Lediga jobb som Systemförvaltare m.fl. i Strängnäs

Se lediga jobb som Systemförvaltare m.fl. i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

IT-tekniker

Ansök    Aug 28    S.P.M. Instrument AB    IT-samordnare
SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett stark... Visa mer
SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett starkt fokus på intensifierad marknadsföring och ökad försäljning av våra unika produkter.


IT-tekniker med systemansvar


Vår IT-miljö utgör en viktig del i vår organisation och är en av byggstenarna bakom vår framgång och konkurrenskraft. Som företag är vi stolta över att ha byggt upp en modern och dynamisk IT-infrastruktur som möjliggör effektiv produktion, avancerad produktutveckling och smidig kommunikation. Med en avancerad hybridmiljö, där vi kombinerar kraften av lokala servrar med noggrant utvalda molntjänster, ser vi till att alltid ligga i framkant.


Vår IT-miljö innefattar omkring 100 virtuella servrar, dedikerad fiberanslutning och ett toppmodernt internt nätverk som säkerställer pålitlig och snabb drift. Vi har skapat en robust infrastruktur, vilket gör att vi kan hantera komplexa utmaningar och kontinuerligt utveckla vår verksamhet.


För att fortsätta denna resa söker vi nu en erfaren IT-tekniker.



Dina arbetsuppgifter


I rollen som IT-tekniker med systemansvar spelar du en avgörande roll i att hålla vår IT-miljö i toppskick. Ditt arbete kommer att vara både skiftande och varierande, och ingen dag kommer att vara den andra lik. Du kommer att bli inblandad i större delen av vår IT-infrastruktur och hantera allt från enklare uppgifter som återställning av lösenord och uppsättning av nya användarkonton, till mer avancerade åtaganden som serverinstallationer, administrering av Microsoft 365 och Azure-tjänster samt övervakning av drift och säkerhet.


Du kommer också att utgöra en viktig del av företagets IT-råd, där du får möjlighet att påverka företagets framtida IT, val av produkter och tjänster m.m. Din roll inkluderar även arbete med systemstöd, främst gällande vårt ERP-system Monitor, samt hantering och förvaltning av våra IT-policys.


Vårt befintliga interna IT-team är litet, men vi har stor kunskap och erfarenhet av vår IT-miljö, vilket ger dig möjlighet att snabbt komma in i arbetet och utvecklas. Du kommer också att samarbeta nära med vår externa IT-partner, som bl.a. hanterar driften och övervakningen av vår serverinfrastruktur och licenshantering. De finns även tillgängliga som en resurs i ditt dagliga arbete.


Tjänsten är placerad på vårt kontor i Strängnäs och resor kan förekomma i begränsad omfattning. Arbete hemifrån kan enbart ske i liten omfattning. Möjligheterna till utveckling i rollen är stora, och du kommer att få arbeta med moderna tekniker och lösningar som kontinuerligt driver vår IT-miljö framåt.


Om du vill vara en del av en dynamisk arbetsmiljö där du får stort ansvar och möjlighet att påverka, då är detta rätt roll för dig!




Din bakgrund


Vi söker dig som:
· är en erfaren IT-tekniker med flerårig dokumenterad arbetslivserfarenhet
· tycker om att ge support och stötta användare
· har djupa kunskaper i Microsofts produkter och plattformar, inkl. Microsoft 365 och Azure
· tar stort ansvar för det egna arbetet och bl.a. löpande dokumenterar vad som genomförs


Det är dessutom extra meriterande om du har erfarenhet av följande:
· standarder såsom NIST och ISO 27001
· projektledning/driftsättning


Vårt koncernspråk är engelska och du behöver därför behärska språket i både tal och skrift. Visa mindre

IT-tekniker Strängnäs

Ansök    Nov 15    Randstad AB    IT-samordnare
Arbetsbeskrivning Vi på SSI Schäfer fortsätter vår resa och tar nästa steg i att anställa fler nya talanger i form av serviceinriktade och kvalitetsmedvetna IT-tekniker till vårt team! Vi öppnar nu åter möjligheten till dig som vill med och driva ett av Europas största och modernaste automatiserade lager. Vi på SSI Schäfer använder den senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automation när vi nu tillsammans med Coop bygger upp denna arbetsplat... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi på SSI Schäfer fortsätter vår resa och tar nästa steg i att anställa fler nya talanger i form av serviceinriktade och kvalitetsmedvetna IT-tekniker till vårt team! Vi öppnar nu åter möjligheten till dig som vill med och driva ett av Europas största och modernaste automatiserade lager. Vi på SSI Schäfer använder den senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automation när vi nu tillsammans med Coop bygger upp denna arbetsplats helt enligt vår vision Think Tomorrow.
I rollen som IT-tekniker har du tillsammans med ditt team en unik möjlighet att vara med från början på denna spännande resa. Du kommer utgöra en viktig del i den dagliga driften då denna roll jobbar i gränssnittet mellan IT och automation. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team i ett högautomatiserat lager där skiftarbete kommer att krävas när alla rutiner är implementerade.
Arbetsplats: Värnvägen 10, Eskilstuna
Arbetstider: 5-skift
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-12-17. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Kajsa Björkman, [email protected] eller [email protected]
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald

Ansvarsområden
I rollen som IT-tekniker har du tillsammans med ditt team en unik möjlighet att vara med från början på denna spännande resa. Du kommer utgöra en viktig del i den dagliga driften då denna roll jobbar i gränssnittet mellan IT och automation. Du förväntas kunna lösa IT- och automationsrelaterade problem i vårat prisbelönta lagerhanteringssystem (WAMAS®). Som IT-tekniker blir du även den naturliga eskaleringspunkten mellan våra servicetekniker och backoffice support. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team i ett högautomatiserat lager där skiftarbete kommer att krävas när alla rutiner är implementerade.
Som IT-tekniker arbetar du med den senaste tekniken både i team och självständigt. Du driftar vårt moderna lagerhanteringssystem genom att övervaka, felsöka och återställa programvara vid behov. Du förväntas skapa dokumentation och utbildningsmaterial för systemanvändare och dina kollegor inom underhåll. Du kommer även att utbilda interna och externa kunder för att öka systemkunskapen samt lösa och förebygga problem.
Som medarbetare på SSI SCHÄFER arbetar du teamorienterat med teknik i framkant. Vi lovar dig en god personlig utveckling med mycket eget ansvar. För att få rätt förutsättningar i rollen så kommer du bland annat att få introduktion och utbildning i SSI SCHÄFERS unika system.

Arbetstider
08:00-17:00


Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceminded och har ett högt kvalitetstänk. Du arbetar noggrant med såväl tekniska uppgifter som efterföljande dokumentation. Du kan ta egna initiativ, ge förbättringsförslag och har ett stort intresse för verksamheten då SSI SCHÄFER har ett uttalat mål att ständigt förbättras och utvecklas. 
Du har även följande erfarenheter/kompetenser:
Gymnasie- eller universitetsexamen inom datavetenskap/IT-teknik eller erfarenhet av liknande arbete
Grundläggande erfarenhet av Java eller andra objektorienterade programmeringsspråk 
Goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av SCADA-system


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Systemförvaltare till Löneenheten

Ansök    Feb 16    Strängnäs kommun    Systemförvaltare
HR-avdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Vi är 22 medarbetare och vår verksamhet består av två delar: lön och HR. Vi arbetar med service, stöd och styrning, samt för långsiktiga, strategiska vägval och kvalitetssäkring utifrån vår expertis. Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare i arbetsgivarfrågor. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så a... Visa mer
HR-avdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Vi är 22 medarbetare och vår verksamhet består av två delar: lön och HR. Vi arbetar med service, stöd och styrning, samt för långsiktiga, strategiska vägval och kvalitetssäkring utifrån vår expertis.

Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare i arbetsgivarfrågor. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så att kommunens verksamhet dels kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare och dels att kommunen som arbetsgivare kan attrahera, utveckla och behålla engagerade medarbetare och länkande ledare.

ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra två systemförvaltare ska vara föräldraledig behöver vi under den perioden komplettera teamet med en ny systemförvaltare som kommer att ansvara för att underhålla och utveckla våra HR-system Personec, Time Care och vårt ledningsinformationssystem Hypergene.

Som systemförvaltare hos oss arbetar du både självständigt och i samarbete med dina kollegor på avdelningen. Du samverkar också mycket med systemleverantörer och kommunens alla verksamheter i frågor som gäller de system som du förvaltar.

I rollen ingår även att:
• Arbeta med utveckling och förvaltning av HR-systemen.
• Ta fram olika beslutsunderlag och kvalitetssäkra data.
• Ta fram statistik och göra analyser inom HR-området.
• Ansvara för avstämningar av balanskonton, semesterskuldsberäkning, konteringar.
• Säkerställa att systemen och dess funktioner anpassas och utvecklas.
• Införa nya funktioner och integrationer med andra system.
• Ge användarstöd samt information och utbildning, både i grupp och enskilt.
• Vara konsultativt stöd till lönespecialister och kommunens verksamheter.
• Ansvara för versionsuppgraderingar och granska funktionaliteten.
• Ansvara för lönesändning och efterföljande arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har erfarenhet av systemadministrativt arbete inom löneområdet och/eller kommunal verksamhet och dess kollektivavtal,
• är trygg med att arbeta i Officepaketet och då främst i Excel,
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• har en förståelse för ekonomiprocesser.

Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av Personec, Time Care och Hypergene.
• har utbildning inom löneadministration eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig, alternativt motsvarande kunskapsnivå genom arbetslivserfarenhet.

För att trivas i rollen behöver du ett intresse för att arbeta konsultativt och stöttande, både mot dina närmaste kollegor på avdelningen, men också mot övriga kollegor inom kommunen. Som person är du strukturerad, har en god analytisk förmåga och du har lätt för att samarbeta. Du är både noggrann och nyfiken, är en god kommunikatör med en hög känsla för service.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och det är viktigt att du känner igen dig i våra värdeord, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Systemförvaltare ekonomisystem

Ansök    Dec 2    Strängnäs kommun    Systemförvaltare
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommunkoncern tillsammans med oss? Du kommer arbeta på finans- och redovisningsenheten som tillhör ekonomiavdelningen. Enheten ansvarar för extern redovisning, ekonomisystem, in-och utbetalningar, kapital- och skuldförvaltning och bolagsstyrning. Vi är idag sju personer på enheten, varav en systemförvaltare. Nu söker vi ytterligare en systemförvaltare till vårt nya ekonomisystem ERP från UNIT4. Ekonomiavdelningen ... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommunkoncern tillsammans med oss?

Du kommer arbeta på finans- och redovisningsenheten som tillhör ekonomiavdelningen. Enheten ansvarar för extern redovisning, ekonomisystem, in-och utbetalningar, kapital- och skuldförvaltning och bolagsstyrning. Vi är idag sju personer på enheten, varav en systemförvaltare. Nu söker vi ytterligare en systemförvaltare till vårt nya ekonomisystem ERP från UNIT4. Ekonomiavdelningen består även av en controllerenhet och inköpsenhet.


ARBETSUPPGIFTER
Systemförvaltarna arbetar aktivt med att utveckla ekonomisystemet och deltar i att förbättra arbetssätt och ekonomiprocesser. ERP har ca 500 användare och kommunen använder modulerna huvudbok, kund- och leverantörsreskontra, e-handel och anläggning. ERP är integrerat med kommunens lednings- och informationssystem från Hypergene som också förvaltas av ekonomiavdelningen. I Hypergene hanteras budget, prognos och uppföljning. ERP är också integrerat med övriga IT-system inom ekonomiområdet.

Arbetet innefattar:
• systemadministration och systemuppgraderingar.
• ansvar för filinläsningar och filexporter manuellt och via integrationsmotor.
• ansvar för stängning av redovisningsperioder.
• genomföra förändringar av integrationer och organisationsförändringar i ekonomisystemet.
• hantera användare och behörigheter.
• support till och utbildning av användare.
• ta fram användarstöd och systemdokumentation.
• delta i bokslutsarbete bland annat med avstämningar av systemkonton.

De två systemförvaltarna fördelar uppgifterna sinsemellan utifrån behov. Arbetet innebär många kontaktytor med systemleverantörer, försystemägare, IT-enheten och användare i verksamheterna. Arbetet sker i nära samarbete med övrig personal på ekonomiavdelningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är/har:
• högskoleutbildning inom IT, ekonomi eller annat som vi kan bedöma som lämpligt
• tidigare erfarenhet av systemadministration och systemutveckling av ekonomisystem och erfarenhet av Office-programmen
• lätt för att kommunicera och uttrycker dig väl i svenska såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av systemet ERP (tidigare Agresso) från UNIT4. Det är även meriterande med erfarenhet av support och kundservice.

Som person trivs du i en roll där du får vara drivande inom ditt ansvarsområde och ha många kontaktytor. Du trivs med kundkontakter och är bra på att fånga upp användarnas behov och synpunkter. Din erfarenhet och kunskap gör dig trygg i din yrkesroll och ger dig goda förutsättningar att snabbt organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare har du lätt för att lära dig nya system och är noggrann som person. Du vill aktivt vara med och bidra till att verksamheten drivs framåt.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

System Developer Payment Solutions to Idemia

Följ med på en spännande resa hos ett unikt tech-företag där du får möjlighet att utvecklas i takt med företaget! Har du ett stort intresse för teknik och systemutveckling i kombination med projektledning och nära samarbeten med såväl kunder som kollegor? Då kan det här vara en spännande möjlighet för dig! Till IDEMIA i Kista, Stockholm söker vi nu en System Developer Payment Solutions som kommer tillhöra ett härligt och högpresterande team bestående av f... Visa mer
Följ med på en spännande resa hos ett unikt tech-företag där du får möjlighet att utvecklas i takt med företaget! Har du ett stort intresse för teknik och systemutveckling i kombination med projektledning och nära samarbeten med såväl kunder som kollegor? Då kan det här vara en spännande möjlighet för dig!

Till IDEMIA i Kista, Stockholm söker vi nu en System Developer Payment Solutions som kommer tillhöra ett härligt och högpresterande team bestående av fyra personer. I rollen som Systemutvecklare ansvarar du bl.a. för kortprofiler samt de tekniska krav som Mastercard, VISA samt övriga betalnätverk ställer för att kunna supporta och konsultera IDEMIA´s kunder inom kortprofilsutveckling. Som Systemutvecklare ansvarar du även för kommunikationen med betalnätverk för tester och godkännande av kortprofiler.

IDEMIA´s erbjudande inom säkra betalningar omfattar kortlösningar, mobila betalningar, access- och lojalitetsprogram. IDEMIA har en intressant resa framför sig, i en snabbt föränderlig miljö kommer du att vara en del av teamet som kommer att driva förändringen inom betalningslösningar. På IDEMIA kan människor utveckla sin expertis och känna en känsla av ägande och bemyndigande, i en global miljö, som en del av ett företag med ambitionen och förmågan att förändra världen. Våra team arbetar nära varandra och samarbetar; att upprätthålla en dialog och utveckla mänskliga kontakter är viktigt för oss. Vi är internationella och vi vet att mångfald är en viktig drivkraft för innovation och prestanda.
Arbetsuppgifter
Som System Developer Payment Solutions arbetar du tillsammans med KAM:ar, Customer Service Specialists, Pre-prod, Global Technical Team, R/D och övriga kollegor i teamet med att supporta IDEMIA´s kunder i alla olika produkter och tjänster inom presales och teknik. Du ansvarar för den teknisk supporten till den kommersiella organisationen och kunder samt för att följa och implementera den tekniska "roadmapen". I rollen som Systemutvecklare förväntas du även följa upp resultatet mot de prognostiserade målsättningarna.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Utveckla profiler i CPS (BCC) samt skapa "paket" till FITEC för att utveckla kortprofiler
• Teknisk support till säljare och kunder inom Chipteknik, EMV, Personalisering och CPS
• Baserat på VPA och CPV utveckla kortprofiler skapa "desk top cards" och assistera produktionen med "testkortproduktion" samt intern test av kortprofiler.
• Vara kunnig och kunna tolka systemkrav som Mastercard, VISA har för att kunna konsultera och stödja kunder i utveckling av kortprofiler. Kommunicera med betalnätverk och tillhörande labb för testning och         godkännande av kortprofiler
• Konstant dialog med Pre-prod, KAM, Global Technical Team och R/D för kundlösningar och projekt.

Du kommer ha ett nära samarbete med såväl nuvarande som nya kunder i projekt samt är med i kundmöten tillsammans med övriga kollegor. Detta är en dynamisk roll i ett företag i en mycket föränderlig bransch vilket är varför vi söker dig med hög flexibilitet- och servicegrad. Du rapporterar till Manager LTC.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som System Developer Payment Solutions söker vi dig som med fördel har erfarenhet från en global och internationell organisation, som har förståelse för hela orderflödet, från kundorder till utveckling, produktion/beställning och leverans.

Vi ser även att du har:

• Erfarenhet av utveckling av IT-system med kunskap inom C++ och/eller JAVA
• Erfarenhet av EMV, kortprofiler, personalisering och produktionsteknik
• Kunskap och erfarenhet av kryptografi, nyckelhantering, kort- och systemtester
• Goda kunskaper i MS Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (skrift och tal)
• Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom teknik, IT eller liknande

För att trivas i rollen ser vi att du trivs i en global och föränderlig miljö som förändras snabbt för att förbli världsledande. Du har ett stort eget driv, är självgående och har god förmåga att planera samtidigt som du är utåtriktad, kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig. Du har även god förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara svåra tekniska termer på ett enklare språk. En prestigelös teamspelare med stort kundfokus som har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som med kunder. Vidare motiveras du av att hantera komplexa ärenden och har ett lösningsorienterat förhållningssätt samtidigt som du är strukturerad.
Du erbjuds
På IDEMIA får du möjligheten att vara med på en spännande resa för ett unikt teknikföretag som levererar banbrytande, framtidssäkrad innovation som når de högsta tekniska standarderna. IDEMIA erbjuder en stimulerande tjänst i en fartfylld och internationell miljö där det finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget.

Tjänstens omfattning är heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta i både Strängnäs samt från kontoret i Kista, arbetstiderna är kontorstider med viss möjlighet till flex. Möjlighet till distansarbete finns ca nio dagar i månaden. 
Ansökan
I den här processen samarbetar IDEMIA med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Kaponen, [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om IDEMIA
You may not know our name, but you have surely used our innovations and solutions.

We provide Augmented Identity – an identity that ensures privacy and trust and guarantees secure, authenticated and verifiable transactions. Every day, around the globe, we are enabling citizens and consumers alike to perform their daily critical activities (such as pay, connect and travel), in the physical as well as digital space. We are transforming their lives by making the world more secure and yet also more streamlined.

We have brought together complementary know-how and technologies that have never been combined before for both the physical and digital era: secured connectivity, secured payments and secured identity management. Artificial Intelligence, Cloud Computing, Cryptography, Cybersecurity, Innovative Sensors and Video Analytics are at the core of both our physical products and our software and systems.

We serve our clients in 180 countries thanks to our 15,000 employees worldwide. Visa mindre

Systemförvaltare till Löneenheten

Ansök    Mar 28    Strängnäs kommun    Systemförvaltare
I Strängnäs kommun har vi ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Vi är stolta över att vara en attraktiv och utvecklingsinriktad tillväxtkommun i hjärtat av Mälardalen, där medarbetare är nöjda och trivs med sitt arbete. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun lever vi efter våra värdeord respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet... Visa mer
I Strängnäs kommun har vi ungefär 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Vi är stolta över att vara en attraktiv och utvecklingsinriktad tillväxtkommun i hjärtat av Mälardalen, där medarbetare är nöjda och trivs med sitt arbete. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas.
I Strängnäs kommun lever vi efter våra värdeord respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.

Löneenheten ingår i HR-avdelningen som tillsammans är cirka 20 medarbetare inklusive HR-chef och lönechef. Vår verksamhet består av två delar: HR expertis och Löneenheten som hanterar allt inom löneadministration och systemförvaltning.

Vi är ett kompetent och drivet gäng och nu söker vi en ny kollega för uppdraget som systemförvaltare. Är det dig vi söker?

Tillsammans gör vi varandra bättre!

ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra två systemförvaltare går i pension behöver vi komplettera teamet med en ny systemförvaltare som kommer att ansvara för att underhålla och utveckla, i första hand schema- och bemanningssystemet Time Care Planering (multiaccess) och Time Care Pool, men även HR-systemet Personec.

Som systemförvaltare hos oss arbetar du både självständigt och i samarbete med dina kollegor på enheten. Du samverkar också mycket med systemleverantörer och kommunens alla verksamheter i frågor som gäller de system som du förvaltar.

I rollen ingår även att:
- Arbeta med utveckling och förvaltning av HR-systemen
- Ta fram olika beslutsunderlag och kvalitetssäkra data
- Ta fram statistik och göra analyser inom HR-området
- Säkerställa att systemen och dess funktioner anpassas och utvecklas
- Införa nya funktioner och integrationer med andra system
- Ge användarstöd samt information och utbildning, både i grupp och enskilt
- Vara konsultativt stöd till löneadministratörer och kommunens verksamheter
- Ansvara för versionsuppgraderingar och granska funktionaliteten
- Ansvara för lönesändning och efterföljande arbete

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av systemadministrativt arbete inom löneområdet och/eller kommunal verksamhet, och som är trygg att arbeta i Officepaketet, och då främst i Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Personec och Time Care. Meriterande är om du har utbildning inom löneadministration eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig, alternativt motsvarande kunskapsnivå genom arbetslivserfarenhet. Du är en god kommunikatör och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

För att trivas i rollen behöver du ett intresse för att arbeta konsultativt och stöttande, både mot dina närmaste kollegor på avdelningen, men också mot övriga kollegor inom kommunen. Som person är du strukturerad och lösningsfokuserad, och du har lätt för att samarbeta. Du är både noggrann och nyfiken, med en hög känsla för service.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och det är viktigt att du känner igen dig i våra värdeord.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Systemförvaltare och dataskyddskoordinator till Kansliavdelningen

Ansök    Jan 28    Strängnäs kommun    Systemförvaltare
Tjänsten som systemförvaltare och dataskyddskoordinator tillhör den administrativa enheten på kansliavdelningen som är en av fem centrala avdelningar inom förvaltningen. Enheten består av sju medarbetare och en enhetschef. Huvudfrågorna som behandlas är dokument- och ärendehantering, arkivverksamhet och administration. På kansliavdelningen i övrigt hanteras frågor kring juridik, kris- och säkerhet, hållbarhet, utredningar samt allmänna val. Totalt arbet... Visa mer
Tjänsten som systemförvaltare och dataskyddskoordinator tillhör den administrativa enheten på kansliavdelningen som är en av fem centrala avdelningar inom förvaltningen.

Enheten består av sju medarbetare och en enhetschef. Huvudfrågorna som behandlas är dokument- och ärendehantering, arkivverksamhet och administration.

På kansliavdelningen i övrigt hanteras frågor kring juridik, kris- och säkerhet, hållbarhet, utredningar samt allmänna val. Totalt arbetar cirka 23 personer på avdelningen. Rättssäkerhet är ett ledord i vårt arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innefattar huvudsakligen två större områden; förvaltning av det kommungemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet Lex samt koordination inom dataskydd. Medverkan i övergripande projekt eller annat samverkansarbete båda inom och utanför avdelningen är ofta förekommande. Vi är en organisation, en förvaltning, som hjälps åt och värdesätter varandras åsikter. Arbetsuppgifterna är både operativa och strategiska.

Systemförvaltning- Lex är ett brett använt system då det är kommunövergripande. Hos oss innebär detta att vara objektspecialist. Du ansvar för allt administrativt arbete (lägga upp nya användare, ändra behörigheter m.m.) men självklart även för utveckling och förbättringsarbete. Uppgraderingar, omvärldsbevakning och kontakt med leverantör ingår.

Dataskydd- inom förvaltningen finns en dataskyddssamordnare på varje kontor. Du koordinerar och är ledande i det gemensamma nätverket som finns för dessa. Du ansvarar för dokumentation kring arbetet med dataskydd och hur vi som kommun arbetar praktiskt med dessa frågor. Ansvar medföljer för det system, Draftit, där bland annat kurser kan genomföras för medarbetare samt där vi för in personuppgiftsbehandlingar.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning som är relevant för tjänsten, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat inom kommunal eller annan offentlig sektor.

Vi letar efter dig som är:
Självgående, tydlig och ordningsam. Du kan förmedla viktig och ibland komplicerad information på ett pedagogiskt sätt. Du gillar förändringsarbete och ser att digitalisering är en väg framåt.

Du uppskattar övergripande arbete som möjliggör många kontaktytor och gemensamt arbetssätt. Att vara driven och engagerad ser vi som en självklarhet.

Att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, arbeta resultatinriktat och leverera med hög kvalitet även under tidspress klarar du galant. Dina kunskaper är goda i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Systemförvaltare, Administrativa enheten Socialkontoret

Ansök    Sep 29    Strängnäs kommun    Systemförvaltare
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vid administrativa enheten arbetar 14 medarbetare, med olika uppdrag, systemförvaltare, verksamhetskontroller, objektledare, utvecklare ekonomihandläggare, arkivarie, nämndsekreterare, avgiftshandläggare och registrator. Administrativa enheten svarar för stöd i övergripande frågor och processer till socialkontorets verksamhetsområden och ledning. Socialkontorets administrativa enhet ry... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vid administrativa enheten arbetar 14 medarbetare, med olika uppdrag, systemförvaltare, verksamhetskontroller, objektledare, utvecklare ekonomihandläggare, arkivarie, nämndsekreterare, avgiftshandläggare och registrator. Administrativa enheten svarar för stöd i övergripande frågor och processer till socialkontorets verksamhetsområden och ledning.

Socialkontorets administrativa enhet rymmer flera funktioner varför arbetsuppgifterna är omväxlande och vår vilja att samarbeta och lösa uppgifter tillsammans är grundläggande.

Vi är inne i en spännande fas där digitaliseringen blir en allt viktigare del av vår verksamhet. Vill du ha ett utvecklande och spännande arbete där såväl tekniken, verksamhetsnyttan och medborgarnas nytta är i centrum? Då kanske just du är den systemförvaltaren vi söker, kom och gör Strängnäs ännu bättre tillsammans med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare arbetar du med verksamhetsnära IT och är länken mellan verksamheten och tekniken/systemstödet. Du arbetar med systemförvaltning, förbättring och utveckling av de system som stöttar arbetsprocesserna inom verksamheterna.

Du kommer att ingå i ett team med två andra systemförvaltare och en objektledare där ni tillsammans ska stödja verksamheterna i bland annat IT-systemet Treserva, TES, Medvind, Alfa-care med flera system. Systemen stödjer de arbetsprocesser som finns inom kommunens hälso- och sjukvård, omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg.

I dina arbetsuppgifter ingår även användarsupport, dokumentation, problemlösning, felsökning, behörighetsadministration samt planering. Du ska även planera och genomföra utbildningar av verksamhetssystem för användarna. Vidare kommer du att delta i utvecklingsfrågor kring system, processer och rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• universitets eller högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, som tex systemvetenskap/IT eller hälso-sjukvårdsområdet. Alternativt har du genom din arbetslivserfarenhet förvärvat dig kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• tidigare yrkeserfarenhet inom systemförvaltning och erfarenhet av att sätta sig in i och förstå komplexa verksamhetsprocesser och IT-system.

Meriterande
• det är meriterande om du har arbetat i verksamhetssystem Treserva och TES.
• vi ser också positivt på om du har arbetat med att utveckla välfärdsteknik inom offentligt finansierad verksamhet inom verksamhetsområdet kommunal hälso- och sjukvård, omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg.

Du är en person som:
• är strukturerad, tar egna initiativ, kan arbeta självständigt och är proaktiv. Dessutom tror vi att du är en analytisk problemlösare och identifierar förbättrings- och utvecklingsmöjligheter samt att du ser förändringar som en möjlighet.
• samarbetar bra med andra människor, kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• är trygg i din roll som systemförvaltare och trivs med att hålla en hög servicenivå med ett gott bemötande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund om öppenhet, utveckling, tydlighet och respekt.

Vill du bli en del av vårt härliga gäng är du välkommen att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Systemförvaltare, Socialkontoret

Ansök    Jun 9    Strängnäs kommun    Systemförvaltare
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Planering, utveckling och administration är en stöd- och servicefunktion inom socialkontoret. Delen för systemförvaltning ansvarar för förvaltning och utveckling av socialkontorets verksamhetssystem och består av tre personer. I de övriga delarna ingår bland annat ansvar för registratur, arkiv, nämndhantering, ekonomiadministration, beställningar, lokalsamordning, utredningar av Lex Sara... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Planering, utveckling och administration är en stöd- och servicefunktion inom socialkontoret. Delen för systemförvaltning ansvarar för förvaltning och utveckling av socialkontorets verksamhetssystem och består av tre personer. I de övriga delarna ingår bland annat ansvar för registratur, arkiv, nämndhantering, ekonomiadministration, beställningar, lokalsamordning, utredningar av Lex Sarah, Mediciniskt ansvarig sjuksköterska, uppföljning, statistik och processkartläggning.

ARBETSUPPGIFTER
Socialkontoret har påbörjat införande av förvaltningsmodell med utgångspunkt från PM3.
Du kommer att tillsammans med övriga kollegor inom enheten att arbeta med systemförvaltning av socialkontorets verksamhetssystem.
Som systemförvaltare ger du stöd till socialkontorets verksamheter vad gäller utveckling och support av IT-systemen, såsom TES (planeringsverktyg), Treserva (Verksamhetssystem) samt användaradministration. I uppdraget ingår också att arbeta med utveckling av system och arbetsmetoder utifrån verksamhetens behov. Du kommer också att hålla internutbildningar inom socialkontoret.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som

• har relevant högskoleutbildning/examen
• besitter bred IT-kunskap samt god kännedom om socialtjänstens verksamheter
• har B-körkort för manuell växellåda
• har förmåga att samarbeta, och även förmåga att arbeta självständigt
• är drivande och bra på att planera samt organisera
• har ett gott bemötande och förmågan att, på ett pedagogiskt sätt, förmedla kunskap
• har viljan och modet att pröva nytt och se nya möjligheter
• har ett förmåga att vara flexibel och anpassa dig efter verksamhetens behov


Det är meriterande om du har arbetat med Treserva och/eller TES. Det är även meriterande om du har erfarenhet av upphandlingsarbete om offentlig verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.
Välkommen att söka redan idag, intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregistret uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Systemförvaltare med inriktning mot verksamhetsutveckling

Ansök    Okt 7    Spelinspektionen    Systemförvaltare
Den 1 januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya spelmyndighet och en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen? Vi söker medarbetare som erbjuds möjlighet till detta. Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs nya resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna. Avdelningen fö... Visa mer
Den 1 januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya spelmyndighet och en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen? Vi söker medarbetare som erbjuds möjlighet till detta.
Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs nya resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna.
Avdelningen för verksamhetsstöd söker en systemförvaltare med inriktning mot verksamhetsutveckling. Du kommer ingå som en del i myndighetens IT-team som ansvarar för operativ, strategisk, teknisk och administrativ IT inom Spelinspektionen.
Arbetsuppgifter
Du är en del av gruppen som arbetar med IT och dina arbetsuppgifter är att som systemförvaltare driva utveckling och förvaltning av myndighetens centrala system. I dina arbetsuppgifter ingår även att planera och medverka vid utveckling av myndighetens IT-miljö. Du bidrar till att kvalitetssäkra olika lösningar och att myndigheten uppfyller kraven på kontinuitet, säkerhet och prestanda inom IT. I ditt arbete ingår även att delta i interna verksamhetsutvecklingsprojekt, tekniska projekt samt delta vid införskaffande och framtagande av nya system.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom systemvetenskap eller annan lämplig utbildning som Spelinspektionen bedömer som likvärdig. Du ska ha flerårig erfarenhet av att ha arbetat med IT-projekt som förvaltare av verksamhetslösningar, teknik och interna system. Det är meriterande om du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina, och om du har erfarenhet av arbete med IT-frågor inom offentlig verksamhet.
Du bör ha kunskap om IT-infrastruktur som till största delen består av Microsoftprodukter samt ha kunskap inom systemutveckling, främst i Microsoftmiljö. Det är även meriterande med kunskap om beställning eller upphandling.
Vi söker dig som har god analytisk förmåga med fokus på problemlösningar, kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du flexibel, lyhörd och kan prestera i ett tidvis högt tempo. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschefen Iréne Haghi Dickman, 0152-650 131. Fackliga kontaktpersoner är Elisabet Sente (SACO), 0152-650 149 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650 148.
Är du intresserad av att arbeta inom en utvecklande verksamhet? Skicka då din ansökan, med personligt brev och CV, till [email protected]. Märk ansökan med Dnr 20Si2516. Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 27 oktober 2020.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre