Lediga jobb som HR-specialist/HR-adviser i Strängnäs

Se lediga jobb som HR-specialist/HR-adviser i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

HR Operations Coordinator i Strängnäs

Är du en erfaren och självgående HR Operations Coordinator med god kännedom om arbetsrätt i Sverige, Danmark och Norge? Har du arbetat i en skandinavisk roll tidigare och trivs med att kombinera operativt HR-arbete med administration och stöd till chefer? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vi söker nu en HR Operations Coordinator till ett konsultuppdrag på heltid med placering i Strängnäs. Möjlighet finns att arbeta på distans 2-3 dagar i veckan. Upp... Visa mer
Är du en erfaren och självgående HR Operations Coordinator med god kännedom om arbetsrätt i Sverige, Danmark och Norge? Har du arbetat i en skandinavisk roll tidigare och trivs med att kombinera operativt HR-arbete med administration och stöd till chefer? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!

Vi söker nu en HR Operations Coordinator till ett konsultuppdrag på heltid med placering i Strängnäs. Möjlighet finns att arbeta på distans 2-3 dagar i veckan. Uppdraget är initialt 6 månader med ambitionen att det övergår i en fast anställning hos kundföretaget om allt känns rätt från båda håll.
Om rollen
I denna roll arbetar du nära det europeiska HR-teamet och rapporterar till HR-ansvarig för regionen. Du ansvarar för ett brett spektrum av HR-uppgifter med särskilt fokus på lokala processer i Sverige, samt stöd till verksamheten i Danmark och Norge. Rollen kräver att du är trygg i att arbeta självständigt och har erfarenhet av att arbeta i en skandinavisk kontext.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Arbetsrättsligt stöd till chefer i Sverige, Danmark och Norge
• Rehabiliteringsarbete i samarbete med chefer och företagshälsovård
• HR-administration och dokumenthantering i People Hub, FlexHRM och andra lokala system
• Onboarding och offboarding, inklusive kontrakt, introduktion och avslut
• Löpande kontakt med externa parter som pensionsrådgivare och företagshälsovård m.fl.
• Förberedelse av löneunderlag och samarbete med extern löneleverantör
• Tidrapportering och frånvarohantering i FlexHRM
• Hantering av förmåner såsom friskvård, lunchkort och cykelförmån
• Uppföljning av sjukfrånvaro och deltagande i rehabiliteringsmöten
• Uppdatering av dokument i ledningssystemet Canea
• Rapportering och uppföljning av HR-data

Vem är du?
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande
• Minst 3–5 års erfarenhet av brett HR-arbete, med stor fördel i en skandinavisk eller internationell miljö
• Mycket goda kunskaper i arbetsrätt i Sverige samt grundläggande förståelse för regelverk i Danmark och Norge
• Erfarenhet av rehabiliteringsarbete och samarbete med företagshälsovård
• Erfarenhet av löneförberedelser och samarbete med externa lönepartners
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och lösningsorienterat

Du erbjuds
En spännande och varierande tjänst i en global organisation där du får möjlighet att bidra med din kompetens och göra skillnad. Du blir initialt anställd som konsult via Jurek Talents med ambitionen att uppdraget övergår i en fast tjänst hos kundföretaget.

Placering: Strängnäs (2–3 dagar/vecka på plats)
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, senast början av juli. 
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Darberg på [email protected]. Visa mindre

HR-specialist till HR-avdelningen (vikariat)

Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig! I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom. HR-avdelningen består av cirka 25 medarbetare fö... Visa mer
Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig!

I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom. HR-avdelningen består av cirka 25 medarbetare fördelat på två enheter, Löneenhet och HR- enhet, i ledning av HR- chef. Här arbetar HR-specialister, förhandlingschef, utvecklare, rekryterare, administratör och systemförvaltare, lönechef och lönespecialister. Vi är ett kompetent och drivet gäng som har väldigt roligt tillsammans. HR-avdelningen tillsammans med kommunens chefer driver, utvecklar och samordnar kommunens alla HR-relaterade frågor.

Nu söker vi en vikarierande HR-specialist till vårt team!

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som HR-specialist är du ett nära stöd till ett antal av kommunens verksamheter och dess chefer där du arbetar som internkonsult och generalist. Utifrån intresse och erfarenheter så finns stora möjligheter att också bidra i utvecklingen av kommunens övergripande HR- uppdrag och processer.

I rollen som HR-specialist arbetar du coachande och stödjande gentemot kommunens chefer, i syfte att stärka dem i arbetsgivarrollen. I rollen ingår även att vara kvalitetssäkrande, det vill säga att stödja chefer i att lagar, avtal och riktlinjer efterlevs på rätt sätt.

Hos oss får du ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och dialog står i fokus. Du får möjlighet att arbeta brett inom hela HR-området men också möjlighet specialisera dig i vissa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• för tjänsten relevant akademisk examen,
• goda kunskaper inom arbetsrätt,
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• B-körkort.

Det är meriterande om du har:
• tidigare erfarenhet av arbete i liknande roll,
• tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid dem. Du har en god förmåga att stimulera till samarbete och utveckling tillsammans med chefer och kollegor. Ditt positiva förhållningssätt gör dig till en uppskattad och välkommen samarbetspartner. Du är flexibel och har inga problem att snabbt ställa om när verksamheten kräver det. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett coachande förhållningssätt. Som person är du stabil och behåller ditt lugn även i utmanande situationer.

Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. I en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

HR-specialist till HR-avdelningen

Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig! I Strängnäs kommun bor cirka 39 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom. HR-avdelningen består av cirka 25 medarbeta... Visa mer
Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig!

I Strängnäs kommun bor cirka 39 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom.

HR-avdelningen består av cirka 25 medarbetare fördelat på två enheter i form av Löneenhet och HR- enhet. Avdelningen leds av HR- chef. Här arbetar HR-specialister, förhandlingschef, utvecklare, rekryterare, administratör och systemförvaltare, lönechef och lönespecialister. Vi är ett kompetent och drivet gäng som har väldigt roligt tillsammans.

HR-avdelningen tillsammans med kommunens chefer driver, utvecklar och samordnar kommunens alla HR-relaterade frågor.

Vi söker nu en HR-specialist till vårt team!

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som HR-specialist är du ett nära stöd till ett antal av kommunens verksamheter och dess chefer där du arbetar som internkonsult och generalist. Utifrån intresse och erfarenheter så finns stora möjligheter att också bidra i utvecklingen av kommunens övergripande HR- uppdrag och processer.

I rollen som HR-specialist arbetar du coachande och stödjande gentemot kommunens chefer, i syfte att stärka dem i arbetsgivarrollen. I rollen ingår även att vara kvalitetssäkrande, det vill säga att stödja chefer i att lagar, avtal och riktlinjer efterlevs på rätt sätt.

Hos oss får du ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och dialog står i fokus. Du får möjlighet att arbeta brett inom hela HR-området men också möjlighet specialisera dig i vissa frågor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• för tjänsten relevant akademisk examen
• erfarenhet och god kunskap att driva, leda, stödja och följa upp HR-frågor
• goda kunskaper inom arbetsrätt
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• tidigare relevant arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet, såsom kommun eller region.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid dem. Du har en god förmåga att stimulera till samarbete och utveckling tillsammans med chefer och kollegor. Ditt positiva förhållningssätt gör dig till en uppskattad och välkommen samarbetspartner. Du är flexibel och har inga problem att snabbt ställa om när verksamheten kräver det. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett coachande förhållningssätt. Som person är du stabil, känner dig trygg i att stötta chefer i såväl mindre som mer personalintensiva arbetsgrupper och behåller ditt lugn även i utmanande situationer.

Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. I en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi erbjuder dig;
• Individuell lönesättning
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet att löneväxla till pension
• Semesterväxling
• Förmånscykel
• Förtroendearbetstid
• Möjlighet att delvis, och i samråd med chef, arbeta på distans

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

HR-handläggare (CVAT) till Södermanlandsgruppen (Strängnäs)

Hos oss blir du en viktig pusselbit i Försvarsmaktens vision; för ett starkare försvar - möter varje hot - klarar varje utmaning! Hos oss finner du ett allvar tillsammans med ansvar i ett positivt samarbetsklimat där vi alla är kunniga, öppna och engagerade. Hälsa och personlig utveckling är viktig för såväl oss anställda som vår arbetsgivare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-handläggare svarar du för att stödja hemvärnsbataljonen inom personaltjänst... Visa mer
Hos oss blir du en viktig pusselbit i Försvarsmaktens vision; för ett starkare försvar - möter varje hot - klarar varje utmaning!

Hos oss finner du ett allvar tillsammans med ansvar i ett positivt samarbetsklimat där vi alla är kunniga, öppna och engagerade. Hälsa och personlig utveckling är viktig för såväl oss anställda som vår arbetsgivare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som HR-handläggare svarar du för att stödja hemvärnsbataljonen inom personaltjänsten med personaladministration inom ramen för rekrytering, vidmakthållande och avveckling samt att administrera utbetalningar av olika typer av ekonomiska ersättningar till hemvärnspersonalen.

Du biträder sektionschefen med underlag för budgetering av personalkostnader för hemvärnsförbanden samt andra HR-relaterade uppgifter inom Södermanlandsgruppen och mot hemvärnsförbanden.

Personliga egenskaper

Du kan självständigt ta in regler och styrningar från olika källor samt omsätta dem till det praktiska lösandet av egna arbetsuppgifter.

Du har en god administrativ förmåga och är van att arbeta både självständigt och tillsammans med andra för att nå verksamhetens mål.

Du har förmåga att anpassa dig till andra och att bygga ett gott samarbetsklimat. Du är en lagspelare.

Du är ansvarstagande, initiativrik och har ett sinne som präglas av ordning och reda. En del av våra uppgifter beordras med kort varsel så du behöver vara flexibel. Du bör vara stresstålig då arbetstoppar förekommer, särskilt i samband med indateringar av ersättningar i lönesystemet.

Mycket stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper/lämplighet vid rekryteringen.

Kvalifikationer


• Svensk medborgare
• Godkänd säkerhets- och registerprövning
• God datavana avseende Microsoft Office
• Körkort, lägst B (manuellt)
• Eftergymnasial utbildning eller annan relevant arbetslivserfarenhet

Meriterande


• Tidigare arbetslivserfarenhet från Försvarsmakten eller annan statlig myndighet
• God administrativ förmåga och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• Hög social kompetens och samarbetsförmåga
• Vidareutbildning inom HR-området eller motsvarande arbetslivserfarenheter
• Förtrogen med hemvärnet och de frivilliga försvarsorganisationerna
• Arbetat i system PRIO/SAP
• Arbetat i CRM-system, gärna Microsoft 365 Dynamics
• Arbetat med Försvarsmaktens dokumenthanteringssystem VIDAR
• Militärt förarbevis
• Erfarenhet av ekonomiskt arbete i Försvarsmakten
• Erfarenhet av arbete med registerprövning och säkerhetsintervjuer

För att myndighetens uppdrag skall vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter.

Övrigt

Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månader provanställning.

Sysselsättningsgrad: heltid

Tjänsten innebär under vissa perioder helg- och kvällstjänstgöring.

Arbetsorten är Strängnäs men tjänstgöring på andra arbetsplatser på andra orter inom Mellersta Militärregionen kan komma att ske.

Befattningen är en civil befattning (CVAT). Om militär grundutbildning saknas kommer kombattantutbildning att genomföras. Krigsplacering sker därefter vid Södermanlandsgruppen.

Tjänsten innebär krav på fysisk träning mot målsättningar i din personliga träningsplan. Den fysiska träningen sker på arbetstid.

Arbetsort: Strängnäs

Tillträde från 2024-09-01 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Övlt Mikael Smedin, chef Södermanlandsgruppen och nås via växeln 0171-157000.

Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Fackliga representanter

SEKO: Lise-Lotte Larsson

OFR/S: Anders Hamrén

SACO: Margareta Hessling

OFR/O: Per-Erik Pallin

Samtliga nås via växeln: 08-584 540 00

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2024-05-24. Din ansökan skall innehålla CV med minst tre referenser, varav minst en tidigare chef samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Mellersta Militärregionen (MR M) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Kungsängen. Organisationen består av Chef med stab, sex utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter.

Chefen för Mellersta Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Regionen fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället, har ett aktivt samarbete med länsstyrelse och region. Vid behov leder även MR M insatser, exempelvis vid nationella krissituationer och stöd till samhället. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig.

Mellersta Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Västmanlands, Dalarnas och Gävleborgs län. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands.
Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Ekonomi- & personaladministratör

SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett stark... Visa mer
SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett starkt fokus på intensifierad marknadsföring och ökad försäljning av våra unika produkter.

Ekonomi- & personaladministratör

Medarbetarna är vår högsta prioritet och vår HR- & ekonomiavdelning är en viktig del av vår organisation och en central roll för framgång och kvalitet. I den här rollen arbetar du administrativt med våra HR-processer och bidrar till en smidig och effektiv hantering av HR-relaterade uppgifter, utöver den administrativa delen förväntas du även bidra operativt med löpande bokföring.

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är van att arbeta självständigt, är rak och tydlig i din kommunikation och kan hantera arbetsuppgifter som kräver tidsfrister. Du är prestigelös och trivs att jobba med många ”järn i elden”, i ett arbetsklimat med korta beslutsvägar med högt i tak.

Dina arbetsuppgifter:

Personaladministration
- Administration kring anställningsavtal och anställningsintyg
- Personalutveckling och kompetens
- Ansvar för uppföljning av rehabiliteringsärenden
- Chefs- och medarbetarstöd i HR-relaterade frågor
- Stöd i rekryteringsprocesser
Ekonomi
- Löpande bokföring och betalningar
- Hantering av leverantörs- och kundreskontra

Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller personaladministration eller liknande
- Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper inom bokföringssystem
- Kunskap inom gällande arbetsrätt och löneprocesser


Extra meriterande:
Erfarenhet av lönehantering Visa mindre

HR-specialist till HR-avdelningen

Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig! I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom. HR-avdelningen (inklusive löneenheten) best... Visa mer
Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig!

I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom.

HR-avdelningen (inklusive löneenheten) består av cirka 20 medarbetare: HR-chef, HR-specialister, administrativ assistent, förhandlingschef, organisationsutvecklare, HR-utvecklare, rekryterare, hälso- och rehabiliteringsutvecklare, systemförvaltare, lönechef och lönespecialister. Vi är ett kompetent och drivet gäng som har väldigt roligt tillsammans.

HR-avdelningen tillsammans med kommunens chefer driver, utvecklar och samordnar kommunens alla HR-relaterade frågor.

Vi söker nu en HR-specialist till vårt team!

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-specialist är du direkt underställd HR-chef, och ditt uppdrag är att vara nära stöd till ett antal av kommunens verksamheter och dess chefer. Du arbetar som internkonsult och generalist, men ansvarar även för såväl kortare som längre uppdrag inom övergripande HR-processer/uppdrag.

I rollen som HR-specialist arbetar du framförallt coachande och stödjande gentemot kommunens chefer, i syfte att stärka dem i arbetsgivarrollen. I rollen ingår även en controllerfunktion som innebär att stödja chefer i att lagar, avtal och riktlinjer efterlevs.

Hos oss får du ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och dialog står i fokus. Du får möjlighet att arbeta brett inom hela HR-området men också möjlighet specialisera dig i vissa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• relevant akademisk examen, och/eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren,
• erfarenhet och god kunskap att driva, leda, stödja och följa upp HR-arbeten,
• goda kunskaper inom arbetsrätt,
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• B-körkort,
• god digital mognad, i synnerhet i Office-paketet.

Det är meriterande om du har:
• tidigare relevant arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet, såsom kommun eller region.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid dem. Du är mål- och resultatinriktad och har en god förmåga att stimulera till samarbete och utveckling tillsammans med chefer och kollegor. Ditt positiva förhållningssätt gör dig till en uppskattad och välkommen samarbetspart både internt och externt. Du är flexibel och har inga problem att snabbt ställa om när verksamheten kräver det. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett coachande förhållningssätt. Som person är du trygg och stabil och behåller ditt lugn även i utmanande situationer.

Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. I en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi erbjuder dig;
• Individuell lönesättning.
• Friskvårdsbidrag på 2000 kr år.
• Möjlighet att löneväxla till pension, 10 % av månadslönen per månad.
• Semesterväxla, omvandla semesterdagstillägget till extra semesterdagar.
• Hyra cykel med bruttolöneavdrag.
• Förtroendearbetstid.
• Möjlighet att delvis, och i samråd med chef, arbeta på distans

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

HR-specialist till HR-avdelningen

Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig! I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom. HR-avdelningen (inklusive löneenheten) best... Visa mer
Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig!

I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom.

HR-avdelningen (inklusive löneenheten) består av cirka 20 medarbetare: HR-chef, HR-specialister, administrativ assistent, förhandlingschef, organisationsutvecklare, HR-utvecklare, rekryterare, hälso- och rehabiliteringsutvecklare, systemförvaltare, lönechef och lönespecialister. Vi är ett kompetent och drivet gäng som har väldigt roligt tillsammans.

HR-avdelningen tillsammans med kommunens chefer, driver, utvecklar och samordnar kommunens alla HR-relaterade frågor.

Vi söker nu en HR-specialist till vårt team!

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-specialist är du direkt underställd HR-chef, och ditt uppdrag är att vara nära stöd till ett antal av kommunens verksamheter och dess chefer. Du arbetar som internkonsult och generalist, men ansvarar även för såväl kortare som längre uppdrag inom övergripande HR-processer/uppdrag.

I rollen som HR-specialist arbetar du framförallt coachande och stödjande gentemot kommunens chefer, i syfte att stärka dem i arbetsgivarrollen. I rollen ingår även en controllerfunktion som innebär att stödja chefer i att lagar, avtal och riktlinjer efterlevs.

Hos oss får du ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och dialog står i fokus. Du får möjlighet att arbeta brett inom hela HR-området men också möjlighet specialisera dig i vissa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• relevant akademisk examen, och/eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren,
• erfarenhet och god kunskap att driva, leda, stödja och följa upp HR-arbeten,
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• B-körkort,
• god digital mognad, i synnerhet i Office-paketet.

Det är meriterande om du har:
• tidigare relevant arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet, såsom kommun eller region,
• goda kunskaper inom arbetsrätt.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid dem. Du är mål- och resultatinriktad och har en god förmåga att stimulera till samarbete och utveckling tillsammans med chefer och kollegor. Ditt positiva förhållningssätt gör dig till en uppskattad och välkommen samarbetspart både internt och externt. Du är flexibel och har inga problem att snabbt ställa om när verksamheten kräver det. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett coachande förhållningssätt. Som person är du trygg och stabil och behåller ditt lugn även i utmanande situationer.

Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. I en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi erbjuder dig;
• Individuell lönesättning.
• Friskvårdsbidrag på 2000 kr år.
• Möjlighet att löneväxla till pension, 10 % av månadslönen per månad.
• Semesterväxla, omvandla semesterdagstillägget till extra semesterdagar.
• Hyra cykel med bruttolöneavdrag.
• Förtroendearbetstid.
• Möjlighet att delvis arbeta på distans.

Det kan förekomma viss del resor i arbetet.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

HR-specialist till HR-avdelningen

Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig! I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom. HR-avdelningen (inklusive löneenheten) best... Visa mer
Är du engagerad, driven, vill bidra och få göra skillnad? Vill du vara med och fortsätta driva Strängnäs kommuns HR-arbete framåt? Då är detta ett uppdrag för dig!

I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Genom vårt sätt att arbeta vill vi göra Strängnäs kommun till en förebild inom kommunal verksamhet och en attraktiv arbetsplats att jobba inom.

HR-avdelningen (inklusive löneenheten) består av cirka 20 medarbetare: HR-chef, HR-specialister, administrativ assistent, förhandlingschef, organisationsutvecklare, HR-utvecklare, rekryterare, hälso- och rehabiliteringsutvecklare, systemförvaltare, lönechef och lönespecialister. Vi är ett kompetent och drivet gäng som har väldigt roligt tillsammans.

HR-avdelningen tillsammans med kommunens chefer driver, utvecklar och samordnar kommunens alla HR-relaterade frågor.

Vi söker nu en HR-specialist till ett vikariat som löper till och med augusti 2025.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-specialist är du direkt underställd HR-chef, och ditt uppdrag är att vara nära stöd till ett antal av kommunens verksamheter och dess chefer. Du arbetar som internkonsult och generalist, men ansvarar även för såväl kortare som längre uppdrag inom övergripande HR-processer/uppdrag.

I rollen som HR-specialist arbetar du framförallt coachande och stödjande gentemot kommunens chefer, i syfte att stärka dem i arbetsgivarrollen. I rollen ingår även en kvalitetssäkringsfunktion som innebär att stödja chefer i att lagar, avtal och riktlinjer efterlevs.

Hos oss får du ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och dialog står i fokus. Du får möjlighet att arbeta brett inom hela HR-området men också möjlighet specialisera dig i vissa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• relevant akademisk examen, och/eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren,
• erfarenhet av att driva, leda och följa upp HR- processer
• goda kunskaper inom arbetsrätt,
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• B-körkort,
• god digital mognad, i synnerhet i Office-paketet.

Det är meriterande om du har:
• tidigare relevant arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet, såsom kommun eller region.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid dem. Du är mål- och resultatinriktad och har en god förmåga att stimulera till samarbete och utveckling tillsammans med chefer och kollegor. Ditt positiva förhållningssätt gör dig till en uppskattad och välkommen samarbetspart både internt och externt. Du är flexibel och har inga problem att snabbt ställa om när verksamheten kräver det. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett coachande förhållningssätt. Som person är du trygg och stabil och behåller ditt lugn även i utmanande situationer.

Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. I en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi erbjuder dig;
• Individuell lönesättning.
• Friskvårdsbidrag på 2000 kr år.
• Möjlighet att löneväxla till pension, 10 % av månadslönen per månad.
• Semesterväxla, omvandla semesterdagstillägget till extra semesterdagar.
• Hyra cykel med bruttolöneavdrag.
• Förtroendearbetstid.
• Möjlighet att delvis, och i samråd med chef, arbeta på distans

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

HR-specialist till HR-avdelningen

HR-avdelningen består av två enheter - HR-expertis och löneexpertis. Här finns ett härligt gäng bestående av HR-chef, HR-specialister, förhandlingschef, organistationsutvecklare, HR-utvecklare, hälso- och rehabiliteringsutvecklare, rekryterare, lönechef, systemförvaltare och löneadministratörer. Tillsammans driver, utvecklar och samordnar vi kommunens HR- och arbetsgivarfrågor. Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer oc... Visa mer
HR-avdelningen består av två enheter - HR-expertis och löneexpertis.
Här finns ett härligt gäng bestående av HR-chef, HR-specialister, förhandlingschef, organistationsutvecklare, HR-utvecklare, hälso- och rehabiliteringsutvecklare, rekryterare, lönechef, systemförvaltare och löneadministratörer. Tillsammans driver, utvecklar och samordnar vi kommunens HR- och arbetsgivarfrågor.

Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar så att kommunens verksamhet dels kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare och dels att kommunen som arbetsplats attraherar, utvecklar och behåller engagerade medarbetare och chefer.

Är du en trygg, driven och stabil person, som vill vara med och utveckla HR-frågorna i Strängnäs kommun tillsammans med kompetenta kollegor? Då erbjuder vi ett spännande, komplext och roligt uppdrag i en starkt växande kommun!

Våra medarbetare på HR-avdelningen och i kommunen som arbetsplats trivs, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Vi söker nu en HR-specialist för ett års vikariat medan vår kollega är föräldraledig, möjlighet till förlängning kan finnas.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-specialist är du direkt underställd HR-chef, och ditt uppdrag är att vara nära stöd till ett antal av kommunens verksamheter och dess chefer. Du arbetar som internkonsult och generalist, men ansvarar även för såväl kortare som längre uppdrag inom övergripande HR-processer/uppdrag.

I rollen som HR-specialist arbetar du framförallt coachande och stödjande gentemot kommunens chefer, i syfte att stärka dem i arbetsgivarrollen. I rollen ingår även en controllerfunktion som innebär att stödja chefer i att lagar, avtal och riktlinjer efterlevs.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• relevant akademisk examen, och/eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren,
• erfarenhet och god kunskap att driva, ibland leda, stödja och följa upp HR-arbeten,
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• förmåga att sätta kundens (verksamhetens) behov i centrum,
• B-körkort,
• god digital mognad, i synnerhet i Office-paketet.

Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet, såsom kommun eller region.

Personliga egenskaper som vi efterfrågar:
• Du är mål- och resultatinriktad och har en god förmåga att stimulera till samarbete och utveckling tillsammans med chefer och kollegor.
• Du har integritet och en professionell relation till både chefer och kollegor.
• Du är modig och vågar ställa krav.
• Du är strukturerad, lösningsorienterad och stresstålig.
• Du har en positiv inställning, är prestigelös och har en god förmåga att se helheten, både på kort- och lång sikt.
• Du är ansvarstagande när det kommer till ditt eget lärande genom att hålla dig uppdaterad och omvärldsbevakar.
• Du har en god administrativ förmåga.

Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. I en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi erbjuder dig;
• Individuell lönesättning.
• Friskvårdsbidrag på 2000 kr år.
• Möjlighet att löneväxla till pension, 10 % av månadslönen per månad.
• Semesterväxla, omvandla semesterdagstillägget till extra semesterdagar.
• Hyra cykel med bruttolöneavdrag.
• Förtroendearbetstid.
• Möjlighet att delvis arbeta på distans.

Det kan förekomma viss del resor i arbetet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Personaladministratör till Spelinspektionen

Kort om tjänsten Vi söker för kunds räkning en personaladministratör för uppdrag mellan 17 januari - 30 april. Uppdraget är deltid och du arbetar åt Spelinspektionen i Strängnäs. Om verksamheten Spelinspektionen är den myndighet som ska säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, säker och tillförlitlig. Vi bevakar konsumenternas intressen och ska även medverka till att minska riskerna för de sociala skadeverkningar som spelande kan medföra. Vi ... Visa mer
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en personaladministratör för uppdrag mellan 17 januari - 30 april. Uppdraget är deltid och du arbetar åt Spelinspektionen i Strängnäs.

Om verksamheten
Spelinspektionen är den myndighet som ska säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, säker och tillförlitlig.

Vi bevakar konsumenternas intressen och ska även medverka till att minska riskerna för de sociala skadeverkningar som spelande kan medföra. Vi verkar för en sund och säker spelmarknad. Vi ska bidra
till ett minskat utbud av illegal spel- och lotteriverksamhet.


Mer om tjänsten
Vi söker en personaladministratör till Spelinspektionen med placering i Strängnäs.
I arbetsuppgifterna ingår det löpande personaladministration, rekryteringar, referenssamtal, egenskapstester, handläggning av anställningsärenden, rehabiliteringsfrågor, arbetsrättsfrågor etc.
Du kommer att agera som ett stöd för interna chefer samt stötta HR-funktionens rekryteringsarbete. Vidare kan tjänsten innebära kartläggning av kompetensutveckling, utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkningar med hänsyn till lagar och regler. Detta konsultuppdrag startar 17 januari 2022 och avslutas 30 april 2022. Arbetet är en deltidstjänst.


Din profil
Som person är du lojal, pålitlig och har mycket god samarbetsförmåga. Du brinner för rekrytering och HR samt är duktig på att kommunicera med alla typer av människor.

• Högskoleutbildning exempelvis PA-programmet eller likvärdig utbildning.
• Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Ha god kunskap och erfarenhet av rekryteringsarbete inom statlig sektor
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.



Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Visa mindre

HR-utvecklare till Strängnäs kommun

Brinner du för HR-frågor och letar efter en tjänst där du får driva utveckling? Varmt välkommen att söka tjänsten som HR-utvecklare hos oss! I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Vi är stolta över att vara en attraktiv och utvecklingsinriktad tillväxtkommun i hjärtat av Mälardalen, där medarbetare är nöjda och trivs med sitt arbete. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd a... Visa mer
Brinner du för HR-frågor och letar efter en tjänst där du får driva utveckling? Varmt välkommen att söka tjänsten som HR-utvecklare hos oss!

I Strängnäs kommun bor cirka 38 000 invånare, och vi har ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Vi är stolta över att vara en attraktiv och utvecklingsinriktad tillväxtkommun i hjärtat av Mälardalen, där medarbetare är nöjda och trivs med sitt arbete. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas.
I Strängnäs kommun lever vi efter våra värdeord respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.

HR-avdelningen består av cirka 20 medarbetare: HR-chef, HR-specialister, förhandlingschef, organisationsutvecklare, HR-utvecklare, hälso- och rehabiliteringsutvecklare, systemförvaltare, lönechef och löneadministratörer. Vi är ett kompetent och drivet gäng som har väldigt roligt tillsammans, och nu söker vi en ny kollega för uppdraget som HR-utvecklare. Är det dig vi söker?

Tillsammans gör vi varandra bättre!

ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver arbeta proaktivt för att möta de aktuella utmaningarna inom kompetensförsörjningen, på kort och lång sikt. och där kommer du att spela en avgörande roll. Vi arbetar efter ARUBA-modellen (attrahera, rekrytera, utveckla, behålla, avveckla), och i ditt uppdrag som HR-utvecklare kommer du att arbeta långsiktigt inom hela HR-området, med fokus på att attrahera, rekrytera och behålla kompetenta medarbetare. Operativa HR-frågor kan också förekomma.
Ditt fokus är att bidra med stort engagemang till utvecklingen av Strängnäs kommuns attraktivitet som arbetsplats. Du ansvarar också för att utveckla, följa upp och kvalitetssäkra kommungemensamma HR-processer.
Du är direkt underställd HR-chef, och arbetar självständigt i din roll, men du har nära till samarbete med chefer inom kommunen och med resten av HR-avdelningens medarbetare.

Vårt erbjudande till dig:
Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. I en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av handlingskraft, tillit, öppenhet och engagemang.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med inriktning inom HR-området eller annan högskoleutbildning, alternativt yrkeserfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig och relevant för tjänsten.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjningsfrågor, gärna inom kommun/region.
• Tidigare erfarenhet av utvecklingsarbete och förändringsledning.
• Goda kunskaper av att driva, leda, och följa upp HR-arbeten.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Verksamhetens behov i centrum.
• B-körkort.

Vi söker dig som är strukturerad och lösningsfokuserad, med en förmåga att se helheten och arbeta lyhört tillsammans med chefer och kollegor. Som person är du prestigelös med ett högt eget driv och en positiv inställning. Du trivs när du får ta egna initiativ och komma med idéer till utveckling, och du blir taggad av tydliga mål och resultat.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att läsa den!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

HR-specialist

Vill du vara med att utveckla vårt HR-arbete och samtidigt ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår nya HR-specialist. Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre. Det här får du jobba med hos oss Du kommer att jobba på avdelningen för verksamhetsstöd som hanterar frågor inom HR, controlling/ekonomi, IT, registratur, i... Visa mer
Vill du vara med att utveckla vårt HR-arbete och samtidigt ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår nya HR-specialist.
Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre.
Det här får du jobba med hos oss
Du kommer att jobba på avdelningen för verksamhetsstöd som hanterar frågor inom HR, controlling/ekonomi, IT, registratur, internt stöd och service. Inom HR arbetar en HR-strateg, en HR-specialist och en ekonomi- och personalhandläggare. Som HR-specialist kommer du att jobba både operativt och strategiskt med HR-frågor. Du stöttar cheferna i olika HR-relaterade frågor som exempelvis kompetensplanering, rekrytering och arbetsmiljö. Du är ansvarig för rekryteringsprocessen och introduktion av nya medarbetare. Du ansvarar också för att utveckla olika rutiner och processer inom HR-området och ta fram nya policys och riktlinjer. Myndigheten befinner sig i en förändringsfas och mycket fokus kommer att vara att skapa goda förutsättningar att möta myndighetens uppdrag.
Din bakgrund och kompetens
Du har flera års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll där du självständigt har drivit frågor och stöttat chefer inom stora delar av HR-området. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering där vi gärna ser att du har jobbat i något rekryteringsverktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete från offentlig verksamhet. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska. I grunden har du en flerårig akademisk utbildning inom HR.
För att trivas i rollen behöver du vara utvecklingsinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara strukturerad. Du kan växla mellan att arbeta självständigt och att samarbeta med andra. Du är resultatfokuserad och har förmåga att driva frågor framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en bra arbetsmiljö.
Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.
Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta till viss del på distans och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter.
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschefen Maria Edenholm Oscarson, 0152-650 193. Fackliga kontaktpersoner är Marcus Aronsson (SACO), 0152-650162 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650148.
Ansök senast
Skicka din ansökan med personligt brev och CV, till [email protected]. Märk ansökan med Dnr 21Si2447. Skicka in din ansökan senast den 12 december 2021.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

HR-specialist

Vill du vara med att utveckla vårt HR-arbete och samtidigt ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår nya HR-specialist. Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre. Det här får du jobba med hos oss Du kommer att jobba på avdelningen för verksamhetsstöd som hanterar frågor inom HR, controlling/ekonomi, IT, registratur, i... Visa mer
Vill du vara med att utveckla vårt HR-arbete och samtidigt ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår nya HR-specialist.
Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre.
Det här får du jobba med hos oss
Du kommer att jobba på avdelningen för verksamhetsstöd som hanterar frågor inom HR, controlling/ekonomi, IT, registratur, internt stöd och service. Inom HR arbetar en HR-strateg, en HR-specialist och en ekonomi- och personalhandläggare. Som HR-specialist kommer du att jobba både operativt och strategiskt med HR-frågor. Du stöttar cheferna i olika HR-relaterade frågor som exempelvis kompetensplanering, rekrytering och arbetsmiljö. Du är ansvarig för rekryteringsprocessen och introduktion av nya medarbetare. Du ansvarar också för att utveckla olika rutiner och processer inom HR-området och ta fram nya policys och riktlinjer. Myndigheten befinner sig i en förändringsfas och mycket fokus kommer att vara att skapa goda förutsättningar att möta myndighetens uppdrag.
Din bakgrund och kompetens
Du har flera års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll där du självständigt har drivit frågor och stöttat chefer inom stora delar av HR-området. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering där vi gärna ser att du har jobbat i något rekryteringsverktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete från offentlig verksamhet. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska. I grunden har du en flerårig akademisk utbildning inom HR.
För att trivas i rollen behöver du vara utvecklingsinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara strukturerad. Du kan växla mellan att arbeta självständigt och att samarbeta med andra. Du är resultatfokuserad och har förmåga att driva frågor framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en bra arbetsmiljö.
Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.
Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta till viss del på distans och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter.
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschefen Maria Edenholm Oscarson, 0152-650 193. Fackliga kontaktpersoner är Marcus Aronsson (SACO), 0152-650162 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650148.
Ansök senast
Skicka din ansökan med personligt brev och CV, till [email protected]. Märk ansökan med Dnr 21Si2447. Skicka in din ansökan senast den 10 januari 2022.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

HR-specialist, HR-avdelningen (tidsbegränsad)

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

HR-avdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Vi är 18 medarbetare och vår verksamhet består av två delar: lön och HR. Vi arbetar med service, stöd och styrning, samt för långsiktiga, strategiska vägval och kvalitetssäkring utifrån vår expertis.

Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare i arbetsgivarfrågor. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så att kommunens verksamhet dels kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare och dels att kommunen som arbetsgivare kan attrahera, utveckla och behålla engagerade medarbetare och länkande ledare.

ARBETSUPPGIFTER
Strängnäs kommun söker en HR-specialist med inriktning mot arbetsmiljö och rehabilitering, med placering på HR-avdelningen.

Strängnäs kommun har utmaningar med höga sjuktal.
Vi inför därför en tidsbegränsad anställning med målsättningen att förebygga och förkorta sjukskrivning hos medarbetare inom social- och utbildningskontoret, 50 procent på vartdera kontor.
Chef har fortsatt arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvar för sina medarbetare.

Vidare är syftet att stärka och utveckla samverkan mellan oss, vårdgivare, företagshälsovård och Försäkringskassan, för att på detta sätt bidra till samordnad medicinsk och arbetslivsinriktad rehabilitering. Målet är att genomföra individanpassade insatser under pågående sjukskrivning, samt stötta för återgång i arbete.

Uppdraget omfattar att:

• Tillsammans med chef ge riktat stöd till medarbetare genom individanpassad coaching, och koordinering, samt uppföljning av planerade åtgärder och effekter.
• Samordna aktörer som är involverade i den anställdas medicinska och arbetslivsinriktade rehabilitering.
• Identifiera aspekter i arbetsmiljön som kan innebära risk för sjukfrånvaro hos andra medarbetare och föra denna information vidare så att åtgärder kan vidtas.
• Stödja chefer och medarbetare i frågor som rör sjukförsäkringsprocessen och regelverk.
• Följa upp och hantera tillbud och arbetsskadeanmälningar tillsammans med chefer.
• Genomföra vissa utbildningsinsatser för medarbetare och chefer.
• Arbeta i nära samarbete med ordinarie HR-specialister på HR-avdelningen.

Stödet till chefer och medarbetare sker via fysiska möten och telefon/Skype.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med för tjänsten lämplig högskoleutbildning, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare arbetslivserfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering inom exempelvis HR, hälso- och sjukvård, företagshälsovård eller försäkringskassa.

Då det förekommer resor i tjänsten är det ett krav att du innehar B-körkort.
Du har goda datakunskaper.

Vi ser gärna att du har kunskaper och kompetenser inom rehabiliteringskoordinering, rehabiliteringskedjan, arbetsförmågeutredning och arbetsrätt. Även erfarenhet inom coachande och problemlösningsorienterade samtal är en fördel. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom offentlig verksamhet.

Personliga egenskaper vi efterfrågar:

• Du är strukturerad, har förmåga att planera och prioritera effektivt inom och mellan individärenden.
• Du ser möjligheter, tar initiativ, vågar ställa krav och kan arbeta självständigt.
• Du har god samarbetsförmåga.
• Du har god förmåga att se till hela individens resurser och behov.
• Du är kommunikativ, lyhörd, nyfiken och uthållig.

Du rapporterar till HR-chef men får uppdrag från social- och utbildningschef.

ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Två HR-specialister till Strängnäs kommun

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

HR-avdelningen driver, utvecklar och samordnar kommunens HR- och arbetsgivarfrågor.
HR-avdelningen består av HR-chef, HR-specialister, förhandlingschef, organisationsutvecklare, systemförvaltare, lönesamordnare och löneadministratörer.
Vårt syfte är att bidra till att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare, så att kommunens verksamheter har nöjda kunder/invånare samt att kommunen som arbetsplats attraherar, utvecklar och behåller engagerade medarbetare och chefer/ledare.





ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två HR-specialister till vår fina HR-avdelning. En av våra HR-specialister går nu vidare till ett annat arbete internt inom kommunen och en HR-specialist blir föräldraledig i februari 2020. Vi erbjuder därför en tillsvidareanställning och ett föräldravikariat på drygt ett år, med tillträde enligt överenskommelse. Båda uppdragen är på heltid.

Är du en trygg och stabil person som vill vara med att fortsätta och driva utvecklingen av HR-frågorna i Strängnäs kommun, tillsammans med oss på avdelning? Då erbjuder vi ett komplext och spännande uppdrag, i en starkt växande kommun.

I ditt uppdrag som HR-specialist arbetar du i huvudsak som generalist med samtliga förekommande HR-frågor. Du arbetar tillsammans med kollegor och ett antal verksamheter/chefer. Du kommer även att ha predestinerat processansvar/uppdrag, som spänner över hela kommunen som arbetsplats.

För att lyckas i rollen behöver du kunna ge chefer och kollegor ett kvalificerat konsultativt HR-stöd.
Du är modig och vågar ställa krav, arbetar aktivt och strategiskt för att förverkliga organisationens mål och då framför allt medarbetarmålen.
Du leder eller deltar i att utveckla strategier, policys och handlingsplaner, på uppdrag från HR-chefen.
Väsentligt är, att du är initiativrik, ser möjligheter och planerar aktiviteter och uppdrag/processer i god tid tillsammans med kollegor/chef. Du har förmåga att nyttja tiden effektivt, kan prioritera, är strukturerad, håller tidplaner och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du håller dig uppdaterad och omvärldsbevakar, arbetar proaktivt, med moderna arbetssätt och metoder.

Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället, i en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av handlingskraft, öppenhet och engagemang.

Utöver ovanstående erbjuder vi;
friskvårdsbidrag på 1500 kr/år
möjlighet att löneväxla till pension
möjlighet att semesterväxla semesterdagstillägg till dagar
förtroendearbetstid

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationskrav
• Akademisk examen från relevant utbildning inom området och/eller erfarenhet, som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren
• Goda kunskaper att driva, leda och följa upp HR-arbeten
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Har kundens behov i centrum
• Det förekommer en del resor i arbetet, vilket kräver att du har körkort för personbil

Som person behöver du kunna skapa goda relationer med kunder och kollegor. Du har en god utvecklad samarbetsförmåga, har hög integritet, är stresstålig, tydlig och pålitlig. Du bygger kontaktnätverk inom och utanför organisationen. Du hanterar konflikter professionellt och uppskattar att använda humor för att förstärka relationerna med andra.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

HR - specialist , HR - avdelningen (tidsbegränsad)

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

HR-avdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Vi är 17 medarbetare och vår verksamhet består av två delar: lön och HR. Vi arbetar med service, stöd och styrning, samt för långsiktiga, strategiska vägval och kvalitetssäkring utifrån vår expertis.

Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare i arbetsgivarfrågor. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så att kommunens verksamhet dels kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare och dels att kommunen som arbetsgivare kan attrahera, utveckla och behålla engagerade medarbetare och länkande ledare.

ARBETSUPPGIFTER
Strängnäs kommun söker en HR-specialist med inriktning mot arbetsmiljö och rehabilitering, med placering på HR-avdelningen.

Strängnäs kommun har idag stora utmaningar med höga sjuktal.
Vi inför därför en tidsbegränsad anställning med målsättningen att förebygga och förkorta sjukskrivning hos medarbetare inom social- och utbildningskontoret, 50 procent på vartdera kontor.
Chef har fortsatt arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvar för sina medarbetare.

Vidare är syftet att stärka samverkan mellan oss, vårdgivare, företagshälsovård och Försäkringskassan, för att på detta sätt bidra till samordnad medicinsk och arbetslivsinriktad rehabilitering. Målet är att genomföra individanpassade insatser under pågående sjukskrivning, samt stötta för återgång i arbete.

Uppdraget omfattar att:


• Tillsammans med chef ge riktat stöd till medarbetare genom individanpassad coaching, och koordinering, samt uppföljning av planerade åtgärder och effekter.
• Samordna aktörer som är involverade i den anställdas medicinska och arbetslivsinriktade rehabilitering.
• Identifiera aspekter i arbetsmiljön som kan innebära risk för sjukfrånvaro hos andra medarbetare och föra denna information vidare så att åtgärder kan vidtas.
• Stödja chefer och medarbetare i frågor som rör sjukförsäkringsprocessen och regelverk.
• Följa upp och hantera tillbud och arbetsskadeanmälningar tillsammans med chefer.
• Genomföra vissa utbildningsinsatser för medarbetare och chefer.
• Arbeta i nära samarbete med ordinarie HR-specialister på HR-avdelningen.

Stödet till chefer och medarbetare sker via fysiska möten och telefon/Skype.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med för tjänsten lämplig högskoleutbildning, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare arbetslivserfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering inom exempelvis HR, hälso- och sjukvård, företagshälsovård eller försäkringskassa.

Då det förekommer resor i tjänsten är det ett krav att du innehar B-körkort.
Du har goda datakunskaper.

Vi ser gärna att du har kunskaper och kompetenser inom rehabiliteringskoordinering, rehabiliteringskedjan, arbetsförmågeutredning och arbetsrätt. Även erfarenhet inom coachande och problemlösningsorienterade samtal är en fördel. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom offentlig verksamhet.

Personliga egenskaper vi efterfrågar:

• Du är strukturerad, har förmåga att planera och prioritera effektivt inom och mellan individärenden.
• Du ser möjligheter, tar initiativ, vågar ställa krav och kan arbeta självständigt.
• Du har god samarbetsförmåga.
• Du har god förmåga att se till hela individens resurser och behov.
• Du är kommunikativ, lyhörd, nyfiken och uthållig.

Du rapporterar till HR-chef, men får uppdrag från social- och utbildningschef.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid. Visa mindre