Lediga jobb som Financial controller i Strängnäs

Se lediga jobb som Financial controller i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

Financial Controller

Ansök    Jan 31    Randstad AB    Financial controller
Arbetsbeskrivning Nu söker IDEMIA en Financial Controller till sin verksamhet i Strängnäs. IDEMIA är i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med den här funktionen på plats i Sverige som tidigare funnits i  Danmark. Du kommer ingå i ett team av 6 kollegor som arbetar med finansiella frågor för IDEMIA i Norra Europa. Inom verksamheten är det löpande en stor tekniskt utveckling så det kan vara en fördel om du kommer från en produktionsnära verksam... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker IDEMIA en Financial Controller till sin verksamhet i Strängnäs. IDEMIA är i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med den här funktionen på plats i Sverige som tidigare funnits i  Danmark. Du kommer ingå i ett team av 6 kollegor som arbetar med finansiella frågor för IDEMIA i Norra Europa. Inom verksamheten är det löpande en stor tekniskt utveckling så det kan vara en fördel om du kommer från en produktionsnära verksamhet men det är inte ett krav. 

IDEMIA erbjuder dig en familjär och prestigelös miljö med stor gemenskap. Till en början ser vi gärna att du är på plats men längre fram finns möjlighet att även arbeta till viss del hemifrån. Du kommer att rapportera till Head of Finance Nordics som är baserad i Köpenhamn.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-12. 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Rekryteringskonsult Kajsa Björkman [email protected]
Rekryteringskonsult Åsa Malmqvist [email protected] 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen kommer du att:


 Arbeta med bokslut varje månad och rapportera till Group Finance och Business units för att slutföra balansräkning och göra ev. granskningar.
 Rapportera moms månadsvis
 Granskning av avskrivningar och tillgångar
 Dagligen ge verksamheten finansiell support 
 Arbeta nära produktionen


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen så behöver du ha:


 Högskola alt. gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt relevant arbetserfarenhet 
 Några års erfarenhet av arbete inom ekonomi, analys och rapportering
 Kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel, AS 2009 kombinerat med Dynamics D365
 Erfarenhet av att utföra revisioner, finansiella rapporter och skattedeklaration 
 Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
 Meriterande är om du har kunskap i Cognos TM1

Som person ser vi att du har förmågan att prioritera i en fartfylld arbetsmiljö och säkerställa kvalitet och leverans i tid. Du bör vara en lagspelare med analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga. 

Om företaget
IDEMIA – Who are we?
You may not know our name, but you have surely used our innovations and solutions. 
We provide Augmented Identity – an identity that ensures privacy and trust and guarantees secure, authenticated and verifiable transactions. Every day, around the globe, we are enabling citizens and consumers alike to perform their daily critical activities (such as pay, connect and travel), in the physical as well as digital space. We are transforming their lives by making the world more secure and yet also more streamlined. 
We have brought together complementary know-how and technologies that have never been combined before for both the physical and digital era: secured connectivity, secured payments and secured identity management. Artificial Intelligence, Cloud Computing, Cryptography, Cybersecurity, Innovative Sensors and Video Analytics are at the core of both our physical products and our software and systems. 
We serve our clients in 180 countries thanks to our 15,000 employees worldwide. Visa mindre

Financial Controller

Ansök    Jan 24    Randstad AB    Financial controller
Arbetsbeskrivning Nu söker IDEMIA en Financial Controller till sin verksamhet i Strängnäs. IDEMIA är i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med den här funktionen på plats i Sverige som tidigare funnits i  Danmark. Du kommer ingå i ett team av 6 kollegor som arbetar med finansiella frågor för IDEMIA i Norra Europa. Inom verksamheten är det löpande en stor tekniskt utveckling så det kan vara en fördel om du kommer från en produktionsnära verksam... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker IDEMIA en Financial Controller till sin verksamhet i Strängnäs. IDEMIA är i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med den här funktionen på plats i Sverige som tidigare funnits i  Danmark. Du kommer ingå i ett team av 6 kollegor som arbetar med finansiella frågor för IDEMIA i Norra Europa. Inom verksamheten är det löpande en stor tekniskt utveckling så det kan vara en fördel om du kommer från en produktionsnära verksamhet men det är inte ett krav. 

IDEMIA erbjuder dig en familjär och prestigelös miljö med stor gemenskap. Till en början ser vi gärna att du är på plats men längre fram finns möjlighet att även arbeta till viss del hemifrån. Du kommer att rapportera till Head of Finance Nordics som är baserad i Köpenhamn.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-01-30. 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Kajsa Björkman [email protected]. Rekryteringskonsult Åsa Malmqvist [email protected] 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen kommer du att:


 Arbeta med bokslut varje månad och rapportera till Group Finance och Business units för att slutföra balansräkning och göra ev. granskningar.
 Rapportera moms månadsvis
 Granskning av avskrivningar och tillgångar
 Dagligen ge verksamheten finansiell support 
 Arbeta nära produktionen


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen så behöver du ha:


 Högskola alt. gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt relevant arbetserfarenhet 
 Några års erfarenhet av arbete inom ekonomi, analys och rapportering
 Kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel, AS 2009 kombinerat med Dynamics D365
 Erfarenhet av att utföra revisioner, finansiella rapporter och skattedeklaration 
 Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
 Meriterande är om du har kunskap i Cognos TM1

Som person ser vi att du har förmågan att prioritera i en fartfylld arbetsmiljö och säkerställa kvalitet och leverans i tid. Du bör vara en lagspelare med analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga. 

Om företaget
IDEMIA – Who are we?
You may not know our name, but you have surely used our innovations and solutions. 
We provide Augmented Identity – an identity that ensures privacy and trust and guarantees secure, authenticated and verifiable transactions. Every day, around the globe, we are enabling citizens and consumers alike to perform their daily critical activities (such as pay, connect and travel), in the physical as well as digital space. We are transforming their lives by making the world more secure and yet also more streamlined. 
We have brought together complementary know-how and technologies that have never been combined before for both the physical and digital era: secured connectivity, secured payments and secured identity management. Artificial Intelligence, Cloud Computing, Cryptography, Cybersecurity, Innovative Sensors and Video Analytics are at the core of both our physical products and our software and systems. 
We serve our clients in 180 countries thanks to our 15,000 employees worldwide. Visa mindre

Financial Controller

Ansök    Dec 13    Randstad AB    Financial controller
Arbetsbeskrivning Nu söker IDEMIA en Financial Controller till sin verksamhet i Strängnäs. IDEMIA är i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med den här funktionen på plats i Sverige som tidigare funnits i  Danmark. Du kommer ingå i ett team av 6 kollegor som arbetar med finansiella frågor för IDEMIA i Norra Europa. Inom verksamheten är det löpande en stor tekniskt utveckling så det kan vara en fördel om du kommer från en produktionsnära verksam... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker IDEMIA en Financial Controller till sin verksamhet i Strängnäs. IDEMIA är i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med den här funktionen på plats i Sverige som tidigare funnits i  Danmark. Du kommer ingå i ett team av 6 kollegor som arbetar med finansiella frågor för IDEMIA i Norra Europa. Inom verksamheten är det löpande en stor tekniskt utveckling så det kan vara en fördel om du kommer från en produktionsnära verksamhet men det är inte ett krav. 

IDEMIA erbjuder dig en familjär och prestigelös miljö med stor gemenskap. Till en början ser vi gärna att du är på plats men längre fram finns möjlighet att även arbeta till viss del hemifrån. Du kommer att rapportera till Head of Finance Nordics som är baserad i Köpenhamn.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-01-10. 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Kajsa Björkman [email protected]. Rekryteringskonsult Åsa Malmqvist [email protected] 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen kommer du att:


 Arbeta med bokslut varje månad och rapportera till Group Finance och Business units för att slutföra balansräkning och göra ev. granskningar.
 Rapportera moms månadsvis
 Granskning av avskrivningar och tillgångar
 Dagligen ge verksamheten finansiell support 
 Arbeta nära produktionen


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen så behöver du ha:


 Högskola alt. gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt relevant arbetserfarenhet 
 Några års erfarenhet av arbete inom ekonomi, analys och rapportering
 Kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel, AS 2009 kombinerat med Dynamics D365
 Erfarenhet av att utföra revisioner, finansiella rapporter och skattedeklaration 
 Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
 Meriterande är om du har kunskap i Cognos TM1

Som person ser vi att du har förmågan att prioritera i en fartfylld arbetsmiljö och säkerställa kvalitet och leverans i tid. Du bör vara en lagspelare med analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga. 

Om företaget
IDEMIA – Who are we?
You may not know our name, but you have surely used our innovations and solutions. 
We provide Augmented Identity – an identity that ensures privacy and trust and guarantees secure, authenticated and verifiable transactions. Every day, around the globe, we are enabling citizens and consumers alike to perform their daily critical activities (such as pay, connect and travel), in the physical as well as digital space. We are transforming their lives by making the world more secure and yet also more streamlined. 
We have brought together complementary know-how and technologies that have never been combined before for both the physical and digital era: secured connectivity, secured payments and secured identity management. Artificial Intelligence, Cloud Computing, Cryptography, Cybersecurity, Innovative Sensors and Video Analytics are at the core of both our physical products and our software and systems. 
We serve our clients in 180 countries thanks to our 15,000 employees worldwide. Visa mindre

Financial Controller

Ansök    Jan 11    Randstad AB    Financial controller
Arbetsbeskrivning Nu söker IDEMIA en Financial Controller till sin verksamhet i Strängnäs. IDEMIA är i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med den här funktionen på plats i Sverige som tidigare funnits i  Danmark. Du kommer ingå i ett team av 6 kollegor som arbetar med finansiella frågor för IDEMIA i Norra Europa. Inom verksamheten är det löpande en stor tekniskt utveckling så det kan vara en fördel om du kommer från en produktionsnära verksam... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker IDEMIA en Financial Controller till sin verksamhet i Strängnäs. IDEMIA är i en expansiv fas och förstärker nu organisationen med den här funktionen på plats i Sverige som tidigare funnits i  Danmark. Du kommer ingå i ett team av 6 kollegor som arbetar med finansiella frågor för IDEMIA i Norra Europa. Inom verksamheten är det löpande en stor tekniskt utveckling så det kan vara en fördel om du kommer från en produktionsnära verksamhet men det är inte ett krav. 

IDEMIA erbjuder dig en familjär och prestigelös miljö med stor gemenskap. Till en början ser vi gärna att du är på plats men längre fram finns möjlighet att även arbeta till viss del hemifrån. Du kommer att rapportera till Head of Finance Nordics som är baserad i Köpenhamn.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-01-17. 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Kajsa Björkman [email protected]. Rekryteringskonsult Åsa Malmqvist [email protected] 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen kommer du att:


 Arbeta med bokslut varje månad och rapportera till Group Finance och Business units för att slutföra balansräkning och göra ev. granskningar.
 Rapportera moms månadsvis
 Granskning av avskrivningar och tillgångar
 Dagligen ge verksamheten finansiell support 
 Arbeta nära produktionen


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen så behöver du ha:


 Högskola alt. gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt relevant arbetserfarenhet 
 Några års erfarenhet av arbete inom ekonomi, analys och rapportering
 Kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel, AS 2009 kombinerat med Dynamics D365
 Erfarenhet av att utföra revisioner, finansiella rapporter och skattedeklaration 
 Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
 Meriterande är om du har kunskap i Cognos TM1

Som person ser vi att du har förmågan att prioritera i en fartfylld arbetsmiljö och säkerställa kvalitet och leverans i tid. Du bör vara en lagspelare med analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga. 

Om företaget
IDEMIA – Who are we?
You may not know our name, but you have surely used our innovations and solutions. 
We provide Augmented Identity – an identity that ensures privacy and trust and guarantees secure, authenticated and verifiable transactions. Every day, around the globe, we are enabling citizens and consumers alike to perform their daily critical activities (such as pay, connect and travel), in the physical as well as digital space. We are transforming their lives by making the world more secure and yet also more streamlined. 
We have brought together complementary know-how and technologies that have never been combined before for both the physical and digital era: secured connectivity, secured payments and secured identity management. Artificial Intelligence, Cloud Computing, Cryptography, Cybersecurity, Innovative Sensors and Video Analytics are at the core of both our physical products and our software and systems. 
We serve our clients in 180 countries thanks to our 15,000 employees worldwide. Visa mindre

Controller till Strängnäs - BCA Vehicle Remarketing

Ansök    Maj 26    Experis AB    Financial controller
BCA Bilauktioner grundades 1946 i England och är Europas ledande auktionshus för begagnade bilar. I Europa säljer BCA ca 1,5 miljoner fordon per år via våra online-auktioner. På svenska marknaden har BCA Bilauktioner funnits sedan 2005 och säljer ca 20 000 fordon per år till bilhandlare i Sverige och i Europa. Vår nybyggda anläggning i Strängnäs blir Europas främsta i sitt slag vilken är ett av våra nästa steg i såväl kapacitet, snabbhet och kvalitet i ... Visa mer
BCA Bilauktioner grundades 1946 i England och är Europas ledande auktionshus för begagnade bilar. I Europa säljer BCA ca 1,5 miljoner fordon per år via våra online-auktioner.



På svenska marknaden har BCA Bilauktioner funnits sedan 2005 och säljer ca 20 000 fordon per år till bilhandlare i Sverige och i Europa. Vår nybyggda anläggning i Strängnäs blir Europas främsta i sitt slag vilken är ett av våra nästa steg i såväl kapacitet, snabbhet och kvalitet i vår ambition - bästa marknadspris för varje bil!

Vi söker nu en ersättare som Controller för en av våra anställda som valt att gå vidare efter vår flytt till Strängnäs där vi nu inviger en helt nybyggd anläggning på Malmbyvägen 33. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats beroende på var du är bosatt. Vi förväntar oss att du jobbar minst 3 dagar i veckan från kontoret med viss flexibilitet. BCA är en modern arbetsplats. Du kommer att jobba operativt i bägge våra bolag, BCA Vehicle Remarketing AB och CarTrade2B AB.

Din roll
I rollen som Controller kommer du att tillhöra ett team om 4 personer som ansvarar för BCA's redovisningsarbete och rapportering till moderbolaget i England. Vi är en del av Constellation Automotive Group https://www.constellationautomotive.com/

I tjänsten ingår att ansvara för att sammanställa månads- och årsbokslut inklusive årsredovisning. Utföra vecko- samt månadsrapportering tillsammans med ekonomichef. Du kommer vara delaktig i affärsutvecklingsprojekt samt utöva löpande business controlling. Du ska tillsammans med ekonomichefen vara superuser i ekonomisystemet Microsoft Dynamics Nav 2016 och driva förbättringsprojekt i detta och andra kopplade system.

Vi tror att rollen innebär:

* 70% Financial controller
* 30% Business controller

Tjänsten är 100% tillsvidareanställning. Utöver marknadsmässig lön erbjuder vi tjänstepension och vårdförsäkring i SEB Trygg-Liv mm. Har du elbil eller funderare du på att skaffa en kommer det givetvis finnas möjlighet att ladda den miljövänligt då vi producerar vår egen el genom våra 786 nyinstallerade solpaneler.




Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi och minst 3-5 års erfarenhet inom redovisning och/eller controllerarbete. Du kan även ha en bakgrund från revisionsbranschen. Du är van att arbeta i moderna affärssystem med mycket goda Excelkunskaper. Vidare kommunicerar du obehindrat på engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från MS Dynamics Navision.

Som Controller behöver du trivas med att ha flera processer i gång samtidigt. Flexibilitet är ett nyckelord eftersom en del av tjänsten innebär att man arbetar med Adhoc-förfrågningar och finns som tillgänglig resurs. Du är självständig i ditt arbetssätt och tar hjälp av teamet när du behöver stöd. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i team. Som person är det viktigt att du är prestigelös och har lätt för att se till helheten.

Kontaktperson
Ansök direkt via www.jeffersonwells.se. För mer information kontakta gärna Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-15 57 33.
Urval kan ske löpande, så välkommen med din ansökan. Visa mindre

Finance Business Controller till Pfizer Health

Ansök    Feb 17    Randstad    Financial controller
Arbetsbeskrivning Nu söker vi en controller till vår attraktiva kund Pfizer i Strängnäs! Har du minst 3 års erfarenhet som controller med dig i bagaget och en civilekonomexamen? Skulle du vilja beskriva dig som öppen, trygg och hjälpsam? Ansök tjänsten som controller, redan idag! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och för... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en controller till vår attraktiva kund Pfizer i Strängnäs! Har du minst 3 års erfarenhet som controller med dig i bagaget och en civilekonomexamen? Skulle du vilja beskriva dig som öppen, trygg och hjälpsam? Ansök tjänsten som controller, redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det  viktigt med god samarbets och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Arbetsbeskrivning:
 Här välkomnas du till Pfizer – ett av världens största läkemedelsföretag. Pfizer bedriver forskning och tillverkning av läkemedel för att hjälpa människor till ett friskare och längre liv. Nu söker vi en controller till Business Finance-funktionen på fabriken i Strängnäs.


Dina arbetsuppgifter som controller:


Hantera och ge stöd i fabriksintäkter och kostnadsrapportering där du säkerställer kontroll, noggrannhet och snabb leverans av siffror, analyser och kommentarer. 
Se till att intern samt extern rapportering för site Strängnäs är färdigställda och klara i tid liksom stödja verksamheten att uppnå de finansiella målen.
Ge stöd i arbetet av månads-, kvartals- och årsredovisning, förbättringsarbete kring Business Finance-funktionens processer, standarder och system och ad hoc uppgifter som uppstår i funktionen.
Kontakt med avdelningschefer på plats där du diskuterar och utmanar finansiellt tänk och konsekvenser.


Arbetstider
Omfattning: Heltid föräldravikariat minst 1 år till en början med god chans till övertag av kund. 



Kvalifikationer
Här behöver du:


Minst 3 års erfarenhet som controller.
Civilekonomexamen.
Systemvana och goda färdigheter i Excel.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande (ej krav) om du har erfarenhet inom produktionsekonomi och arbetat med SAP. 


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har ett öppet förhållningssätt, trivs i att arbeta i team samtidigt som du också är självständig i ditt arbete. Är du vidare trygg i controller-rollen och har en förmåga att ge stöd på ett pedagogiskt sätt? Då tror vi du kommer bli en uppskattad kollega här! Välkommen in med din ansökan.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2020-03-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Åsa Malmqvist, [email protected]



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Finance Business Controller till Pfizer

Ansök    Nov 18    Randstad AB    Financial controller
Arbetsbeskrivning   Nu söker vi en controller till vår attraktiva kund Pfizer i Strängnäs! Har du minst 3 års erfarenhet som controller med dig i bagaget och en civilekonomexamen? Skulle du vilja beskriva dig som öppen, trygg och hjälpsam? Ansök tjänsten som controller, redan idag!  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
 
Nu söker vi en controller till vår attraktiva kund Pfizer i Strängnäs! Har du minst 3 års erfarenhet som controller med dig i bagaget och en civilekonomexamen? Skulle du vilja beskriva dig som öppen, trygg och hjälpsam? Ansök tjänsten som controller, redan idag! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. 



Ansvarsområden


Dina arbetsuppgifter som controller: 


Hantera och ge stöd i fabriksintäkter och kostnadsrapportering där du säkerställer kontroll, noggrannhet och snabb leverans av siffror, analyser och kommentarer. 
Se till att intern samt extern rapportering för site Strängnäs är färdigställda och klara i tid liksom stödja verksamheten att uppnå de finansiella målen.
Ge stöd i arbetat av månads-, kvartals- och årsredovisning, förbättringsarbete kring Business Finance-funktionens processer, standarder och system och ad hoc uppgifter som uppstår i funktionen.
Kontakt med avdelningschefer på plats där du diskuterar och utmanar finansiellt tänk och konsekvenser.






Arbetstider
 
Omfattning: Heltid med långsiktig tanke och övertag av kund 



Kvalifikationer
 
Här behöver du: 


Minst 3 års erfarenhet som controller.
Civilekonomexamen.
Systemvana och goda färdigheter i Excel.
Goda kunskaper i svenska och engelska.

Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet inom produktionsekonomi och arbetat med SAP. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett öppet förhållningssätt, trivs i att arbeta i team samtidigt som du också är driven och självständig i ditt arbete. Är du vidare trygg i controller-rollen och har en förmåga att ge stöd på ett pedagogiskt sätt? Då tror vi du kommer bli en uppskattad kollega här! Välkommen in med din ansökan.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Erfarenhet
Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete

Ansökan
 
2020-12-20 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Åsa Malmqvist, [email protected] 



Om företaget
 Här välkomnas du till Pfizer – ett av världens största läkemedelsföretag. Pfizer bedriver forskning och tillverkning av läkemedel för att hjälpa människor till ett friskare och längre liv Visa mindre

Financial Controller/Finance Manager to Kungshusen, Mariefred

Ansök    Apr 12    Meritmind AB    Financial controller
We are now looking for a Financial Controller/Finance Manager to Kungshusen in Mariefred, Strängnäs. A key member of the Kungshusen finance team. The Company Founded in 1977, Kungshusen is a leading Swedish distributor of medtech products in endoscopy and diathermy. The company has established a solid supplier network comprising leading international manufacturers of high-quality products and has built a strong reputation in the market based on its one-sto... Visa mer
We are now looking for a Financial Controller/Finance Manager to Kungshusen in Mariefred, Strängnäs.
A key member of the Kungshusen finance team.
The Company
Founded in 1977, Kungshusen is a leading Swedish distributor of medtech products in endoscopy and diathermy. The company has established a solid supplier network comprising leading international manufacturers of high-quality products and has built a strong reputation in the market based on its one-stop shop offering, high deliverability and vast sector experience. Headquartered in Mariefred, Kungshusen serves healthcare providers in all major regions of Sweden.
Kungshusen is part of Diploma Healthcare Group, which is a group of specialized medical device distribution companies based in North America, Europe and Australia. DHG is owned by Diploma PLC, a public company traded on the London Stock Exchange, with a market capitalization in excess of £4bn.
At Kungshusen we work very close to the healthcare, acting as a partner to our customers.
Get to know us as at www.kungshusen.se and www.diplomaplc.com.
The Team
The Kungshusen team is entrepreneurial and at an exciting stage of growth, with a deep commitment to providing superior value to its customers. The company has 17 employees, 8 of whom are based at its newly-built, state-of-the-art head office in Mariefred, which is also the location of the warehouse and service workshop. In addition, Kungshusen has four local offices to strengthen its service and support offering.
As a member of the team you will find yourself being ”close to the business” at all time. You will be offered to join the sales team in different aspect of the business so that you learn more about what we do and offer to our customers. Decisions are taken at short lead time however most of the contracts are driven through tenders (LOU) resulting in framework agreements.
The Role
A key member of the Kungshusen finance team, the Senior Accountant will report to the CFO.
You will be responsible for the transactional processes of the finance function, and the preparation of balance sheets, cashflow, financial statements as well as reporting requirements, giving the leadership team and Group comfort in the numbers and highlighting any key issues and corrective measures and ensuring compliance with Group financial policies.
You will be a key support for the CFO as you are tasked with the accuracy and authenticity of financial information and reporting, tax and statutory compliance activities. You will also support the CFO and be a key contributor with respects to key financial cycles, including half year, year-end, and budgeting and forecasting exercises.
The role will play an important part in helping to assess the ongoing financial performance of the company and analysing data. This role will require cross-functional teamwork and demonstration of behaviour that aligns with company values.
The ideal candidate should be commercially savvy and possess strong analytical skills, good strategic thinking, excellent communication skills and accuracy/attention to detail.
Key Responsibilities
Lead preparation and analysis of weekly and monthly finance reporting packages.
Key role in the preparation and review of budget and reforecast submissions to ensure accuracy, working in collaboration with the business
Assess and explain key drivers of variances between budget and reforecast to management and Group
Preparation of reporting materials and presentation materials submitted to management and Group
Performance of regular and ad hoc sales and financial analysis to support management in understanding performance and drive decision making
Delivery of month end, half year, and year-end reporting and financial governance requirements
Assess cash flow requirements with management and maintain updated cash flow forecasts.
Reviewing and documenting internal controls, as well as suggesting corrective actions for deficiencies.
Assistance with Internal and External Audit and ad-hoc finance projects, as required.



The Candidate
3+ years of experience in the field of accounting or audit.
University degree, with a qualification in Accounting (or qualification in progress)
Fluent in English & Swedish, both written and spoken
Ability to analyze and present numerical data in tables, spreadsheets, and forms. Strong proficiency in Excel required.
Strong analytical and communication skills – particularly with financial statement and profitability analysis.
Keen attention to detail
Excellent interpersonal and communication skills to effectively interact with people at various levels within the organization.
Ability to manage multiple tasks within tight time frames
Ambition and interest in continuous improvement and new challenges



Ansökan/Application
In this recruitment process Kungshusen AB partner with Meritmind. For more information, please feel free to contact the responsible recruitment consultant at Meritmind, Marianne Seal 0701 660863. Interviews and selection process will be ongoing, so please send us your application as soon as possible. The position is available to apply for as long as the ad is shown on our website.
Consider this before you submit your application
Your application shall not contain any personal data relating to civil status, family/children, ethnic origin, age, political opinions, religious or philosophical beliefs, trade-union membership, health, or sexual orientation.
Make sure our name and contact information is included in your resume.
It is only possible to attach one document, so please add your resume and your personal letter, if needed, as one file.
Your application will be sent when you select the file and click Open.



We look forward to receiving your application! Visa mindre

Ekonomicontroller, Ekonomiavdelning (vikariat)

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Ekonomiavdelningen erbjuder stöd och service till kommunens verksamhet och politiken inom områdena redovisning, controlling, finans och inköp, i syfte att säkra en långsiktigt hållbar ekonomi för kommunen. Ekonomiavdelningen har även en styrande och kvalitetssäkrande roll baserat på lagar, policys och riktlinjer samt utvecklar arbetsmetoder och styrdokument för processerna.
En av våra ekonomicontrollers ska vara föräldraledig och vi söker en vikarie. Vikariatet är ett år, men med möjlighet till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomicontroller som kommer att arbeta både som ekonomistöd för några av kommunens verksamheter samt med förvaltning och utveckling av kommunens ekonomi- respektive beslutsstödsystem.

Att vara ekonomicontroller hos oss innebär att medverka i boksluts- och budgetarbete samt ge verksamhetsföreträdare stöd vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete. I ditt arbete ingår även att göra utredningar och skriva rapporter, samt utveckla våra ekonomiprocesser. Du arbetar som internkonsult och ger råd och stöd i ekonomifrågor samt medverkar vid informationstillfällen och utbildningar. Du arbetar nära verksamheten och övriga ekonomicontrollers, och ser det som en självklarhet för att skapa ett gott samarbete och utveckla verksamheten. Som förvaltare och utvecklare för kommunens ekonomi- respektive beslutsstödsystem arbetar du med underhåll och vidareutveckling av systemen utifrån verksamhetens olika behov och önskemål. Du har kontakt med systemleverantör, samordnar och organiserar systemförvaltning, samt tar fram användarstöd och systemdokumentation.
Du rapporterar till ekonomichef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi, eller läser din sista termin och kommer att ta examen till årsskiftet 2019/2020
- har god kunskap i Office-paketet, och har lätt att lära dig nya IT-verktyg
- är initiativrik och drivande samt har förmågan att kunna hantera såväl detaljer som helhet
- har en tydlig analytisk förmåga
- är service- och samarbetsorienterad, och har viljan att bidra till avdelningens utveckling
- uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, samt har förmåga att anpassa ditt budskap till målgruppen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonomicontroller, Ekonomiavdelning (vikariat)

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utman... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Ekonomiavdelningen erbjuder stöd och service till kommunens verksamhet och politiken inom områdena redovisning, controlling, finans och inköp, i syfte att säkra en långsiktigt hållbar ekonomi för kommunen. Ekonomiavdelningen har även en styrande och kvalitetssäkrande roll baserat på lagar, policys och riktlinjer samt utvecklar arbetsmetoder och styrdokument för processerna.
En av våra ekonomicontrollers ska vara föräldraledig under ett år och vi söker en vikarie under den perioden.

Vi söker dig som brinner för siffror och analys! Är du nyutexaminerad ekonom eller har jobbar med ekonomi i några år och vill jobba i en inspirerande och utvecklande organisation? Då är detta något för dig! Vi söker dig som är antingen nyutexaminerad eller har jobbat något år.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomicontroller som kommer att arbeta både som ekonomistöd för några av kommunens verksamheter samt med förvaltning och utveckling av kommunens ekonomi- respektive beslutsstödsystem.

Att vara ekonomicontroller hos oss innebär att medverka i boksluts- och budgetarbete samt ge verksamhetsföreträdare stöd vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete. I ditt arbete ingår även att göra utredningar och skriva rapporter, samt utveckla våra ekonomiprocesser. Du arbetar som internkonsult och ger råd och stöd i ekonomifrågor samt medverkar vid informationstillfällen och utbildningar. Du arbetar nära verksamheten och övriga ekonomicontrollers, och ser det som en självklarhet för att skapa ett gott samarbete och utveckla verksamheten. Som förvaltare och utvecklare för kommunens ekonomi- respektive beslutsstödsystem arbetar du med underhåll och vidareutveckling av systemen utifrån verksamhetens olika behov och önskemål. Du har kontakt med systemleverantör, samordnar och organiserar systemförvaltning, samt tar fram användarstöd och systemdokumentation.
Du rapporterar till ekonomichef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• har en universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi
• är nyutexaminerad eller har jobbat några år
• har god kunskap i Office-paketet
• har lätt att lära dig nya IT-verktyg
• är initiativrik och drivande
• har en god analytisk förmåga
• är service- och samarbetsorienterad
• uttrycker dig väl i såväl tal som skrift
Tidigare erfarenhet från arbete inom området är meriterande men framförallt värdesätts ditt engagemang och viljan att lära dig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande

ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonomicontroller, Ekonomiavdelning (vikariat)

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utman... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Ekonomiavdelningen erbjuder stöd och service till kommunens verksamhet och politiken inom områdena redovisning, controlling, finans och inköp, i syfte att säkra en långsiktigt hållbar ekonomi för kommunen. Ekonomiavdelningen har även en styrande och kvalitetssäkrande roll baserat på lagar, policys och riktlinjer samt utvecklar arbetsmetoder och styrdokument för processerna.
En av våra ekonomicontrollers ska vara föräldraledig under ett år och vi söker en vikarie under den perioden.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomicontroller som kommer att arbeta som ekonomistöd för några av kommunens verksamheter. Att vara ekonomicontroller hos oss innebär att medverka i boksluts- och budgetarbete samt ge verksamhetsföreträdare stöd vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete.

I ditt arbete ingår även att göra utredningar och skriva rapporter, samt utveckla våra ekonomiprocesser. Du arbetar som internkonsult och ger råd och stöd i ekonomifrågor samt medverkar vid informationstillfällen och utbildningar. Du arbetar nära verksamheten och övriga ekonomicontrollers, och ser det som en självklarhet för att skapa ett gott samarbete och utveckla verksamheten. Du rapporterar till ekonomichef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi,
- har god kunskap i Office-paketet, och har lätt att lära dig nya IT-verktyg,
- är initiativrik och drivande samt har förmågan att kunna hantera såväl detaljer som helhet,
- har en tydlig analytisk förmåga,
- är service- och samarbetsorienterad, och har viljan att bidra till avdelningens utveckling,
- uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, samt har förmåga att anpassa ditt budskap till målgruppen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund som bygger på värdeorden utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.


ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonomicontroller , Ekonomiavdelning (vikariat)

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Ekonomiavdelningen erbjuder stöd och service till kommunens verksamhet och politiken inom områdena redovisning, controlling, finans och inköp, i syfte att säkra en långsiktigt hållbar ekonomi för kommunen. Ekonomiavdelningen har även en styrande och kvalitetssäkrande roll baserat på lagar, policys och riktlinjer samt utvecklar arbetsmetoder och styrdokument för processerna.
En av våra ekonomicontrollers ska vara föräldraledig under ett och ett halvt år, och vi söker en vikarie under perioden.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomicontroller som kommer att arbeta som ekonomistöd för några av kommunens verksamheter.
Att vara controller hos oss innebär att medverka i boksluts- och budgetarbete samt ge verksamhetsföreträdare stöd vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete.
I ditt arbete ingår även att göra utredningar och skriva rapporter, samt utveckla våra ekonomiprocesser. Du arbetar som internkonsult och ger råd och stöd i ekonomifrågor samt medverkar vid informationstillfällen och utbildningar. Du arbetar nära verksamheten och övriga ekonomicontrollers, och ser det som en självklarhet för att skapa ett gott samarbete och utveckla verksamheten. Du rapporterar till ekonomichef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi, eller läser din sista termin och kommer att ta examen till sommaren
- har god kunskap i Office-paketet, och har lätt att lära dig nya IT-verktyg
- är initiativrik och drivande samt har förmågan att kunna hantera såväl detaljer som helhet
- har en tydlig analytisk förmågan
- är service- och samarbetsorienterad, och har viljan att bidra till avdelningens utveckling
- uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, samt har förmåga att anpassa ditt budskap till målgruppen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid. Visa mindre

Ekonomicontroller , Ekonomiavdelning

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Ekonomiavdelningen erbjuder stöd och service till kommunens verksamhet och politiken inom områdena redovisning, controlling, finans och inköp, i syfte att säkra en långsiktigt hållbar ekonomi för kommunen. Ekonomiavdelningen har även en styrande och kvalitetssäkrande roll baserat på lagar, policys och riktlinjer samt utvecklar arbetsmetoder och styrdokument för processerna.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomicontroller som kommer att arbeta både som ekonomistöd för några av kommunens verksamheter.

Att vara controller hos oss innebär att medverka i boksluts- och budgetarbete samt ge verksamhetsföreträdare stöd vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete.
I ditt arbete ingår även att göra utredningar och skriva rapporter, samt utveckla våra ekonomiprocesser. Du arbetar som internkonsult och ger råd och stöd i ekonomifrågor samt medverkar vid informationstillfällen och utbildningar. Du arbetar nära verksamheten och övriga ekonomicontrollers, och ser det som en självklarhet för att skapa ett gott samarbete och utveckla verksamheten. Du rapporterar till ekonomichef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi
- har god kunskap i Office-paketet, och mycket goda kunskaper i Excel
- är initiativrik och drivande samt har förmågan att kunna hantera såväl detaljer som helhet
- har en tydlig analytisk förmågan
- är service- och samarbetsorienterad, och har viljan att bidra till avdelningens utveckling
- uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, samt har förmåga att anpassa ditt budskap till målgruppen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonomicontroller , Ekonomiavdelning (vikariat)

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Ekonomiavdelningen erbjuder stöd och service till kommunens verksamhet och politiken inom områdena redovisning, controlling, finans och inköp, i syfte att säkra en långsiktigt hållbar ekonomi för kommunen. Ekonomiavdelningen har även en styrande och kvalitetssäkrande roll baserat på lagar, policys och riktlinjer samt utvecklar arbetsmetoder och styrdokument för processerna.
En av våra ekonomicontrollers ska vara föräldraledig under ett och ett halvt år, och vi söker en vikarie under perioden.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomicontroller som kommer att arbeta som ekonomistöd för några av kommunens verksamheter.
Att vara controller hos oss innebär att medverka i boksluts- och budgetarbete samt ge verksamhetsföreträdare stöd vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete.
I ditt arbete ingår även att göra utredningar och skriva rapporter, samt utveckla våra ekonomiprocesser. Du arbetar som internkonsult och ger råd och stöd i ekonomifrågor samt medverkar vid informationstillfällen och utbildningar. Du arbetar nära verksamheten och övriga ekonomicontrollers, och ser det som en självklarhet för att skapa ett gott samarbete och utveckla verksamheten. Du rapporterar till ekonomichef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi, eller läser din sista termin och kommer att ta examen till sommaren
- har god kunskap i Office-paketet, och har lätt att lära dig nya IT-verktyg
- är initiativrik och drivande samt har förmågan att kunna hantera såväl detaljer som helhet
- har en tydlig analytisk förmågan
- är service- och samarbetsorienterad, och har viljan att bidra till avdelningens utveckling
- uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, samt har förmåga att anpassa ditt budskap till målgruppen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid. Visa mindre