Lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Strängnäs

Se lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Strängnäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strängnäs som finns hos arbetsgivaren.

Samordnare till hemtjänsten

Är du nyfiken och flexibel? Trivs du med att möta människor och vill ha ett händelserikt och varierande jobb där ingen arbetsdag är den andra lik? Då kan uppdraget som samordnare inom hemtjänsten vara något för dig! Hemtjänsten har ca 130 medarbetare som bidrar till många kunders vardag genom den kommunala hemtjänsten. Vi arbetar för att man ska kunna leva ett självständigt liv utifrån egna förutsättningar. Uppdragen präglas av att tillhandahålla vård och... Visa mer
Är du nyfiken och flexibel? Trivs du med att möta människor och vill ha ett händelserikt och varierande jobb där ingen arbetsdag är den andra lik? Då kan uppdraget som samordnare inom hemtjänsten vara något för dig!

Hemtjänsten har ca 130 medarbetare som bidrar till många kunders vardag genom den kommunala hemtjänsten. Vi arbetar för att man ska kunna leva ett självständigt liv utifrån egna förutsättningar. Uppdragen präglas av att tillhandahålla vård och servicetjänster av högsta kvalitet. Idag består verksamheten av tre hemtjänstområden samt Nattpatrull. Vi är fyra samordnare som arbetar nära varandra. 

Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team!

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare inom Strängnäs kommunala hemtjänst har du ett nära samarbete med enhetschefen och fungerar som stödfunktion till denne. Du en viktig länk i den dagliga driften av verksamheten och du ska ha en god förmåga att arbeta i grupp samt aktivt arbeta för samverkan med andra yrkesgrupper. Du ska ha förmåga till att identifiera och bidra till lösningar i det dagliga arbetet med en målsättning att använda verksamhetens resurser på rätt sätt. Samordnaren ska på uppdrag av enhetschef arbeta för en effektiv och ekonomisk resursplanering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• relevant utbildning inom administration alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig.
• god kunskap i bemanning, bemanningsekonomi, planering och schemaläggning inom personalintensiv verksamhet.
• mycket god datorkunskap och lätt för att arbeta i flera olika system samt god kunskap i Officepaketet.
• goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 
• B körkort.

Vi ser det som meriterande om du har:

• erfarenhet av bemanning från hemtjänst.
• erfarenhet av att arbeta i Alfas planeringssystem, Timecare, Timepool, Treserva, Cosmiq, Personec. 

Som person söker vi dig som har hög social kompetens, är kommunikativ och lyhörd. Du tycker om att lösa problem och har ett utvecklingsorienterat förhållningssätt. Du är förtroendeingivande, har lätt för att skapa kontakter och har god samarbetsförmåga. Du är stresstålig och trivs att arbeta i ett högt tempo utan att det påverkar din förmåga att signalera lugn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. 

Urvalet sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Välkommen till Strängnäs kommun! Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare.

Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka.

Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre.

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare.

Ansökningsprocess och personuppgiftshantering:

• Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan.
• Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning.
• Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida: https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid. Visa mindre

Socialt ansvarig samordnare (SAS)

Vill du göra verklig skillnad - på riktigt? Hos oss får du chansen att påverka framtidens socialtjänst i en roll där kvalitet, utveckling och människors bästa står i centrum. Som Socialt Ansvarig Samordnare blir du en nyckelperson i att forma en rättssäker och hållbar välfärd med hjärta, mod och strategi som verktyg. Välkommen till en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad - varje dag. Socialkontoret i Strängnäs kommun ansvarar för äldreomsorg, omso... Visa mer
Vill du göra verklig skillnad - på riktigt? Hos oss får du chansen att påverka framtidens socialtjänst i en roll där kvalitet, utveckling och människors bästa står i centrum. Som Socialt Ansvarig Samordnare blir du en nyckelperson i att forma en rättssäker och hållbar välfärd med hjärta, mod och strategi som verktyg. Välkommen till en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad - varje dag.

Socialkontoret i Strängnäs kommun ansvarar för äldreomsorg, omsorg för personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, individ och familjeomsorg (IFO).

Vi söker nu en socialt ansvarig samordnare (SAS) som kommer ha en central roll inom kommunens verksamhet för individ- och familjeomsorgen, äldreomsorg, öppenvård, LSS och socialpsykiatri. Uppdraget handlar om att säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och god kvalitet, särskilt kopplat till nya socialtjänstlagen (SoL), lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), samt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). SAS ser och driver utveckling och digitalisering som en självklar del av kvalitetsarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som Socialt Ansvarig Samordnare (SAS) har du en central roll i att säkerställa kvalitet, rättssäkerhet och utveckling inom socialtjänstens verksamheter. Du arbetar strategiskt och operativt med att implementera riktlinjer, följa upp kvalitet och driva utveckling, särskilt i ljuset av den nya socialtjänstlagen. Verksamhetsutveckling är en central del av tjänsten och handlar om att bättre leda, styra och utveckla verksamheten och om att använda resurser på ett så effektivt och rättssäkert sätt som möjligt. Allt för att bidra till att verksamhetens mål ska kunna uppnås.

Du kommer aktivt att arbeta med att säkerställa en god kvalitet utifrån SOSFS 2011:9 delar. Uppdraget innebär att ge stöd till chefer och medarbetare i etiska frågor, dokumentation och gränsdragningar samt att följa upp avvikelser och klagomål. Du samverkar nära andra funktioner såsom MAS och chefer och ansvarar även för att planera och genomföra utbildningsinsatser som stärker kvaliteten i det dagliga arbetet.

Du ingår i socialkontorets ledningsgrupp och är en viktig kugge i att skapa förutsättningar för våra chefer och medarbetare att leverera välfärd med hög kvalitet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• en, för rollen, relevant högskoleutbildning som t ex socionom eller beteendevetare.
• god kunskap om speciallagstiftning som berör socialkontorets verksamheter.
• kunskap om SOSFS 2011:9 och arbetet med detta.
• god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• god vana av att använda IT som ett stöd i arbetet, tex Officepaketet, Teams odyl.
• tidigare erfarenhet av utvecklingsarbete.

Vi ser det också som meriterande om du har:
• tidigare erfarenhet av att planera och genomföra utbildningsinsatser.
• kunskap/förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
• tidigare erfarenhet av förändringsledning.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem. För att lyckas i rollen som Socialt Ansvarig Samordnare ser vi att du är en person som kombinerar strategiskt tänkande med ett genuint engagemang för kvalitet och utveckling. Du har lätt för att ta initiativ och arbetar metodiskt och långsiktigt för att skapa hållbara resultat.

Du är analytisk och har god ekonomisk förståelse, samtidigt som du är kommunikativ och tydlig både i tal och skrift. Du har en förmåga att göra komplexa samband begripliga och kan presentera dem på ett pedagogiskt sätt.

Vi söker dig som är strukturerad, kvalitetsmedveten och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Du trivs i samverkan med olika yrkesroller och förstår hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Du har ett gott omdöme, är strategisk i ditt arbetssätt och har förmågan att prioritera och fatta välgrundade beslut. Som ledare är du engagerande, motiverande och skapar delaktighet i förändringsarbete. Du arbetar självständigt, men ser alltid till helheten och teamets gemensamma mål.

Låter det spännande? Välkommen in med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Strängnäs kommun! Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare.

Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka.

Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre.

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare.

Ansökningsprocess och personuppgiftshantering:
• Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan.
• Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning.
• Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida: https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid. Visa mindre

Kvalitetsspecialist inom ISO / IEC 17025

För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Är du en driven och erfaren Kvalitetsledare med passion för att hjälpa organisationer inom tillverkningsindustin att nå nya höjder? Då har vi ett spännande och utmanande uppdrag för dig! Vi söker en engagerad person som kan leda implementeringen av ISO/IEC 17025 hela vägen till certifieringen under hösten hos vår kund i Eskilstuna. Uppdragsbeskrivning... Visa mer
För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Är du en driven och erfaren Kvalitetsledare med passion för att hjälpa organisationer inom tillverkningsindustin att nå nya höjder? Då har vi ett spännande och utmanande uppdrag för dig!
Vi söker en engagerad person som kan leda implementeringen av ISO/IEC 17025 hela vägen till certifieringen under hösten hos vår kund i Eskilstuna.

Uppdragsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ta fullständigt ansvar för att leda och driva implementeringen av ISO/ IEC 17025
- Utveckla och implementera en effektiv strategi för att uppnå certifiering
- Samordna arbetet med interna och externa intressenter
- Säkerställa att alla krav för certifiering uppfylls och att relevanta processer och rutiner implementeras på korrekt sätt
- Övervaka framsteg och vidta nödvändiga åtgärder för att säkerställa att projektet slutförs i tid och inom budget

Grundläggande kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Högeskoleexamen inom relevant tekniskt område eller motsvarade kunskaper genom arbetslivserfarenhet inom kvalitet
- Minst 5 års erfarenhet av att leda implementerings - och certifieringsprojekt
- Expert kunskaper i ISO/IEC 17025 och kvalitetsledningsystem
- Erfarenhet av roller inom tillverkande industri
- Mycket goda kunskaper om relevanta lagar och förordningar
- Förmågan att leda och coacha ett team av engagerade medarbetare mot gemensamma mål
- Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är/har:
- En utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga
- En stark drivkraft och en förmåga att arbeta självständigt och i team
- Problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande.

Formalia 
- Uppdragsperiod: 240819 - 241220
- Omfattning: 75 - 100%
- Ort: Eskilstuna
- Distansarbete: Initialt 25%, senare i uppdraget 75%-100%
- Kompetensnivå: 4

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Kvalitets- och miljöansvarig

SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett stark... Visa mer
SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett starkt fokus på intensifierad marknadsföring och ökad försäljning av våra unika produkter.

Kvalitets- och miljöansvarig
Vill du spela en nyckelroll i att säkerställa högsta kvalitet och hållbarhet i vår verksamhet? Vi söker en engagerad och kunnig Kvalitets- och Miljöansvarig som brinner för att driva förbättringar och skapa en hållbar framtid med placering på vårt huvudkontor i Strängnäs.

Du kommer att arbeta med allt från rutiner och instruktioner på detaljerad nivå till övergripande strategiska och proaktiva frågor. Du ansvarar för att företaget följer det ramverk som gäller kring standarder samt tar det övergripande ansvaret för kvalitetsarbetet. Ständiga förbättringar en naturlig del av arbetet och du kommer därför även att utveckla och driva kvalitetsarbetet på SPM.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Utveckla och utmana bolagets kvalitetsprocesser
· Hålla bolaget uppdaterat på gällande lagkrav och kontrollera dess efterlevnad
· Ansvara för myndighets- och kundkontakter vid inspektioner och revisioner
· Säkerställa och utveckla kvalitetssystemet och arbetssätt inom organisation
· Bistå samtliga avdelningar i skapande och utvecklande av interna rutiner
· Stötta verksamheten genom bl a internrevision/-utbildning
· Sammankallande för bolagets skyddskommitté/ansvarig för systematiskt arbetsmiljöarbete
· Hålla i bolagets riskbedömningar för produktionens kemikaliehantering

Profil och bakgrund
Du behöver en eftergymnasial utbildning och har några års erfarenhet av en liknande befattning inom tillverkande industri. Du har mycket goda kunskaper i ISO9001/14001. Meriterande är om du jobbat med ATEX.

Vi tror att du är en lösningsorienterad, ansvarstagande och självgående person med ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas i rollen tror vi att du också är drivande och målmedveten; samtidigt är du prestigelös med god samarbetsförmåga och bra på att skapa relationer. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt familjeföretag i absolut framkant inom vår bransch, där vi är en långsiktig kvalitetsleverantör till kunder inom process- och tillverkningsindustri globalt. Här får du omväxlande arbetsdagar i en bred roll, direkt underställd VD.

Placeringsort
Tjänstens placeringsort är Strängnäs, ca femtio minuter med tåg från Stockholms Central och med goda pendlingsmöjligheter även från andra orter i Mälardalen. Visa mindre

Digitaliseringssamordnare till utbildningskontoret

Är du passionerad för utbildningens utveckling och hur teknik kan förbättra lärandemiljö för lärare och elever? Vill du vara med och leda förändring mot en mer framtidssäker och effektiv utbildningsförvaltning? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola med fritidshem, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning och elevhälsa. Vi är cirka 1... Visa mer
Är du passionerad för utbildningens utveckling och hur teknik kan förbättra lärandemiljö för lärare och elever? Vill du vara med och leda förändring mot en mer framtidssäker och effektiv utbildningsförvaltning? Då har vi en spännande möjlighet för dig!

Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola med fritidshem, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning och elevhälsa. Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter.

Vi söker nu en engagerad och strategiskt tänkande digitaliseringssamordnare för att stärka grundskolans utvecklingsorganisation.

ARBETSUPPGIFTER
Som digitaliseringssamordnare kommer du att spela en viktig roll i att förvalta och optimera våra digitala system samt att utveckla och förbättra digitala initiativ för att stödja pedagoger och elever på bästa möjliga sätt.

Vi söker en erfaren och engagerad digitaliseringssamordnare med särskild inriktning på förvaltning och optimering av digitala verktyg inom grundskolorna. Din roll kommer vara att stödja och utveckla användningen av befintliga digitala verktyg och system inom utbildningsverksamheten, samt att identifiera och implementera nya lösningar för att förbättra lärandemiljön.

Exempelvis kommer du att arbeta med att:
• Förvalta och optimera de digitala verktyg som används inom grundskolorna i Strängnäs kommun.
• Samarbeta nära med skolledare, lärare, IT-ansvariga och övriga på utbildningskontoret, för att förstå behoven och utmaningarna kopplade till de befintliga digitala verktygen.
• Genomföra utbildningar och workshops för att stödja lärare och personal i att använda de digitala verktygen på ett effektivt sätt.
• Utvärdera och analysera användardata för att identifiera områden där de digitala verktygen kan optimeras och anpassas efter behoven inom grundskolorna.
• Aktivt söka efter nya digitala verktyg och resurser som kan förbättra undervisning och lärande, och vara ansvarig för att införa dessa i samarbete med skolorna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har relevant utbildning inom IT, pedagogik eller liknande område med fokus på teknik och lärande,
• har erfarenhet av att förvalta och optimera digitala verktyg inom utbildningssektorn, särskilt inom grundskolor,
• har god teknisk kompetens och kunskap om digitala verktyg och resurser som används inom undervisning och lärande,
• har förståelse för pedagogiska principer och hur digitala verktyg kan stödja undervisning och elevresultat,
• har den analytiska förmåga som krävs för att utvärdera data och dra slutsatser för att optimera användning av digitala verktyg.
• har erfarenhet av projektledning,
• har erfarenhet av att hålla utbildningar och workshops för lärare och personal är meriterande.

Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med skolledare, lärare och IT-ansvariga.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Urvalet sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Kvalitetssansvarig

SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett stark... Visa mer
SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett starkt fokus på intensifierad marknadsföring och ökad försäljning av våra unika produkter.

Kvalitets- och miljöansvarig
Har du ett stort intresse för frågor som rör kvalitet och miljö? Känner du dig hemma i tillverkade industri? Välkommen till oss på SPM! Vi söker nu en driven person till nyckelrollen som kvalitets- och miljöansvarig med placering på vårt huvudkontor i Strängnäs.

Du kommer att arbeta med allt från rutiner och instruktioner på detaljerad nivå till övergripande strategiska och proaktiva frågor. Du ansvarar för att företaget följer det ramverk som gäller kring standarder samt tar det övergripande ansvaret för kvalitetsarbetet. Ständiga förbättringar en naturlig del av arbetet och du kommer därför även att utveckla och driva kvalitetsarbetet på SPM.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Utveckla och utmana bolagets kvalitetsprocesser
· Hålla bolaget uppdaterat på gällande lagkrav och kontrollera dess efterlevnad
· Ansvara för myndighets- och kundkontakter vid inspektioner och revisioner
· Säkerställa och utveckla kvalitetssystemet och arbetssätt inom organisation
· Bistå samtliga avdelningar i skapande och utvecklande av interna rutiner
· Stötta verksamheten genom bl a internrevision/-utbildning
· Sammankallande för bolagets skyddskommitté/ansvarig för systematiskt arbetsmiljöarbete
· Hålla i bolagets riskbedömningar för produktionens kemikaliehantering

Profil och bakgrund
Du behöver en eftergymnasial utbildning och har några års erfarenhet av en liknande befattning inom tillverkande industri. Du har mycket goda kunskaper i ISO9001/14001. Meriterande är om du jobbat med ATEX.

Vi tror att du är en lösningsorienterad, ansvarstagande och självgående person med ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas i rollen tror vi att du också är drivande och målmedveten; samtidigt är du prestigelös med god samarbetsförmåga och bra på att skapa relationer. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt familjeföretag i absolut framkant inom vår bransch, där vi är en långsiktig kvalitetsleverantör till kunder inom process- och tillverkningsindustri globalt. Här får du omväxlande arbetsdagar i en bred roll, direkt underställd VD.

Placeringsort
Tjänstens placeringsort är Strängnäs, ca femtio minuter med tåg från Stockholms Central och med goda pendlingsmöjligheter även från andra orter i Mälardalen.

Är du den vi söker?
Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat – skicka därför din ansökan med meritförteckning till [email protected] så snart som möjligt, dock senast den 8 december.

Frågor besvaras av VD Peter Lindberg via e-post [email protected] eller telefon 0152-225 00. Visa mindre

Kollektivtrafiksamordnare

Ansök    Aug 30    Strängnäs kommun    Kvalitetssamordnare
På Teknik- och servicekontoret samarbetare en mängd olika professioner, mångfalden i våra kompetenser på kontoret är en styrka och arbetet löper horisontellt med innevånaren i fokus. Vi levererar klimatsmarta, goda och näringsriktiga måltider till barn, unga och äldre. Vi bidrar till att innevånare och besökare kan ha ett aktivt frilufts-, rekreations- och idrottsliv. Gator och promenadstråk underhålls och utvecklas för ökad trygghet och trafiksäkerhet. Vi... Visa mer
På Teknik- och servicekontoret samarbetare en mängd olika professioner, mångfalden i våra kompetenser på kontoret är en styrka och arbetet löper horisontellt med innevånaren i fokus. Vi levererar klimatsmarta, goda och näringsriktiga måltider till barn, unga och äldre. Vi bidrar till att innevånare och besökare kan ha ett aktivt frilufts-, rekreations- och idrottsliv. Gator och promenadstråk underhålls och utvecklas för ökad trygghet och trafiksäkerhet. Vi utbildar om brandskydd och säkerhet, och är olyckan framme finns vi för att rädda och minimera skada. Vi arbetar aktivt tillsammans för att stärka och utveckla vår gemensamma arbetsmiljö, arbetsglädje och frisknärvaro. Just nu söker vi en utredare med samordningsansvar för kollektivtrafik. Vi söker dig som vill ha ett spännande, utvecklande och variationsrikt arbete i en miljö som ger dig inblick i frågor som är högst aktuella i samhällsdebatten.

ARBETSUPPGIFTER
Som utredare med samordningsansvar för kollektivtrafikfrågor kommer du arbeta med både strategiskt och operativt stöd till kommunens verksamheter avseende kollektivtrafikfrågor. Du kommer också ingå i trafikgruppen. Tjänsten innebär att driva arbetet med den allmänna kollektivtrafiken (bussar i linjetrafik) och ha en samordnande funktion gentemot regionen vad gäller den särskilda kollektivtrafiken (färdtjänst och skolskjuts).

Övriga områden som tjänsten som kollektivtrafiksamordnare inbegriper:
• Att arbeta med strategiska utvecklingsfrågor kopplat till kollektivtrafik och kommunens relation med andra kommuner i länet, Fyra Mälarstäder, regionen och övriga aktuella aktörer.
• Företräda kommunen i externa sammanhang kopplat till ansvaret för kollektivtrafikfrågor samt stödja kommunens politiska ledning i arbetet med externa politiska organ och bolag.
• Omvärldsbevakning kring lagstiftning, regionala frågor och infrastruktur.
• Sammanställa beslutsunderlag, skriva rapporter samt svara på skrivelser och remisser. Återkommande varje år är att ta fram kommande års trafikbeställning.
• Samverka internt för att synliggöra kollektivtrafikfrågorna i samhällsplaneringen på kort och lång sikt.
• Kalla till budgetsamråd mellan berörda verksamheter och regionen.
• Inom kollektivtrafikområdet delta och driva olika utredningar, utveckla och effektivisera kommunens arbete.
• Ha dialog och samarbete med framförallt politiker, medborgare och tjänstemän vad gäller kollektivtrafik och därmed sammanhängande verksamhetsfrågor.
• Ingå i olika arbetsgrupper och nätverk både internt och regionalt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har högskoleutbildning, helst med statsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• har stort intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor
• arbetar självständigt och strukturerat
• är analytisk, tar egna initiativ och är proaktiv
• kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation
• är noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad
• har förmågan att föra dina kunskaper vidare till andra
• är flexibel och resultatinriktad samt kan leverera hög kvalitet även under tidspress.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Informationssäkerhetssamordnare, Säkerhetsenheten

Ansök    Aug 18    Strängnäs kommun    Kvalitetssamordnare
Vi söker dig som har ett genuint intresse för informationssäkerhet och vill vara en del i att utveckla informationssäkerheten i Strängnäs kommun. Säkerhetsenheten vid Kommunstyrelsens kansli i Strängnäs består idag av sju personer som tillsammans utgör ett strategiskt och operativt stöd till kommunens verksamheter i säkerhets- och försäkringsfrågor, trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete, informationssäkerhet, krisberedskap och planering för civ... Visa mer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för informationssäkerhet och vill vara en del i att utveckla informationssäkerheten i Strängnäs kommun.

Säkerhetsenheten vid Kommunstyrelsens kansli i Strängnäs består idag av sju personer som tillsammans utgör ett strategiskt och operativt stöd till kommunens verksamheter i säkerhets- och försäkringsfrågor, trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete, informationssäkerhet, krisberedskap och planering för civilt försvar.

Vi söker nu en medarbetare som ska vara det strategiska stödet och samordnare avseende informationssäkerhet för kommunens samtliga verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
• Leda, driva och samordna utvecklingsarbetet inom informationssäkerhetsområdet.
• Genomföra riskanalyser och klassning av information.
• Stödja kommunens verksamheter i arbetet för en god informationssäkerhet, till exempel vid upphandling av tjänster, och delta i kommunens digitaliseringsarbete.
• Följa upp efterlevnaden av lagstiftning, riktlinjer och andra styrande dokument inom området.
• Utbilda våra medarbetare inom informationssäkerhet.
• Bidra till en ökad riskmedvetenhet och stark säkerhetskultur i Strängnäs kommun.

Rollen ligger på både en strategisk och operativ nivå där du fungerar som ett bollplank till verksamheterna. Det innebär utveckling, implementering, ledning och uppföljning av Strängnäs kommuns ledningssystem för informationssäkerhet utifrån ISO 27000-serien och andra relevanta standarder. I rollen ingår samordning av det informationssäkerhetsarbetet och koordinering av arbetet med säkerhetsanalyser i kommunens verksamheter.

Du bistår också säkerhetsskyddschefen i arbetet med säkerhetsskydd. I din vardag har du ett nära samarbete med kommunens säkerhetschef, IT- och digitaliseringsavdelning och kommunarkivet i frågor kopplade till informationshantering och informationsstyrning.

Då säkerhetsarbetet är integrerat kommer även du liksom de andra på enheten i viss mån även att handlägga ärenden inför politiska beslut, vilket innefattar såväl skriftliga som muntliga föredragningar och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på kontoret, exempelvis hantering av fakturor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning antingen högskola, yrkeshögskola eller motsvarande med inriktning mot informationssäkerhet, eller en annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. I den här rollen kommer du att fungera som expert inom informationssäkerhet och även utbilda andra. Därför är det viktigt att du har en god analytisk förmåga, att du med lätthet kan sätta dig in i ny lagstiftning och att du gillar att lösa komplexa frågor och problem. Likväl som du är skicklig på att organisera och prioritera ditt eget arbete och är duktig på att ge god service.

Det är starkt meriterande om du tidigare har jobbat på en övergripande nivå och har erfarenhet av offentlig verksamhet och politiskt styrda organisationer. Likaså är det meriterande om du har kunskap om säkerhetsskyddslagstiftningen samt erfarenhet av arbete med ledningssystem för informationssäkerhet.

Som person är du trygg, lyhörd och prestigelös med en god portion självinsikt. Du har en god förmåga att entusiasmera, samarbeta och bygga relationer både inom såväl som utanför den kommunala organisationen, och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Viktigt för tjänsten:
• Förståelse och acceptans för politiskt styrda verksamheter är grunden för att du ska trivas och lyckas i det här arbetet.
• Tjänsten kräver svenskt medborgarskap, samt innebär inplacering i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Beredskapssamordnare, Säkerhetsenheten

Vi söker dig som har ett genuint intresse för samhällets beredskap och vill vara en del i att utveckla arbetet med krisberedskap och civilt försvar i Strängnäs kommun. Kommunstyrelsen har det yttersta ansvaret för kommunens övergripande arbete enligt lagen om extraordinära händelser samt för den samordning som krävs för att uppfylla lagstiftarens intentioner inom kommunens krishantering, beredskapsplanering och övrigt säkerhetsarbete. Säkerhetsenheten vi... Visa mer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för samhällets beredskap och vill vara en del i att utveckla arbetet med krisberedskap och civilt försvar i Strängnäs kommun.

Kommunstyrelsen har det yttersta ansvaret för kommunens övergripande arbete enligt lagen om extraordinära händelser samt för den samordning som krävs för att uppfylla lagstiftarens intentioner inom kommunens krishantering, beredskapsplanering och övrigt säkerhetsarbete. Säkerhetsenheten vid Kommunstyrelsens kansli består av fem personer som tillsammans utgör ett strategiskt och operativt stöd till kommunens verksamheter i säkerhets- och försäkringsfrågor, trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete, informationssäkerhet, krisberedskap och civilt försvar.

ARBETSUPPGIFTER
Huvudinriktningen för våra beredskapssamordnare är att verka för god krisberedskap inom Strängnäs kommun och i lokalsamhället inom kommunens geografiska ansvarsområde.

Som beredskapssamordnare kommer du i huvudsak att:
• driva utvecklingsarbetet för vår krisberedskap där också krigsorganisation och krigsplacering av personal och säkerhetsskyddfrågor ingår. Det innebär att informera, utbilda och öva vår personal samt skriva, utveckla, förankra och följa upp våra styrande dokument
• ansvara för kompetenshöjande insatser som avser totalförsvar
• leda processen kring styr-el
• analysera och planera för att säkerställa upprätthållandet av samhällsviktig verksamhet under en händelse
• representera kommunen i regionala samverkansforum och arbetsgrupper för länets krisberedskap
• samarbeta med kommunens alla verksamheter och samverka med andra aktörer inom länet och regionen, samt privata aktörer inom det geografiska områdesansvaret.

Då krisberedskapsarbetet är integrerat med kommunens övriga säkerhetsarbete kommer du även i viss mån utföra andra övriga arbetsuppgifter inom säkerhetsenheten, exempelvis handlägga ärenden inför politiska beslut, vilket innefattar såväl skriftliga som muntliga föredragningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
•har eftergymnasial utbildning med inriktning krisberedskap, riskhantering, samhällsskydd eller relevant arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har erfarenhet från kommunal verksamhet
• har goda kunskap inom krisberedskapsområdet och har lätt för att sätta dig in i ny lagstiftning
• är en trygg, lyhörd och prestigelös person med en god portion självinsikt
• har god förmåga att entusiasmera, samarbeta och bygga relationer både inom såväl som utanför den kommunala organisationen
• både kan leda arbetsgrupper och delta i arbetsgrupper
• är strategisk, strukturerad och målinriktat och har en stor drivkraft av arbete på egen hand men som också är öppen för att dela med dig av dina kunskaper
• är flexibel, resultatinriktad och kan identifiera problemområden och analysera dem
• är utvecklingsinriktad och pedagogisk och kan bidra till en ökad riskmedvetenhet och stark säkerhetskultur i Strängnäs kommun
• har svenskt medborgarskap, B-körkort och god datorvana.

Det är meriterande om du:
• har kunskaper om svensk totalförsvarsplanering och säkerhetsskyddslagstiftningen

Viktigt för tjänsten:
• förståelse och acceptans för politiskt styrda verksamheter är grunden för att du ska trivas och lyckas i det här arbetet
• arbetet ställer stora krav på din kommunikationsförmåga, såväl muntligt som skriftligt
• tjänsten innebär inplacering i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Kvalitetsadministratör rekryteras till Sandåsa Timber AB

Om företaget Sandåsa Timber AB är ett familjeägt företag med två sågverk, en träförädlingsanläggning samt en pelletsfabrik. Vi är idag 120 anställda och omsätter cirka 650 miljoner kronor om året. Vi är centralt belägna i Mälardalen med mycket goda kommunikationer och täta förbindelser till våra omgivande större städer. Närmsta tågstation är Läggesta, tar 40 minuter från Stockholm och 25 minuter från Eskilstuna. Vi är ett expansivt familjeföretag med stabi... Visa mer
Om företaget
Sandåsa Timber AB är ett familjeägt företag med två sågverk, en träförädlingsanläggning samt en pelletsfabrik. Vi är idag 120 anställda och omsätter cirka 650 miljoner kronor om året. Vi är centralt belägna i Mälardalen med mycket goda kommunikationer och täta förbindelser till våra omgivande större städer. Närmsta tågstation är Läggesta, tar 40 minuter från Stockholm och 25 minuter från Eskilstuna. Vi är ett expansivt familjeföretag med stabilitet.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Nu söker vi dig som vill ta ansvar för att upprätthålla all dokumentation i Sandåsas verksamhetssystem. Du kommer att arbeta med samtliga våra 3 anläggningar i Strängnäs, Åkers Styckebruk och Katrineholm. Det som genomsyrar vår organisation är tillväxt, omtanke och ansvar. Du kommer att sätta upp rutiner och följa upp vårt miljö- och arbetsmiljöprogram.
I den här tjänsten innebär det att du kommer vara i kontakt med olika myndigheter och kommuner så att ha en vana i den hanteringen är önskvärt. Du blir en viktig kugge för oss inom våra certifieringsområden, där kommer du att samarbeta tvärfunktionellt inom företaget. Det är viktigt att du känner dig bekväm i att upprätthålla dokument samt hålla deadlines gentemot de myndigheter som kräver det. För oss som familjeföretag är det viktigt att du bidrar och att vi tillsammans skapar en gemenskap för att utvecklas framåt och skapa trivsel för alla.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med administration, kvalitets- och verksamhetsutveckling. Vi tror att du är ansvarstagande och tycker om att arbeta proaktivt för att hitta lösningar samt arbeta framåt i olika projekt. Det är också viktigt att du är ordningsam och håller kolla på inlämningsdatum till myndigheter och när uppföljning ska ske. I denna roll gäller att kunna vara flexibel och rycka in där det behövs ibland. Vi hjälper varandra hela tiden internt. Grundläggande IT-kunskap och att behärska både svenska och engelska i tal och skrift är en självklarhet för denna roll.
Är du nyfiken och vill veta mer? Sök den lediga tjänsten redan idag! Dina personliga egenskaper är viktiga för oss – då vi ser ett långsiktigt samarbete framför oss där båda ska trivas och skratta med varandra. Visa mindre

Beredskapssamordnare, Säkerhetsenheten

Ansök    Sep 21    Strängnäs kommun    Kvalitetssamordnare
Vi söker dig som har ett genuint intresse för samhällets beredskap och vill vara en del i att utveckla arbetet med krisberedskap och civilt försvar i Strängnäs kommun. Kommunstyrelsen har det yttersta ansvaret för kommunens övergripande arbete enligt lagen om extraordinära händelser samt för den samordning som krävs för att uppfylla lagstiftarens intentioner inom kommunens krishantering, beredskapsplanering och övrigt säkerhetsarbete. Säkerhetsenheten vi... Visa mer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för samhällets beredskap och vill vara en del i att utveckla arbetet med krisberedskap och civilt försvar i Strängnäs kommun.

Kommunstyrelsen har det yttersta ansvaret för kommunens övergripande arbete enligt lagen om extraordinära händelser samt för den samordning som krävs för att uppfylla lagstiftarens intentioner inom kommunens krishantering, beredskapsplanering och övrigt säkerhetsarbete. Säkerhetsenheten vid Kommunstyrelsens kansli består av fem personer som tillsammans utgör ett strategiskt och operativt stöd till kommunens verksamheter i säkerhets- och försäkringsfrågor, trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete, informationssäkerhet, krisberedskap och civilt försvar.

ARBETSUPPGIFTER
Huvudinriktningen för våra beredskapssamordnare är att verka för god krisberedskap inom Strängnäs kommun och i lokalsamhället inom kommunens geografiska ansvarsområde.

Som beredskapssamordnare kommer du i huvudsak att:
• driva utvecklingsarbetet för vår krisberedskap där också krigsorganisation och krigsplacering av personal och säkerhetsskyddfrågor ingår. Det innebär att informera, utbilda och öva vår personal samt skriva, utveckla, förankra och följa upp våra styrande dokument
• ansvara för kompetenshöjande insatser som avser totalförsvar
• leda processen kring styr-el
• analysera och planera för att säkerställa upprätthållandet av samhällsviktig verksamhet under en händelse
• representera kommunen i regionala samverkansforum och arbetsgrupper för länets krisberedskap
• samarbeta med kommunens alla verksamheter och samverka med andra aktörer inom länet och regionen, samt privata aktörer inom det geografiska områdesansvaret.

Då krisberedskapsarbetet är integrerat med kommunens övriga säkerhetsarbete kommer du även i viss mån utföra andra övriga arbetsuppgifter inom säkerhetsenheten, exempelvis handlägga ärenden inför politiska beslut, vilket innefattar såväl skriftliga som muntliga föredragningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
•har eftergymnasial utbildning med inriktning krisberedskap, riskhantering, samhällsskydd eller relevant arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har erfarenhet från kommunal verksamhet
• har goda kunskap inom krisberedskapsområdet och har lätt för att sätta dig in i ny lagstiftning
• är en trygg, lyhörd och prestigelös person med en god portion självinsikt
• har god förmåga att entusiasmera, samarbeta och bygga relationer både inom såväl som utanför den kommunala organisationen
• både kan leda arbetsgrupper och delta i arbetsgrupper
• är strategisk, strukturerad och målinriktat och har en stor drivkraft av arbete på egen hand men som också är öppen för att dela med dig av dina kunskaper
• är flexibel, resultatinriktad och kan identifiera problemområden och analysera dem
• är utvecklingsinriktad och pedagogisk och kan bidra till en ökad riskmedvetenhet och stark säkerhetskultur i Strängnäs kommun
• har svenskt medborgarskap, B-körkort och god datorvana.

Det är meriterande om du:
• har kunskaper om svensk totalförsvarsplanering och säkerhetsskyddslagstiftningen

Viktigt för tjänsten:
• förståelse och acceptans för politiskt styrda verksamheter är grunden för att du ska trivas och lyckas i det här arbetet
• arbetet ställer stora krav på din kommunikationsförmåga, såväl muntligt som skriftligt
• tjänsten innebär inplacering i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Boendesamordnare, Jobbtorg Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Jobbtorg består av tre enheter: Jobbtorg Myndighet, Planering och Uppföljning samt Stöd och Insats. Boendesamordnaren finns på Jobbtorg Stöd och Insats som möter personer som söker hjälp med sin boende- och/eller ekonomiska situation. Enheten har även ansvar för bland annat bosättning enligt bosättningslagen, integrationsfrågor och kontakt med ungdomar inom kommunala aktivitetsansvaret. De närmaste kollegorna är en boendesamordnare och två bostadssekreterare men på Jobbtorg som helhet arbetar fyrtio personer i olika uppdrag.

Arbetet inom Jobbtorg vägleds av fyra viktiga principer:
• Ansvar - Människan vill och kan ta ansvar för sina egna val och handlingar
• Tillit Vi väljer att lita på individens egna resurser, vilja och mod
• Varaktighet - Varaktigt arbete och varaktigt boende är alltid målet
• Individuellt - Individuella långsiktigt hållbara lösningar

Målet för vårt dagliga arbete är varaktigt boende och varaktigt arbete. Under 2019 har Jobbtorg digitaliserat ansökan för försörjningsstöd. I och med detta har resurser frigjorts för att arbeta med ett nytt arbetssätt för att stötta personer på ett mer långsiktigt hållbart sätt. Boendesamordnaren ska med sin kompetens vara med och fortsätta utveckla en modern och proaktiv verksamhet som på ett kostnads- och tidseffektivt sätt.

ARBETSUPPGIFTER
Som boendesamordnare är du en länk mellan socialkontoret och hyresvärden och hyresgästen. Socialkontoret, genom Jobbtorg Stöd och Insats, har en andrahandsuthyrning genom sociala kontrakt eller kommunkontrakt till personer i social utsatthet som inte själva kan hyra bostad samt till nyanlända enligt bosättningslagen.

Bostadssamordnare verkställer beslut som fattats avseende bostad på enheten och av Migrationsverket. Förhyrningen sker i ordinarie bostadsbestånd eller i socialkontorets egna boenden på bostadshotellet Brandsta och genomgångsboendet Husbyholm. Bostadssamordnaren ansvarar för kontraktsskrivning, daglig kontakt med hyresvärdar och hyresgäster och för hantering av enhetens hyresobjekt för sociala kontrakt och kommunkontrakt till nyanlända. I arbetsuppgifterna ingår administration såsom dokumentation, fakturahantering, felanmälningar och uppföljning av de kontrakt enheten ingått i. Arbetsdagen kan snabb behöva prioriteras om och det kan behövas att du som boendesamordnare praktiskt hjälper till vid exempelvis iordningsställande av lägenheter.

I rollen arbetar du arbetar i nära kontakt med hyresgäster och hyresvärdar. Du kommer också att ha en nära samverkan med kollegor från Jobbtorg och andra enheter i kommunen, men också andra myndigheter exempelvis Migrationsverket och Hyresnämnden. I uppdraget ingår att verka för att socialkontoret får tillgång till bostäder i ordinarie bostadsbestånd för andrahandsuthyrning. I denna tjänst ingår att ha ett särskilt ansvar för hyresvärdsnätverk tillsammans med enhetschef och att hantera och bosätta anvisningar enligt Bosättningslagen.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla och förbättra enhetens arbetssätt tillsammans med kollegorna utifrån Jobbtorg Stöd och Insats serviceinriktade uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en högskoleutbildning som jurist, statsvetare eller socionomexamen eller examen som bedöms likvärdig
- har erfarenhet av kommunalt bosättning och mottagande enligt bosättningslagen
- har erfarenhet av att arbete med nyanlända personer med ett integrationssyfte
- har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation
- har god kunskap om gällande hyreslagstiftning och juridisk kompetens avseende kontraktsskrivning och uthyrning av lägenheter
- är flexibel och snabbt kan prioritera om din arbetsvardag
- har vana att dokumentera i journal, rapport eller likvärdigt
- har god kunskap om utsatta människors situation i svenska samhället
- har B-körkort.

Det är meriterande om du
- har särskild utbildning inom hyreslagstiftning, bosättningslagen
- har kunskap om Treserva
- har kunskap om Strängnäs hyresmarknad och hyresvärdar
- har erfarenhet av kommunal samverkan avseende bostäder
- har motiverande samtal (MI) utbildning
- är praktiskt lagd och har god grundfysik

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och anpassning till Jobbtorg Strängnäs uppdrag och funktion där vi söker en bred kompetens för att matcha vårt gemensamma mål om varaktigt arbete och varaktigt boende.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Administrativ samordnare inom LSS

Ansök    Apr 17    Strängnäs kommun    Kvalitetssamordnare
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Trivs du i rollen där du får ha många bollar i luften och får personalplanera? Så är det dig vi söker! Verksamheten utför insatser till personer med funktionsnedsättning. Enhetens inriktning är bostad med särskild service. ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag ingår att samordna all personal efter verksamhetens uppdrag. Arbetet består av bemanning, schemaläggning, semesterplanering, rapport... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Trivs du i rollen där du får ha många bollar i luften och får personalplanera? Så är det dig vi söker! Verksamheten utför insatser till personer med funktionsnedsättning. Enhetens inriktning är bostad med särskild service.

ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag ingår att samordna all personal efter verksamhetens uppdrag. Arbetet består av bemanning, schemaläggning, semesterplanering, rapportering i lönesystemet. Det ingår även att göra enklare ekonomisk redovisning, statistik och övriga administrativa arbetsuppgifter utifrån uppdrag från ansvarig enhetschef.

Du arbetar nära enhetschef, kvalitetssamordnare och medarbetare i verksamheten. Du ingår även i ett arbetslag med fem andra samordnare där ni stödjer varandra.

KVALIFIKATIONER
Utbildning och egenskaper:
- Gymnasieutbildning och god datavana.
- Erfarenhet av att arbeta med schema/personal planering tex, i Time Care eller liknande system.
- Personec personal, lönesystem
- Treserva dokumentationssystem
- TES planeringssystem
- Kunna hantera digitala verktyg.

Personliga egenskaper:
- Det är viktigt att du har ett professionellt bemötande, är serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer
- Du har en förmåga att kunna organisera och prioritera dina arbetsuppgifter.
- Du har förmåga att se till verksamhetens behov.
- Du är nyfiken, tar egna initiativ och är positiv till att prova nytt.
- Du har förmåga att arbeta målinriktat och kan fatta egna beslut när det krävs.
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
- Dina personliga egenskaper har stor betydelse för vår verksamhet.

För att trivas hos oss behöver du vara en noggrann person som tycker om att arbeta självständigt. Du har lätt för att ge god service och är stresstålig när det behövs. En annan egenskap är att kunna samarbeta med andra och vara flexibel.

Det är meriterande om du har erfarenhet av bemanning och personalplanering, har arbetat inom vård och omsorg och med målgruppen samt om du har en relevant eftergymnasial utbildning.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregistret uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Samordnare, Hälso- och sjukvårdsorganisationen

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utman... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

På hälso- och sjukvårdsenheten SÄBO och Hemsjukvård och Rehabilitering, arbetar sjuksköterskor, distriktssköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Verksamheten bedrivs inom särskilt boende eller ordinärt boende. Uppdraget för verksamhetsområdet är att ansvara för kvalificerade hälso- och sjukvårdsinsatser, utföra bedömningar samt rådgivning och handledning till omvårdnadspersonal.

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare har du på uppdrag av och tillsammans med enhetschef ansvar för att leda och organisera verksamheten, samt vara behjälplig med administrativa arbetsuppgifter.

I uppdraget ingår att:
• Planera för kort- och långsiktigt bemanningsbehov och schemalägga verksamhet
• Bemanna enligt dagligt verksamhetsbehov
• I samarbete med enhetschef verka för en god arbetsmiljö
• Vara delaktig i rekryteringsarbete
• Agera studentsamordnare, samt planera introduktion av nya vikarier och annan nyanställd personal


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har/är
• gymnasieutbildning samt examen inom vård och omsorg.
• arbetat med personalplanering och schemaläggning i systemstöd.
• dokumentationsvana och arbetat med administrativa uppgifter med dator som arbetsverktyg och har goda kunskaper i Officepaketet.
• erfarenhet av att arbeta med arbetsledning
• hög social kompetens
• kommunikativ, lyhörd och pedagogisk då du har en central roll i dialogen mellan olika funktioner inom verksamheten
• drivs av att arbeta med problemlösning och har en hög stresstålighet.
• trivs med att arbeta strukturerat och känner dig trygg med att hantera svåra samtal och beslut

Det är meriterande om du har/är
• leg sjuksköterska eller har annan likvärdig vårdutbildning
• en utbildning inom området administration och ledarskap
• kunskap om e-handel och fakturahantering

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid. Visa mindre

Kvalitetssamordnare , Verksamhetsområde Arbete och familj / Daglig verksamhet

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande j... Visa mer
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Sysselsättning och Daglig verksamhet arbetar utifrån biståndsbeslut, LSS el SoL, för personer med funktionsnedsättning som har behov av sysselsättning. Sysselsättningen kan vara individuell placering på företag, arbete ute på företag med arbetshandledare och/eller i någon av våra 10 arbetsgrupper. I verksamheten arbetar ca 40 personal och totalt ca 145 brukare.



ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetssamordnare har du i ditt uppdrag att:
- Utveckla och upprätthålla olika kvalitetssäkringssystem som sätter brukarens behov och rättigheter i fokus
- Vara drivande i värdegrunds- och bemötandefrågor
- Vara en stödfunktion till enhetschef i utveckling av verksamheten
- Handleda personalgrupper i arbetssätt och metoder samt vara ett stöd till personalen gällande dokumentation, planering och uppföljningar
- Ta emot och fördela nya uppdrag samt genomföra första möte inför placering av brukare
- Nära samarbete med Enhetschef och Gruppledare i det operativa arbetet i verksamheten
- Samverka med andra aktörer såväl internt som externt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har adekvat högskoleutbildning, tex socionom, specialpedagog eller beteendevetenskaplig inriktning
- har erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning
- har erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande till personer med utmanande beteende
- har erfarenhet inom tydliggörande pedagogik.
- har erfarenhet av alternativ och kompletterande kommunikation (AKK)
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift, samt har god datavana då har vi dokumentationsskyldighet
- har god samarbetsförmåga
- har flexibelt arbetssätt
- har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, samt en vilja och förmåga att tänka nytt
- har ett strukturerat arbetssätt
- har förmåga att ta eget ansvar för planering och utförande av arbetsuppgifterna, utifrån en tillitsbaserad organisation.
- har intresse av att arbeta med målgruppen
- är lyhördhet och tar eget ansvar
- har B-körkort för manuell växellåda.

Det är meriterande om du har
- ledarskapsutbildning
- motiverande intervju (MI) utbildning
- individual placement and support (IPS) utbildning
- erfarenhet av arbete i Daglig verksamhet.

Vid anställning begär vi uppvisande av utdrag från polisens belastningsregister.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid. Visa mindre