Lediga jobb som Logistiker i Strängnäs

Se lediga jobb som Logistiker i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

Skiftledare med tidigare erfarenhet till ett spännande åkeri!

Har du tidigare erfarenhet inom logistik, transport eller livsmedelsbranschen och vill utvecklas i en varierande roll där du får arbeta med personal, kunder och fordon? Nu finns en möjlighet att axla rollen som arbetsledare hos ett spännande åkeri inom livsmedelsbranschen. Information om tjänsten Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och företagets önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • En tr... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet inom logistik, transport eller livsmedelsbranschen och vill utvecklas i en varierande roll där du får arbeta med personal, kunder och fordon? Nu finns en möjlighet att axla rollen som arbetsledare hos ett spännande åkeri inom livsmedelsbranschen.

Information om tjänsten
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och företagets önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected].

Du erbjuds

• En trygg organisation som är måna om sina anställda och som tror på mångfald och inkludering
• En utvecklande miljö där det finns stora möjligheter att vidareutveckla din kompetens
• Att få arbeta med stora seriösa kunder som är ledande inom livsmedelsbranschen

Arbetsuppgifter
I rollen som arbetsledare ansvarar du för att leda och utveckla teamet och kundrelationer. Du arbetar i nära dialog med dina kollegor för att säkerställa en effektiv och säker arbetsmiljö samt att driva och optimera arbetsprocesser. Som arbetsledare har du en viktig roll där du utöver kundrelationer har daglig kontakt med personal och fordon. Arbetet är fördelat framförallt dagtid på veckodagar, men kan innebära att man startar tidiga mornar under perioder.

Du kommer bland annat att:

• Ansvara för kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och god företagskultur samt understödja både tillväxt och lönsamhet
• Dagligen arbeta med externa och interna relationer i ständig förbättring för att bygga goda samarbeten
• Hantera ändringar och förfrågningar från kunder
• Arbeta med personalansvar samt leda och fördela det dagliga arbetet för personal, utrustning och fordon
• Arbeta med planering och schemaläggning av personal och bemanning
• Delta i rekrytering och ansvara för introduktion och handledning
• Arbeta med kommunikation och uppföljning av chaufförer
• Medverka i uppföljning av bemanningsbolag
• Hantera administrativa uppgifter kopplat till felanmälningar av fordon och reparationer samt medverka i dialog med verkstäder

Vi söker dig som

• Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom logistik-, transport eller livsmedelsbranschen
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med schemaläggning, personal, kunder och fordon
• Har ett gott ledarskap och intresse för att utvecklas inom ledarskap
• Har god data- och systemvana
• Har B-körkort
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi ser det mycket meriterande om du har arbetat som exempelvis transportledare och är van att hantera kund och underleverantörer. C- eller CE körkort är också meriterande, men inget krav.

För att trivas i rollen som arbetsledare behöver du vara kommunikativ, strukturerad och självgående samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team. Det är också viktigt att du har en god problemlösningsförmåga där du på ett initiativtagande tillvägagångsätt driver arbetet framåt. Utöver det ser vi att du är en person som trivs med att förvalta och utveckla både interna och externa relationer då arbetet kräver daglig kontakt med personal och kund.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Strängnäs
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Adrianzon

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Arbetsledare med tidigare erfarenhet till Svebol Logistics!

Har du tidigare erfarenhet inom logistik, transport eller livsmedelsbranschen och vill utvecklas i en varierande roll där du får arbeta med personal, kunder och fordon? Nu finns en möjlighet att axla rollen som arbetsledare hos Svebol Logistics. Information om tjänsten Svebol Logistics AB är ett dotterbolag till Frigoscandia som driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där de lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäker... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet inom logistik, transport eller livsmedelsbranschen och vill utvecklas i en varierande roll där du får arbeta med personal, kunder och fordon? Nu finns en möjlighet att axla rollen som arbetsledare hos Svebol Logistics.

Information om tjänsten
Svebol Logistics AB är ett dotterbolag till Frigoscandia som driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där de lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Svebol Logistics är ett charteråkeri i livsmedelsbranschen som främst transporterar i Mälardalen. Verksamheten fokuserar på distributionstunga livsmedelskunder som ställer höga krav på säkerhet, service och miljö. Med 100-talet moderna ekipage, 200 chaufförer och ett team som fokuserat följer och utvecklar arbetet med trafik- och arbetsmiljö samt kör- och vilotider, borgar Svebol Logistics för nöjda och trygga kunder.

Med en gedigen kunskap inom livsmedelshantering har Frigoscandia som, Svebol Logistics är en del av, sedan 1948 levererat färska, kylda och frysta livsmedel runt om i landet. Hos Svebol är livsmedelssäkerhet, punktlighet och miljö något som man arbetar hårt för.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Svebol Logistics önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected].

Du erbjuds

• En trygg organisation som är måna om sina anställda och som tror på mångfald och inkludering
• En utvecklande miljö där det finns stora möjligheter att vidareutveckla din kompetens
• Att få arbeta med stora seriösa kunder som är ledande inom livsmedelsbranschen

Arbetsuppgifter
I rollen som arbetsledare ansvarar du för att leda och utveckla teamet och kundrelationer. Du arbetar i nära dialog med dina kollegor för att säkerställa en effektiv och säker arbetsmiljö samt att driva och optimera arbetsprocesser. Som arbetsledare har du en viktig roll där du utöver kundrelationer har daglig kontakt med personal och fordon. Arbetet är fördelat framförallt dagtid på veckodagar, men kan innebära att man startar tidiga mornar under perioder.

Du kommer bland annat att:

• Ansvara för kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och god företagskultur samt understödja både tillväxt och lönsamhet
• Dagligen arbeta med externa och interna relationer i ständig förbättring för att bygga goda samarbeten
• Hantera ändringar och förfrågningar från kunder
• Arbeta med personalansvar samt leda och fördela det dagliga arbetet för personal, utrustning och fordon
• Arbeta med planering och schemaläggning av personal och bemanning
• Delta i rekrytering och ansvara för introduktion och handledning
• Arbeta med kommunikation och uppföljning av chaufförer
• Medverka i uppföljning av bemanningsbolag
• Hantera administrativa uppgifter kopplat till felanmälningar av fordon och reparationer samt medverka i dialog med verkstäder

Vi söker dig som

• Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom logistik-, transport eller livsmedelsbranschen
• Har ett gott ledarskap och intresse för att utvecklas inom ledarskap
• Har god data- och systemvana
• Har B-körkort
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi ser det mycket meriterande om du har arbetat som exempelvis transportledare och är van att hantera kund och underleverantörer. C- eller CE körkort är också meriterande, men inget krav.

För att trivas i rollen som arbetsledare behöver du vara kommunikativ, strukturerad och självgående samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team. Det är också viktigt att du har en god problemlösningsförmåga där du på ett initiativtagande tillvägagångsätt driver arbetet framåt. Utöver det ser vi att du är en person som trivs med att förvalta och utveckla både interna och externa relationer då arbetet kräver daglig kontakt med personal och kund.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Strängnäs
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Adrianzon

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Return specialist till stort bolag inom detaljhandeln

Söker du ett jobb som involverar administration, logistik och kundservice? Är du även nyfiken, ansvarstagande och intresserad av att arbeta för ett framstående varumärke? Då kan rollen som Return Specialist vara helt rätt för dig. Skicka in din ansökan idag, urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker för kunds räkning en Return Specialist. Du spenderar dina dagar på kundens lager för detaljhandel ett stenkast utanför Eskilstuna.... Visa mer
Söker du ett jobb som involverar administration, logistik och kundservice? Är du även nyfiken, ansvarstagande och intresserad av att arbeta för ett framstående varumärke? Då kan rollen som Return Specialist vara helt rätt för dig. Skicka in din ansökan idag, urval sker löpande!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för kunds räkning en Return Specialist. Du spenderar dina dagar på kundens lager för detaljhandel ett stenkast utanför Eskilstuna. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund, frågor kring tjänsten går till [email protected] 

 

Arbetsuppgifter

Som Return Specialist kommer du att följa, hantera och ta beslut gällande företagets returhantering samt kommunicera internt och externt med företagets kunder och konsumenter. Arbetsuppgifterna inkluderar även:

• Hantering av gods, plock, pack och sortering.
• Administrera diverse returer i de system företaget arbetar i.

 

Vi söker dig som:

Har ett stort intresse för kundservice och som på ett professionellt sätt vill bidra till att upprätthålla en god servicenivå. Du vill även vara med och följa samt bidra till att förbättra företagets returprocess. Utöver detta söker vi dig som:

• Har erfarenhet inom lagerhantering, returhantering och logistik.
• Har grundläggande kunskaper inom Office-programmen.
• Har goda skriftliga och verbala språkkunskaper i engelska.

Vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper i samtliga eller någon av företagets WMS, ERP och OMS-system.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Här är egenskaper som nyfiken, pålitlig, ansvarfull och samarbetsvillig något som premieras.

 

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Eskilstuna
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Malin Qvarsell, konsultchef

 

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Vi söker lagermedarbetare till vår kund i Strängnäs!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Aditro Logistics söker nu ett antal drivna lagermedarbetare på deltid till vår kund i Strängnäs. En perfekt bisyssla för dig som studerar!
Arbetspassen på deltid kräver att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, så som studier eller annat arbete på minst 50%
Vi söker dig som kan arbeta heltid under sommaren med start omgående. Arbetet kan variera bland vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lager, du kommer bland annat att lossa container, packa och plocka varor samt köra truck.
För att vara aktuell för den här tjänsten gäller följande krav:
- att du som söker har en annan sysselsättning eller studier på minst 50%
- du har tidigare erfarenhet från lagerarbete
- klarar av tunga lyft
- du har körkort och tillgång till bil
- du är punktlig, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta
- kan lämna referenser från tidigare arbetsplats


Din profil
Utöver detta ser vi gärna att du har truckkort men det är inget krav. Arbetet är fysiskt krävande och du måste därför vara vid god hälsa för att klara av tunga lyft och ansträngande arbete. För att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt så är du driven, har stor ansvarskänsla och en stor vilja att alltid prestera maximalt. Vi ser att du är en person som trivs med att jobba i ett högt tempo, har en positiv inställning samt att du är flexibel och har möjlighet att hoppa in med kort varsel.

Vill du bli en del av vårt företag? Tveka då inte att skicka in din ansökan till oss snarast då intervjuer hålls löpande! Visa mindre

Logistikkoordinator

Ansök    Dec 29    Åkers Sweden AB    Logistiker
Arbetsuppgifter I rollen som logistikkoordinator har du en viktig del i det dagliga operativa arbetet inom avdelningen Supply Chain. Du kommer att ansvara för ordermottagning, orderkontroll, orderregistrering av valsar (även prototyper) med tillbehör, hylsor, granulat och eventuella lego order. Vid begäran om ändring så koordinerar och meddelar du berörda avdelningar samt gör eventuella ändringar i systemet inom ansvarsområdet. I dina arbetsuppgifter ingår... Visa mer
Arbetsuppgifter
I rollen som logistikkoordinator har du en viktig del i det dagliga operativa arbetet inom avdelningen Supply Chain. Du kommer att ansvara för ordermottagning, orderkontroll, orderregistrering av valsar (även prototyper) med tillbehör, hylsor, granulat och eventuella lego order. Vid begäran om ändring så koordinerar och meddelar du berörda avdelningar samt gör eventuella ändringar i systemet inom ansvarsområdet. I dina arbetsuppgifter ingår även att stötta skeppningskoordinator inom området skeppning och fakturering.


Du kommer att ingå i ett team bestående av 8 kompetenta kollegor med olika specialistområden. Tillsammans kommer ni arbeta för att säkerställa logistikprocessen som bidrar till viktiga funktioner för tillverkningsenheten Åkers Sweden.


Vem är du?
Vi söker dig som har lägst en gymnasieexamen inom ekonomi, teknik/natur eller samhällsvetenskap. Det är ett krav att du har god muntlig och skriftlig förmåga i såväl svenska som engelska i tal och skrift eftersom du kommer att kommunicera med flera funktioner inom företaget. Du har kunskap och erfarenhet från arbete i ERP-system som Movex eller liknande och har givetvis flerårig erfarenhet från orderhantering och kundorderstyrd tillverkning, gärna inom stål- och metallbearbetning.
Vi ser gärna att du har ett affärsintresse och goda kunskaper i Officepaketet. Har du erfarenhet av skeppnings- och faktureringsarbete är det meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom att du är socialt kompetent med förmåga att samverka med andra individer på ett sätt som innebär att god kommunikation upprätthålls samt att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.
Din ansökan skickar du till [email protected] senast den 23 januari 2022. Vi kommer tillämpa löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan!
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster: Åkers Sweden AB gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om Åkers Sweden AB
Åkers Sweden AB är ett dotterbolag till Union Electric Steel Corporation, som är en ledande tillverkare av smidda och gjutna valsar för världens stål- och metallindustri och tillsammans säljer vi valsar under varumärket Union Electric Åkers. Åkers Sweden AB har cirka 180 anställda och vi har vår produktionsanläggning i Åkers Styckebruk, som ligger i Strängnäs kommun ca 75 km från Stockholm. Åkers Sweden AB producerar ett brett sortiment av gjutna valsar varav merparten går på export. Vi befinner oss nu i en spännande fas och bygger vår organisation för framtidens behov.
Om Union Electric Steel Corporation
Union Electric Steel Corporation är en ledande tillverkare av smidda och gjutna valsar för världens stål- och metallindustri. Bolaget tillverkar även göt- och smidesprodukter till olja- och gas, aluminium- och plastindustrin. Union Electric Steel Corporation har produktionsanläggningar i Storbritannien, Sverige, Slovenien och Kina. Koncernens huvudkontor ligger i Carnegie, Pennsylvania, USA. Union Electric Steel Corporation är ett dotterbolag till Ampco-Pittsburgh Corporation. http://www.uniones.com Visa mindre

Logistikkoordinator

Ansök    Feb 9    Åkers Sweden AB    Logistiker
Arbetsuppgifter I rollen som logistikkoordinator har du en viktig del i det dagliga operativa arbetet inom avdelningen Supply Chain. Du kommer att ansvara för ordermottagning, orderkontroll, orderregistrering av valsar (även prototyper) med tillbehör, hylsor, granulat och eventuella lego order. Vid begäran om ändring så koordinerar och meddelar du berörda avdelningar samt gör eventuella ändringar i systemet inom ansvarsområdet. I dina arbetsuppgifter ingår... Visa mer
Arbetsuppgifter
I rollen som logistikkoordinator har du en viktig del i det dagliga operativa arbetet inom avdelningen Supply Chain. Du kommer att ansvara för ordermottagning, orderkontroll, orderregistrering av valsar (även prototyper) med tillbehör, hylsor, granulat och eventuella lego order. Vid begäran om ändring så koordinerar och meddelar du berörda avdelningar samt gör eventuella ändringar i systemet inom ansvarsområdet. I dina arbetsuppgifter ingår även att stötta skeppningskoordinator inom området skeppning och fakturering.

Du kommer att ingå i ett team bestående av 8 kompetenta kollegor med olika specialistområden. Tillsammans kommer ni arbeta för att säkerställa logistikprocessen som bidrar till viktiga funktioner för tillverkningsenheten Åkers Sweden.

Vem är du?
Vi söker dig som har lägst en gymnasieexamen inom ekonomi, teknik/natur eller samhällsvetenskap. Det är ett krav att du har god muntlig och skriftlig förmåga i såväl svenska som engelska i tal och skrift eftersom du kommer att kommunicera med flera funktioner inom företaget. Du har kunskap och erfarenhet från arbete i ERP-system som Movex eller liknande och har givetvis flerårig erfarenhet från orderhantering och kundorderstyrd tillverkning, gärna inom stål- och metallbearbetning.
Vi ser gärna att du har ett affärsintresse och goda kunskaper i Officepaketet. Har du erfarenhet av skeppnings- och faktureringsarbete är det meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom att du är socialt kompetent med förmåga att samverka med andra individer på ett sätt som innebär att god kommunikation upprätthålls samt att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Visa mindre