implementerar och realiserar TGW komplexa logistikcentras - allt från mekatroniska produkter och robotar till styrsystem och programvara. TGW Logistic Group har dotterbolag i Europa, Kina och USA och mer än 3.700 anställda globalt. Under verksamhetsåret 2019/20 omsatte företaget 835,8 MEUR.

Vi är ett snabbt växande företag och därför söker vi nu dig, vår nya servicetekniker, som kommer ingå i vårt mycket framgångsrika team i Norden och arbeta på ett helautomatiserat lager i Strängnäs. 

Dina arbetsuppgifter
Du kommer utföra ditt arbete hos en av våra kunder i Strängnäs, där vi driver och underhåller ett helautomatisk plocklager. Tillsammans med dina kollegor kommer du sköta det förebyggande underhållet, felsöka och åtgärda eventuella driftstörningar samt säkerställa att den dagliga tekniska driften fungerar så felfritt som möjligt. Utrustningen består av TGW´s skrytelsystem med tillhörande bansystem och plockstationer samt en del tredjepartsutrustning. Du kommer arbeta tätt tillsammans med TGW´s supportcenter i England samt med vår lokala partner för mjukvaruleveransen mot det gemensamma målet att maximera tillgänglighet och prestanda för att kundens verksamhet ska fungera felfritt. 

Din profil
Ditt intresse för teknik, automation och elektronik går inte att ta miste på och det är något som kommer avspegla sig i din entusiasm och ditt driv när du utför dina arbetsuppgifter. Som person är du en problemlösare som drivs av att hitta lösningar i dina arbetsuppgifter för att arbeta så kvalitativt och effektivt som möjligt. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor och för att lyckas i denna roll krävs det att du är proaktiv, kan planera dina arbetsdagar och att du har ett eget driv där du också är flexibel för att dina arbetsdagar snabbt kan ändras beroende på vad som händer i verksamheten. Du kommer vara en central person inom vår organisation vilket innebär att du har en hög känsla för service och att du har kunden och dess behov i fokus. Vidare är du är strukturerad och metodisk i dina arbetsuppgifter och du har en kommunikativ förmåga i dina kontakter både internt och externt.

Erfarenhetsmässigt har du jobbat med liknande servicetekniska arbetsuppgifter tidigare och du har erfarenhet av automation och elektronik. Du har också erfarenhet och intresse för teknik, konstruktion, driftsättning, felsökning och operativt arbete av automatiserade lösningar. Vidare har du arbetat med PLC tidigare där du har systemförståelse och vana av felsökning och du har arbetat med AS-interface, Profibus, Profinet och/eller Ethernet tidigare. Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift. 

Vårt erbjudande till dig
Vi är måna om att du ska få rätt förutsättningar för att du ska trivas och lyckas i denna tjänst och du kommer få utbildning i våra produkter. Du kommer ingå i en grupp på tre personer och hos oss får du ett grepp om helheten och har möjlighet att jobba med varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Företaget har på kort tid vuxit och det vill vi fortsätta med, är du redo för att vara med på vår fortsatta resa?

Placeringsort: Strängnäs
Arbetstider: Skift mellan kl.07.00-20.30. Visst helgarbete kan förekomma efter överenskommelse
Tillträde: Snarast 

I denna rekrytering samarbetar TGW Scandinavia med OnePartnerGroup Örebro. Frågor besvaras av Susanne Johansson, rekryteringskonsult, via [email protected] alternativt 076-134 49 00. Sista ansökningsdag är den 23 januari men vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Elektriker till Pfizer i Strängnäs

Ansök    Nov 22    Randstad AB    Elektronikreparatör
Arbetsbeskrivning Är du en nybliven elektriker eller har ett par års erfarenhet av yrket? Har du ett tekniskt intresse samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete? Då har Randstad nästa uppdrag för dig! Randstad söker nu en elektriker till Pfizer i Strängnäs. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvå... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en nybliven elektriker eller har ett par års erfarenhet av yrket? Har du ett tekniskt intresse samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete? Då har Randstad nästa uppdrag för dig! Randstad söker nu en elektriker till Pfizer i Strängnäs.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
I rollen som elektriker ansvarar du tillsammans med övriga teamet att identifiera förbättringar och bidra till att de kan genomföras. Arbetsuppgifterna består till stor del av att kravställa och delta i projekt, drift, underhåll och utveckling. Arbete i underhållssystemet (EAMS) sker dagligen samt att delta i planering av underhållsstopp och även att delta i framtagandet av långsiktiga strategiska mål för teamet.

Arbetstider
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. 
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00 under upplärning. Därefter 5-skift.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker om samarbete och trivs att jobba i grupp. Att bygga relationer är något som är naturligt för dig samt att du är drivande, självständig och ansvarstagande. Förutom det har du förståelse för vad god kvalitet är, du är strukturerad i ditt arbete och har lätt för att kommunicera.


För att kvalificera till jobbet behöver du:


Minst gymnasiekompetens med inriktning EL, Styr & Regler, eller motsvarande
Behärska svenska och engelska i tal och skrift
Arbetslivserfarenhet från processindustri (läkemedelstillverkning är meriterande)
Tekniskt intresse, kunskap och förståelse
Vana av att jobba i olika datasystem.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-12-12, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ella Goja, konsultchef, [email protected]

Om företaget
Vi på Pfizer är inte bara Sveriges - utan ett av världens - ledande läkemedels företag. Tillsammans är vi mer än 90 000 nyfikna och hängivna medarbetare i över 150 länder som delar en gemensam vision om att skapa fler år till livet och mer liv till åren.


I vårt arbete har vi tre ledstjärnor:


•Vi bidrar med hållbara lösningar för ett friskare liv.


•Våra produkter och hälsosatsningar är tillgängliga för dem som behöver.


•Vi attraherar och inspirerar människor som leder förändring och skapar framtiden. Visa mindre

Resande Servicetekniker Swisslog Mälardalen

We shape the future of intralogistics with robotic, data-driven and flexible automated solutions that achieve exceptional value for our customers. Swisslog helps forward-thinking companies optimize the performance of their warehouses and distribution centers with future-ready automation systems and software. Our integrated offering includes consulting, system design and implementation, and lifetime customer support in more than 50 countries. Swisslog is a ... Visa mer
We shape the future of intralogistics with robotic, data-driven and flexible automated solutions that achieve exceptional value for our customers. Swisslog helps forward-thinking companies optimize the performance of their warehouses and distribution centers with future-ready automation systems and software. Our integrated offering includes consulting, system design and implementation, and lifetime customer support in more than 50 countries. Swisslog is a member of the KUKA Group, a leading global supplier of intelligent automation solutions with more than 14,000 employees worldwide.

www.swisslog.com

Arbetet som servicetekniker inom Swisslog innebär förebyggande och avhjälpande service på automatiserade varulagerlösningar ute på våra kundsiter. Swisslog har en etablerad serviceorganisation och vårt produktsortiment innehåller allt från staplingskranar, rullbanesystem till autotruckar i Norden.

Vi söker nu en servicetekniker boende i Mälardalsområdet (tex Stockholm, Eskilstuna, Södertälje, Norrköping)

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Förebyggande underhållsservice.
Planerade reparationer.
Felsökning och akut felavhjälpning.
Rapportering av åtgärd till kund.
Föreslå och sälja reparationer och andra förebyggande åtgärder på kundens anläggning.
Stödja och utbilda kunden i drift och handhavande av anläggningen.

Erfarenhets- och kompetenskrav

Teknisk utbildning som elektriker / PLC. Elektromekanisk utbildning.
B körkort.
Erfarenhet av servicearbete inom mek, el och PLC.
Erfarenhet av felsökning på avancerad teknisk utrustning.
Erfarenhet av att läsa och förstå ritningar och teknisk dokumentation (även på engelska).
God datavana.
Gott ordningssinne med en god förmåga att planera ditt eget arbete.
God svenska och engelska i tal och skrift.

Arbetet kräver självständighet och kundanpassad arbetstid. Swisslog tillhandahåller servicebil.

Swisslog erbjuder

Stor möjlighet till kompetensutveckling och intressanta karriärvägar, även internationellt.
Ett jobb med stor variation och intressanta arbetsuppgifter och tydliga personliga mål kopplade till företagsstrategierna.
Frihet under eget ansvar.
Gott arbetsklimat och uppskattade ledare.
Högt kund- och affärsfokus.
Ett företag som vi är stolta över, med en företagskultur baserat på kärnvärdena Clarity, Commitment, Competence och Collaboration (läs mer om våra kärnvärden http://www.swisslog.com/index/home/crp-core-values.htm).

Så ansöker du
Vi samarbetar med PXpress i denna rekrytering. För att söka tjänsten följ denna länk https://pxpress.workbuster.com/jobs/171684-resande-servicetekniker-swisslog-malardalen

Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Sandra Syrén Eriksson [email protected] alternativt 070-6780333 Visa mindre

Supporttekniker med start i januari

Ansök    Nov 27    Academic Work    Servicetekniker, data
För dig som har ett stort intresse för IT och vill fortsätta din karriär inom support är detta en möjlighet för dig! Som Supporttekniker kommer du att arbeta i Strängnäs och bistå personal med IT- och telefonirelaterade ärenden. Välkommen in med din ansökan då start sker redan i januari! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för en kunds räkning en Supporttekniker som kommer att bistå de anställda med IT- och telefonirelaterade ärenden. Du ska trivas med att a... Visa mer
För dig som har ett stort intresse för IT och vill fortsätta din karriär inom support är detta en möjlighet för dig! Som Supporttekniker kommer du att arbeta i Strängnäs och bistå personal med IT- och telefonirelaterade ärenden. Välkommen in med din ansökan då start sker redan i januari!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för en kunds räkning en Supporttekniker som kommer att bistå de anställda med IT- och telefonirelaterade ärenden. Du ska trivas med att arbeta självständigt och kunna bistå med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom IT-support och Helpdesk.

Du erbjuds


* För dig med ambitioner inom IT så är detta en meriterande erfarenhet samt möjlighet att få en fot in som IT-konsult via Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Mottagande och registrering av ärenden som inkommer per telefon, e-post eller via ärendehanteringssystemet
* Följ upp och stänga avslutade ärenden
* Eskalering av ärenden
* Beställningar av IT-utrustning samt telefonitjänster och produkter
* Konto- och behörighetshantering
* Lösa enklare ärenden i dialog med användaren

VI SÖKER DIG SOM
* Minst ett års erfarenhet av liknande roll inom IT-support alternativt relevant utbildning inom området
* Kunskaper inom ärendehanteringssystem samt konto- och behörighetshantering
* Kunskaper inom PowerShell
* Flytande i svenska i både tal och skrift

Som person har du


* En social och serviceinriktad förmåga
* Lätt för att samarbeta med olika yrkesgrupper


Övrig information


* Start: Början av januari 2020
* Omfattning: Heltid, 6 månaders uppdrag
* Placering: Strängnäs
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Automationselektriker till Åkers Sweden AB

Ansök    Mar 30    Randstad AB    Styr- och reglertekniker
Arbetsbeskrivning Har du ett brinnande intresse för underhåll, god erfarenhet av Siemens produkter inom styrsystem och är du en fena på att driva processer framåt? Då tycker jag att du ska söka denna tjänst som automationselektriker. Här kommer att ingå i ett härligt team bestående av 17 kompetenta kollegor med olika specialistområden. Tillsammans kommer ni arbeta för att säkerställa en stabil drift som bidrar till viktiga funktioner för tillverkningsenhe... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för underhåll, god erfarenhet av Siemens produkter inom styrsystem och är du en fena på att driva processer framåt?
Då tycker jag att du ska söka denna tjänst som automationselektriker.

Här kommer att ingå i ett härligt team bestående av 17 kompetenta kollegor med olika specialistområden. Tillsammans kommer ni arbeta för att säkerställa en stabil drift som bidrar till viktiga funktioner för tillverkningsenheten Åkers Sweden.

Ansvarsområden
I rollen som automationselektriker kommer du att ingå i företagets underhållsgrupp bestående av elektriker och mekaniker. Tillsammans arbetar ni för att säkerställa en god tillgänglighet för Åkers Swedens produktion där ständiga förbättringar är en naturlig del i arbetet.

Vidare kommer du arbeta med:
avhjälpande och förebyggande underhåll
förbättringsarbeten
projektarbeten
nyinstallationer 
programändringar


Kvalifikationer
Vi söker dig som har elektrisk bakgrund och har valt att fördjupa dig inom automation via vidareutbildning alternativt lång erfarenhet inom området. Det är ett krav att du har god muntlig och skriftlig förmåga i svenska eftersom du kommer att kommunicera med flera funktioner inom företaget.

För att trivas i denna roll ser vi att du har ett brinnande intresse för underhåll, är lösningsorienterad och har god erfarenhet av Siemens produkter inom styrsystem. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och driver självständigt dina processer framåt samt att du har en förmåga att leverera lösningar. Har du tidigare erfarenhet av SCADA-system är det meriterande. 

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom att du äger stort personligt driv, är noggrann, har en helhetssyn och är ansvarskännande.  Givetvis är du serviceinriktad samt har lätt för att kommunicera med andra personer.

Ansökan
2021-04-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kajsa Björkman, Rekryteringskonsult Randstad, [email protected]

Om företaget
Om Åkers Sweden AB

Åkers Sweden AB är ett dotterbolag till Union Electric Steel Corporation, som är en ledande tillverkare av smidda och gjutna valsar för världens stål- och metallindustri och tillsammans säljer vi valsar under varumärket Union Electric Åkers. Åkers Sweden AB har cirka 180 anställda och har sin produktionsanläggning i Åkers Styckebruk, som ligger i Strängnäs kommun ca 75 km från Stockholm. Det är också i Åkers Styckebruk som koncernen bedriver forskning och utveckling av gjutna valsar. Åkers Sweden AB producerar ett brett sortiment av gjutna valsar varav merparten går på export. Vi befinner oss nu i en spännande fas och bygger vår organisation för framtidens behov.

Om Union Electric Steel Corporation

Union Electric Steel Corporation är en ledande tillverkare av smidda och gjutna valsar för världens stål- och metallindustri. Bolaget tillverkar även göt- och smidesprodukter till olja- och gas, aluminium- och plastindustrin. Union Electric Steel Corporation har produktionsanläggningar i USA, Storbritannien, Sverige, Slovenien och Kina. Koncernens huvudkontor ligger i Carnegie, Pennsylvania, USA. Union Electric Steel Corporation är ett dotterbolag till Ampco-Pittsburgh Corporation. http://www.uniones.com Visa mindre

Servicetekniker Mälardalen

Servicetekniker ”Varje dag gör vi det möjligt för vårdpersonal att rädda liv. Baserat på lång erfarenhet och i nära samarbete med hälso- och sjukvården utvecklar vi innovativa lösningar som finns där både före, under och efter patientens sjukhusvistelse. Allt vi gör grundas på en genuin omtanke om människors hälsa och välbefinnande. Passion är det som driver oss att göra ett bra arbete. Vår kultur genomsyras även av samarbete, öppenhet, ägarskap och profe... Visa mer
Servicetekniker
”Varje dag gör vi det möjligt för vårdpersonal att rädda liv. Baserat på lång erfarenhet och i nära samarbete med hälso- och sjukvården utvecklar vi innovativa lösningar som finns där både före, under och efter patientens sjukhusvistelse. Allt vi gör grundas på en genuin omtanke om människors hälsa och välbefinnande. Passion är det som driver oss att göra ett bra arbete. Vår kultur genomsyras även av samarbete, öppenhet, ägarskap och professionellt genomförande – värderingar som vi också tror är nyckeln till vår framgång. Att arbeta hos oss innebär att vara en ambassadör för dessa värden och att bidra till att göra verklig skillnad i människors liv”

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att arbeta med tekniskt avancerade produkter som gör skillnad i människors liv? Tycker du om att arbeta självständigt och gillar struktur?

Vi söker nu servicetekniker till vår kund Getinge som kommer att arbeta i Mälardalen med omnejd. Getinge erbjuder en tillsvidareanställning från start, vilket ställer höga krav på rätt kompetens. Resdagar förekommer med ca 4-5 övernattningar i månaden.

• Du kommer att utgå från hemmet med egen servicebil och planera din arbetsdag utifrån de uppdrag du blir tilldelad
• Ansvara för att kontrollera, installera samt underhålla steril- och desinfektionsutrustning ute hos Getinges kunder
• Felsökning och reparation på diskdesinfektorer och autoklaver.
• Ansvara för rapportering av service order samt avvikelser till Servicekoordinator
• Administrera och rapportera kring kvalitetsuppföljning
• Skapa och bibehålla god kundrelation hos de kunder du besöker samt ansvara för att arbetet slutförs med kvalitet samt inom rimlig tidsram.
• Produkterna du servar kan vara autoklaver av olika storlekar till diskmaskiner och vattenanläggningar som skapar rent vatten.

Miljön ute hos kunderna där du kommer att arbeta, styrs av regler och rutiner på hur du får röra dig samt vad du ska ha på dig osv. Som servicetekniker får du gå en utbildning hos Getinges kunder för att säkerställa att detta efterföljs på rätt sätt. Getinges produkter finns i laboratorier samt andra miljöer där extra försiktighet vidtas. Exempelvis hos företag som arbetar inom Life Science.


Kvalifikationer


Då större delen av din arbetsdag spenderas ute hos kund ser vi att du som söker en person med god kommunikationsförmåga och har en känsla för att leverera bra service. Som servicetekniker arbetar du ibland tillsammans med andra kollegor från Getinge. Dock är det största samarbetet tillsammans med kunden ute på siten. Vi söker därför en person som är flexibel och prestigelös med god samarbetsförmåga. I rollen som servicetekniker ansvarar du själv för att slutföra varje uppdrag du påbörjar, detta innebär att struktur och planering är A och O.          

•  Förstår vikten av ett professionellt och serviceinriktat bemötande.
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad. Rollen ställer höga krav på god planering, samt att regler och rutiner efterföljs.
• Ansvarstagande
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-05-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Jennie Roxström [email protected] [ mailto:[email protected] ] samt Linda Nyström [email protected] Visa mindre

Förskolechef i Mariefred

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning och elevhälsa. Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter.

Strängnäs kommun påbörjade 2017 arbetet med skolutvecklingsprogram 2023. Syftet med skolutvecklingsprogrammet är ökade kunskapsresultat och ökad likvärdighet mellan enheterna genom att förbättra barn- och elevers lärmiljö, medarbetares arbetsmiljö och chefers ledningsmiljö.

Hos oss står tilliten i centrum och vårt systematiska kvalitetsarbete byggs utifrån och in. Tillsammans med våra chefer sätter vi mål och arbetar sedan metodiskt för att uppnå dem.




ARBETSUPPGIFTER
Som förskolechef har du det övergripande ansvaret för förskolorna Marielund, Nyponet, Ängen och Björnmossans förskolor i Mariefred.
Som förskolechef har du ansvar för cirka 300 barn och 60 medarbetare. Du har ekonomi- och verksamhetsansvar och driver förskolornas utveckling utifrån gemensamma styrdokument. I uppdraget ingår även att arbeta med förskolans övergripande frågor tillsammans med övriga förskolechefer, biträdande förskolechefer, utvecklingsledare och specialpedagoger.

Du håller dig informerad kring forskning och utveckling genom omvärldsbevakning inom området och är väl insatt i kommunens uppdrag, utifrån lagar, avtal och förordningar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som kan fortsätta att utveckla förskolorna i enheten i nära samarbete med engagerade medarbetare. Du skall ha högskoleutbildning med inriktning mot förskolan och erfarenhet av ledarskap. Du skall vara drivande och utvecklingsbenägen med helhetssyn och god samarbetsförmåga.

Du bidrar till att ta fram gemensamma mål för verksamhetens systematiska kvalitetsarbete genom tydlig rollfördelning, organisation och ett ledarskap som stimulerar förskolan med tydligt fokus på kvalitet. Du leder i en organisation där personer känner sig hörda, sedda och ledda. Effekterna av ditt ledarskap är goda resultat och ett arbetsklimat som präglas av respekt, öppenhet och tillit.

Rektorsutbildning och andra ledarutbildningar är meriterande.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid. Visa mindre